• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 اسفند 1399
کد مطلب : 125011
+
-

پدر سنگدل پسر 9‌ساله‌اش را در انبار کاه مخفی کرده و آزار می‌داد

نجات دانیال از شکنجه‌گاه پدر

نجات دانیال از شکنجه‌گاه پدر

9‌ماه تلاش پلیس و مادر پسربچه‌ای 9ساله برای پیدا کردن او در سبزوار، فاش کرد که پدرش او را در یک انبار کاه زندانی و در تمام این مدت او را شکنجه کرده است.
به گزارش همشهری، تازه‌ترین مورد کودک‌آزاری این‌بار در سبزوار اتفاق افتاده است. ماجرا از زمانی آغاز شد که پدر و مادر دانیال 9‌ساله به‌دلیل اختلافاتی که با یکدیگر داشتند از هم جدا شدند. به‌دنبال این جدایی، دادگاه به‌دلیل اعتیاد پدر دانیال، حضانت او را به مادرش سپرد. از آن روز تلاش‌ها برای پیدا کردن کودک 9‌ساله و تحویل دادنش به مادر آغاز شد، اما پدر دانیال اعلام کرد خبری از سرنوشت پسرش ندارد و هیج‌کس هم او را ندیده  است. با وجود اظهار بی‌اطلاعی پدر دانیال از سرنوشت او، مادرش مطمئن بود مفقودشدن دانیال زیر سر شوهر سابقش است. از همان زمان تحقیقات پلیس برای پیدا کردن کودک مفقودشده آغاز شد. مادر دانیال هرجایی را که گمان می‌کرد ممکن است فرزندش آنجا باشد جست‌وجو کرد، اما تلاش‌هایش فایده‌ای نداشت و نتوانست او را پیدا کند.
با وجود گذشت 9‌ماه از مفقود‌شدن دانیال در شرایطی که مادرش هنوز به پیدا کردن او امیدوار بود از طریق برادرش به اطلاعاتی دست پیدا کرد که نشان می‌داد شوهر سابقش دانیال را در یکی از روستاهای اطراف سبزوار مخفی کرده است. دایی دانیال پی برده بود که خواهرزاده‌اش توسط پدرش در یک انبار کاه زندانی شده و شکنجه می‌شود. هرچند این موضوع باورکردنی نبود، اما زمانی که مأموران پلیس راهی این روستا شدند و درِ انبار کاه را گشودند با پیکر نیمه‌جان پسر 9‌ساله مواجه شدند. ظاهر دانیال نشان می‌داد که از مدت‌ها قبل شکنجه شده است. آثار متعدد ضرب و شتم، شکستگی و سوختگی روی بدن او هویدا بود و نشان می‌داد روزهای سختی را گذرانده است. در این شرایط بود که دانیال برای مداوا به بیمارستان منتقل و با دستور دادستانی، پدرش بازداشت شد.
حسین دولت‌آبادی، سرپرست اداره بهزیستی سبزوار، در این‌باره گفت: دانیال پس از جدایی پدر و مادرش با پدر و نامادری‌اش زندگی می‌کرد. پس از آنکه 9‌‌ماه قبل مادر دانیال به‌دلیل اعتیاد همسر سابقش، از دادگاه حضانت دانیال را به‌عهده گرفت، پدر دانیال او را مخفی کرد و تلاش‌های مادر او و مأموران پلیس برای پیدا کردنش به نتیجه‌ای نرسید تا اینکه سرانجام با گذشت 9‌ماه او در یک انبار کاه پیدا شد.
وی ادامه داد: چند روز پیش دایی دانیال فهمید که او در یک روستا زندانی شده است و مأموران پلیس توانستند او را که به طرز فجیعی شکنجه شده بود پیدا و به بیمارستان منتقل کنند. سرپرست بهزیستی سبزوار درباره میزان صدمات وارده به پسر 9‌ساله گفت: آثار ضرب و شتم و آزار در بدن این کودک هست و به‌دلیل شدت صدمات وارده احتمال قطع انگشتان پای دانیال وجود دارد. از سوی دیگر به‌دلیل شکستگی دست دانیال او نیاز به فیزیوتراپی یا جراحی مجدد دارد. به‌گفته وی پدر کودک‌آزار به دستور دادستان سبزوار در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید