• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 اسفند 1399
کد مطلب : 125016
+
-

حذف دلار 4200تومانی کمر بازار کاغذ را شکاند

به‌عنوان کسی که 50سال است در کار کاغذ و مقوا هستم شاهدم که چگونه حذف دلار 4200تومانی کمر بازار را شکست و شرایط را به‌گونه‌ای رقم زد که اگر مدارس بازگشایی شوند و نیاز به کاغذ و کتاب افزایش یابد شاید کسی قادر به خرید یک دفتر هم نباشد. مسئولان زمان تصمیم‌گیری در خصوص بازار ضمن استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان خود به تجربه‌های قدیمی آن صنعت و شغل هم توجه کنند تا کمتر شرایطی نظیر وضعیت کنونی رقم بخورد.
کاسب تهرانی 

  روغن جامد در کردستان نایاب است
روغن جامد در کردستان نایاب شده و مغازه‌دارانی هم که روغن مایع دارند آن را به چند برابر قیمت می‌فروشند. در بانه روغن پیدا نمی‌شود و حتی در سنندج هم نتوانستیم روغن بخریم.
گلبهاری از بانه

   سامانه 129مشکلات بسیاری دارد
سامانه 129که تلفن گویای مربوط به مشاوره قوه قضاییه است و به ارائه خدمات مشاوره برای مراجعان دادگاه‌ها و دادسراها می‌پردازد، مدتی است دچار اختلال شده و خدمات گرفتن از آن تقریبا غیرممکن شده است، حتی شماره 09699 و 021141801هم خدمات درستی ارائه نمی‌کنند. از مسئولان درخواست داریم یک‌بار خودشان با این شماره‌ها تماس بگیرند و مشکلات را بررسی کنند.
شهروند تهرانی

   فرهنگ آپارتمان‌نشینی آموزش داده شود
از مسئولان شهری تقاضا داریم فرهنگ آپارتمان‌نشینی به‌صورت عمومی آموزش داده شود و راهکارهای ساده‌تری جز شکایت کردن برای اعمال این فرهنگ درنظر گرفته شود. به‌عنوان نمونه همسایه ما مدام با شست‌وشوی بالکن و تراس ایجاد آلودگی و مزاحمت می‌کند اما راهکاری قانونی برای برخورد با ایشان وجود ندارد جز اینکه درگیر شکایت و پلیس و دادگاه شویم که مطلوب نیست.
حریری از تهران 

   عامل گرانی مسکن سایت‌ها هستند
عامل گرانی مسکن سایت‌ها و دپارتمان‌هایی هستند که هیچ‌گونه مجوزی ندارند. مسئولان باید به‌گونه‌ای قانون بگذارند که فقط کسانی که کد رسمی اتحادیه دارند، بتوانند آگهی بدهند در این صورت امکان کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی هم وجود دارد.
جعفری از تهران 

  حق‌التدریس معلمان پرداخت نشد
با وجود وعده‌های یکساله مبنی بر پرداخت حق‌التدریس معلمان هنوز خبری از این پرداخت نشده است و ما معلمان واقعا مستاصل شده‌ایم.
صلاح‌الدین از بوکان 

   قطعی اینترنت در روستای چارانی آسارا
روستای چارانی واقع در حوالی سد کرج در شهرستان آسارا در همسایگی روستای جی از شنبه 18بهمن اینترنت ندارد. روزی یکی دوبار پیگیر موضوع می‌شویم، اما پاسخ درستی دریافت نمی‌کنیم و دانش‌آموزان و دانشجویان  مستاصل شده‌اند. مردم هم که به‌دلیل کرونا نیاز بیشتری به اینترنت دارند دچار مشکلات بسیاری شده‌اند.
فریبا رحیمیان از آسارای کرج

   بوی بد در محدوده جلال‌آل‌احمد
از شهرداری منطقه 6بابت پاکیزگی عالی منطقه سپاسگزاریم و انتظار داریم که فکری هم برای بوی بدی بکنند که مدام در محدوده کارگر‌شمالی بین جلال تا پمپ‌بنزین استشمام می‌شود.
احسانی از جلال

   چرا سود سپرده بانک‌ها به نرخ روز محاسبه نمی‌شود
با این قیمت‌ها که همه‌‌چیز به روز می‌شود چرا سود بانک‌ها همان 18درصد مانده است. آیا اگر نان را به نرخ روز می‌خوریم نباید سود بانکی هم به روز باشد.
مسعودی از مشهد

   نمایندگان مجلس به جزئیات تصویب بودجه توجه ویژه کنند
حالا که کلیات بودجه تصویب شده نمایندگان با توجه به مشکلات مردم بودجه را به‌گونه‌ای تصویب کنند که مشکلات افزون نشود.
بلغاری از تهران 

سوال از شما پیگیری از ما
سؤال شما: حمام شیشه‌ای سنندج به حال خود رها شده و وضعیت نگران کننده‌ای دارد، از مسئولان سؤال کنید چرا به این بنای ارزشمند تاریخی بی‌توجهی می‌کنند؟
فواد کاسبی از سنندج

پیگیری همشهری: حمام شیشه‌ای سنندج برای بازدید عموم آماده می‌شود.
مدت‌هاست پیگیر ساماندهی وضعیت حمام شیشه‌ای سنندج بوده‌ایم و به‌تازگی اقدامات ارزشمندی انجام شده و به‌زودی این حمام تاریخی با واگذاری به بخش خصوصی جهت بازدید عموم مردم بازگشایی می‌شود. یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سخنگاه همشهری ضمن سپاسگزاری از شهروندان مسئول و دغدغه‌مند می‌گوید: ما نیز نگران وضعیت این بنای ارزشمند و تاریخی بودیم که با رایزنی‌های صورت گرفته طبق تفاهمنامه‌ای که چندی قبل میان شهرداری و میراث فرهنگی سنندج منعقد شد، مرمت کامل این حمام به شهرداری سپرده شد و شهردار سنندج نیز دستور بازسازی و مرمت بخش‌های آسیب دیده حمام را صادر کرد. به گزارش خبرنگار همشهری مرمت این اثر در مراحل پایانی است و به‌زودی این بنای تاریخی از طریق مزایده با واگذاری به بخش خصوصی جهت بازدید عموم مردم بازگشایی خواهد شد. حمام شیشه در ضلع شمالی بلوار کردستان در شهر سنندج و در مجاورت پل و مسجد «ملاویسی» قرار دارد و از بناهای عمومی و قدیمی شهر به شمار می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید