• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 بهمن 1399
کد مطلب : 124591
+
-

قطار ۳ واگنه ملی، آماده است

پیرو پیگیری‌های مکرر اهالی رسانه و اصحاب مطبوعات پیرامون علت عدم‌برگزاری مراسم رونمایی از رام ۳ واگنه قطار ملی مترو که قرار بود در ایام دهه فجر امسال صورت پذیرد، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)  اطلاعیه‌ای صادر کرد.
به گزارش همشهری، در این اطلاعیه آمده است: «خوشبختانه به موجب سعی و کوشش جمعی از متخصصان و کارگران مجموعه‌های صنعتی فعال در این پروژه و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت ‌شرکت‌های دانش بنیان داخلی، پس از ۱۸‌ماه تلاش بی‌وقفه و مجدانه، فرایند ارتقای سطح داخلی‌سازی‌ قطعات قطار مترو از ۲۵ الی ۳۰درصد قبلی به ۸۵درصد در روزهای اخیر به سرانجام رسید تا در مرحله عمل، گامی بلند در زمینه شکست انحصار تولید قطار از سوی شرکت‌های خارجی برداشته‌شود. 
این مهم با درنظر گرفتن ۱۸زیر سیستم قطار مترو و تغییرات اعمال شده در آنها، براساس تجربیات ۲۰سال گذشته در استفاده از ۳نسل واگن‌ها صورت پذیرفته است. به این ترتیب می‌توان اذعان داشت با هم‌افزایی شرکت‌ها و نهادهای داخلی و به مدد شکل‌گیری عزم ملی در دوران سخت تحریم‌های بین‌المللی، نسل چهارم قطارهای مترو متولد شده است و حالا می‌توان امیدوار بود فرایند رهایی از وابستگی به دیگر کشورها در این زمینه و تولید انبوه قطارهای ساخت داخل، در سال آتی رنگ واقعیت به‌خود بگیرد.»
براساس این گزارش، نخستین نمونه از قطار ملی مترو که در قالب یک رام ۳واگنه شکل گرفته است، در واقع آزمونی برای اثبات توانایی دستیابی به دانش و فناوری ساخت قطارهای استاندارد برای استفاده در شبکه خطوط متروی سراسر کشور به‌حساب می‌آید. 
طبق اعلام شرکت متروی تهران و حومه گام بعدی در این زمینه، تولید قطار ۷واگنه است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان اسفند‌ماه سال‌جاری به سرانجام می‌رسد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید