• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 بهمن 1399
کد مطلب : 124453
+
-

کوتاه از سیاست/ عامل اصلی ترور شهید فخری‌زاده تحت تعقیب است

 وزیر اطلاعات اعلام کرد که عامل اصلی تدارک ترور شهید فخری‌زاده که از کارکنان اخراجی نیروهای مسلح بود، قبل از عملیات از کشور خارج شده بود و تحت تعقیب است. سیدمحمود علوی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پس از ترور شهید فخری‌زاده، رژیم صهیونیستی همچنان قصد انجام شرارت‌های متعدد دیگری را در کشور داشت که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) وزارت اطلاعات شناسایی و خنثی شد و افرادی نیز در این رابطه شناسایی شدند.

  برگ برنده اصلاحات به روایت معین
مصطفی معین از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با خبرآنلاین، درباره برگ برنده اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400گفت: از نظر من برگ برنده واقعی عبارت است از تلاش و برنامه‌ریزی برای جلب اعتماد توده ناراضی، اعاده حیثیت از تفکر اصلاحی مبتنی بر رفع تبعیض و فساد، نقد مشفقانه ناکارآمدی موجود در مدیریت کشور و نیز کمک به بالا رفتن آگاهی و امید اجتماعی و توانمندی شهروندان و جوانان، فارغ از اینکه در این مقطع بتوانند یا نتوانند دولت را در اختیار بگیرند.

  ابتکار جدید شورای ائتلاف اصولگرایان
پرویز سروری، فعال اصولگرا با اشاره به مدل ارائه شده «نامزد -کابینه» برای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: موضوع مهم این است که در این دوره شورای ائتلاف به همراه نامزدی که معرفی می‌کند یک ترکیب از کابینه را هم معرفی کند که خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، او ادامه داد: برای مثال ممکن است برای سِمت وزیر اقتصاد دولت خود 3 یا 4 فرد احتمالی را معرفی کند که در بین اینها وزیر اقتصاد مشخص شود؛ علاوه بر این، یک سبد از ظرفیت‌های مؤثری که برای برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور مؤثر باشد به مردم معرفی شده و مردم می‌دانند که الگوی کابینه به چه صورت است و در جریان کلیت کابینه قرار خواهند گرفت.

  کاندیدای زن اولویت اصلاح‌طلبان نیست
اشرف بروجردی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه بعید است که کاندیدای خانم از جانب اصلاح‌طلبان معرفی شود، به ایلنا گفت: با بحث‌های صورت گرفته تاکنون هیچ گزینه خانمی مطرح نشده است. حضور و فعالیت خانم‌ها مدنظر قرار گرفته، اما گزینه‌ای انتخاب نشده است. از لحاظ اولویت‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم که نمی‌توانیم معرفی‌کننده یک خانم باشیم.

  محسن هاشمی، گزینه اول کارگزاران
علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه گزینه اول این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری محسن هاشمی است، گفت: حزب پایبند به خروجی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان بوده و از ائتلاف تبعیت می‌کند. البته محمدجواد ظریف هم از کاندیداهای احتمالی حزب است. به گزارش ایسنا، این فعال سیاسی درباره نظر محسن هاشمی که گفت «هنوز برای حضور در انتخابات قانع نشده و شاید هم اصلا به انتخابات ورود نکنم» تصریح کرد: محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی است که در تصمیمات کمیته سیاسی بسیار مؤثرند و قطعا از تصمیم حزب پیروی خواهند کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید