• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 2 اسفند 1399
کد مطلب : 124849
+
-

خبر/ نمی‌خواهند پای انقلاب بایستند

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: امروز مشکلاتی که ما در مسائل اقتصادی و مدیریتی داریم از اینکه برخی از مدیران ما از انقلاب خسته شده‌اند، ناشی می‌شود. این افراد دیگر نمی‌خواهند پای انقلاب بایستند. ابن‌خسته‌ها برای ما مشکل‌آفرین شده‌اند. به گزارش ایسنا، او دیروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد با اشاره به روحیه خستگی‌ناپذیری که شهید رجایی داشت، خاطرنشان کرد: شهید رجایی فردی بود که انقلاب را باور کرده بود، لذا خسته نمی‌شد. برخی از افراد زمانی برای انقلاب کار کردند، اما حالا خسته شده‌اند و دیگر نمی‌توانند مانند گذشته موفق عمل کنند.

  هیچ‌کس نمی‌داند
مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایران گفت: مردم ایران امروز در تعیین حق سرنوشت آزاد هستند. مصداق بارزش این است که هیچ‌یک از ما نمی‌داند که چه‌کسی رئیس‌جمهور خواهد شد. شاید این تعبیر چندان جالب نباشد، اما حتی مقام معظم رهبری هم نمی‌تواند بگوید که رئیس‌جمهور بعدی ایران کیست. به گزارش ایسنا، او که در همایش تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب سخن می‌گفت، در بخش دیگری از سخنانش به بستن‌شدن صفحات مجازی حزب‌الله اشاره کرد و گفت: قرار دشمنان بر این بوده که صدای ما را خفه کنند. مصداق بارزش مسدود‌کردن صفحات مجازی مرتبط با ما‌ست. پس از نظر دشمنان تولیدات فرهنگی ما تأثیرگذار است. خودشان می‌گویند که ایران همپای روسیه بر انتخابات آمریکا اثر می‌گذارد، بنابراین ما در فضای فرهنگی و رسانه‌ای تأثیرگذار هستیم.

  عرف: هر سه گفتمان کشور برای 1400 نماینده داشته باشند
رئیس ستاد انتخابات کشور درباره نگرانی‌ها نسبت به مشارکت مردم در انتخابات سال بعد به ایرنا گفت: باید همه کسانی که نماینده سلایق مختلف در جمهوری اسلامی هستند، در انتخابات حضور داشته باشند. در سپهر سیاسی 3گفتمان غالب اصولگرایی، اصلاح‌طلبی و اعتدالی داریم و قاعدتا هر‌سه گفتمان که متناسب با آن احزاب و گروه‌های سیاسی هم وجود دارد، باید در انتخابات نماینده داشته باشند. جمال عرف درباره نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات پیش‌رو و اقدامات وزارت کشور برای ترغیب احزاب، گفت: فضای عمومی ما هنوز انتخاباتی نشده  و بیشتر فضای نخبگی و جامعه سیاسی ما درگیر این موضوع است و جایی که گروه‌های سیاسی، جریانات و احزاب حرکت می‌کنند، در آنجا تحرک وجود دارد. او درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات۱۴۰۰، افزود: به نسبت 4سال قبل از این، یک‌دوم هستیم و این روند هم به‌صورت آرام در حال افزایش است اما برداشت من این است که این تعداد یک‌سوم از پاسخگویانی که در نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند ما قطعا شرکت می‌کنیم، به مرور افزایش می‌یابد و با آمدن احزاب و گروه‌های سیاسی و ورود همه گفتمان‌ها و بهبود شرایط عمومی کشور، امیدوارم مشارکت بالای ۵۰درصد برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید