• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 4 اسفند 1399
کد مطلب : 125056
+
-

چگونه می‌توانید به کمک سینما  حال خود را خوب کنید؟

ساعتی از وحشت تا آرامش

زهرا رستگار مقدم_روزنامه نگار

در این روز‌ها شاید لباس‌های خاک گرفته عزا بیش از هر چیزی روی تن مردم نشسته است. با این همه تلخی، اما سینما همچنان می‌تواند گریزگاهی باشد. گریز از فضای واقعی به فضا‌های رهایی‌بخش، تسلی‌بخش و آرام‌تر. در این‌جا سعی می‌کنیم در اندازه‌های کوچک زمان، از دقیقه تا ساعتی، شما را از واقعیات موجود جدا کرده و به دنیای شگفت‌انگیز سینما برسانیم. ما با معرفی چند فیلم در این‌جا شما را تسلی خواهیم داد.

فیلم «محض رضای خدا» با بازی ‌هارولد لوید از این دست فیلم‌هاست. لوید شخصیتی مثبت، ساده، شاد و سبکبار است که با دست باز مشکلات خودش یا دیگران را حل می‌کند. «بانو ایو» با بازی هنری فوندا مثال دیگری از این نوع فیلم‌هاست. وارث ثروتمند یک کارخانه که تنها مشکلش سروکله زدن با زنی است با بازی باربارا استانویک که می‌خواهد ثروت او را تصاحب کند. شخصیت‌های بی‌خیالی که در دوران رکود اقتصادی مخاطبان، با کاراکتر‌های سبکبارشان شما را سرگرم می‌کنند.‎ 
      
«آواز در باران» از آن دست فیلم‌هایی است که می‌تواند چند هفته تماشاگرش را به شادی و آواز خواندن وا دارد. این فیلم نیز مثل «رژه عید پاک»، «واگن موسیقی»، «برادران بلوز» و «فروشگاه وحشت» از موزیکال‌های تسلی‌بخش است.
      
فیلم «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» علاوه بر کمدی، رمانتیک نیز هست. اما بعضی فیلم‌های جیمز باند را آرامش‌بخش می‌دانند چون حس‌وحال آرامش شب‌سال‌نو را تداعی می‌کند. تماشای یک قهرمان قدرتمند که افراد شرور را شکست می‌دهد، آرامش‌بخش است‎. ‎کمدی‌های واقعا خنده‌آور را نیز تماشا کنید. گاهی با این کمدی‌ها می‌توان همه‌‌چیز را فراموش کرد. «سوپ اردک» را ببینید و «پنگوئن‌های ماداگاسکار» را فراموش نکنید.
      
‎کمدی «نهار نیمه اوت» از جیانی دی‌گرگوریو درباره مردی که در روز‌های تعطیلات مجبور است از مادر پیرش نگهداری کند. فیلمی که می‌خواهد با یادآوری اهمیت مراقبت بر اهمیت ارتباطات اجتماعی نیز تأکید کند‎. کمدی مایکل گوندری «با دقت به عقب برگردان» نیز در یک ویدئوکلوب می‌گذرد. این فیلم درباره دوستانی است که بعد از پاک کردن اتفاقی فیلم‌های ویدئوکلوب، با بازسازی ناشیانه فیلم‌هایی و کرایه دادن آنها سعی می‌کنند اشتباه‌شان را جبران کنند.
      
فیلم «لانه خرگوش» یک درام غم‌انگیز با هنرنمایی نیکول کیدمن و آرون اکهارت است که فضای غم‌آلودی دارد. ممکن است در ابتدا شما را کمی عذاب دهد، اما به‌تدریج فیلم که درباره از دست دادن است، به شما در درک بهتر این مفهوم کمک می‌کند. لانه خرگوش، حول محور زوجی است که زندگی خوشبختی در کنار فرزندشان سپری می‌کردند، اما با مرگ ناگهانی فرزندشان، این زندگی دستخوش تغییری بزرگ می‌شود و روابط این زن و شوهر با یکدیگر را به چالش می‌کشد. فیلم «یک باغ وحش خریدیم» نیز فضای روشن‌تر و مفرح‌تری نسبت به بقیه فیلم‌ها دارد و در بهبود افسردگی پس از مرگ عزیزان کمک بسیار زیادی می‌کند.
      
فیلم «چه رویا‌هایی که می‌آیند» هم درامی فانتزی است و توانسته رضایت نسبی شما را به‌دست آورد. داستان این فیلم مانند فیلم لانه خرگوش، به موضوع مرگ فرزند می‌پردازد و چالش‌های پس از این حادثه ناگوار را مورد بررسی قرار می‌دهد. در واقع این فیلم در بستر دنیایی فانتزی روایت می‌شود و به دنیای پس از مرگ می‌پردازد و عناصری مثل بهشت و دوزخ را به تصویر می‌کشد. خلاقیت این فیلم در روایت داستان باعث می‌شود شخصی که با مرگ عزیزانش روبه‌رو شده، دیدگاه کاملا متفاوتی به مرگ را حداقل برای مدتی تجربه کند و از غم و اندوه فاصله بگیرد. تماشای این فیلم‌ها برای دو ساعت، همه افکار منفی را از شما دور می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید