• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 27 بهمن 1399
کد مطلب : 124447
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lYmD6
+
-

اجماعی برای بازسازی اعتماد عمومی

قرار است نهاد اجماع ساز تا 72 ساعت آینده چگونگی و سبک حضورش را در قالب آیین نامه اجرایی نهایی کند

 عصر دیروز نخستین گردهمایی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در حسینیه جماران برگزار شد و جبهه اصلاحات بعد از سکوتی قریب به 3 سال نخستین گامش را برای احیای جایگاه سیاسی و ترمیم و بازسازی بدنه اجتماعی‌اش برداشت.
نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان قرار است جایگزینی برای شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باشد و میداندار اخذ راهبردهای مؤثر و تصمیم‌گیری‌های کلان اصلاحات شود.
 نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در پی این است که با نخستین گام رسمی خود در فضای انتخاباتی 1400هم به‌صورت دمکراتیک‌تر روند تفاهم و  حصول ائتلاف در این جبهه را فراهم آورد و هم با رسیدن به وحدت درون‌گروهی به سمت احیای سرمایه اجتماعی خود گام بردارد. وحدتی که اگر درون این جبهه برای پیشبرد و پیگیری امور و مطالبات مردمی به سامان برسد در ترمیم اعتماد عمومی و بازگرداندن امید به جریان تأثیر‌گذار خواهد بود.
عزم اصلاح‌طلبان برای احیای خود و سرمایه اجتماعی‌شان در عرصه سیاسی کشور چنان است که در نشست دیروز با تعیین ضرب‌الاجل 72ساعت عهده‌دار تدوین آیین‌نامه اجرایی این تشکل شدند تا براساس آن مسیر تعیین هیأت رئیسه این نهاد اجماع‌ساز تسهیل شود.
ضرب‌الاجلی که به‌دنبال طرح و پیشنهاد آن از سوی بهزاد نبوی، رئیس سنی این تشکل به سهولت مورد استقبال دیگر حاضرین قرار گرفت و براساس آن و به رأی حضار 5تن از اعضای این نهاد به نام‌های علی باقری، شهیندخت مولاوردی، آذرمنصوری، فرج کمیجانی و محمود صادقی مسئول تدوین آیین‌نامه شدند.
 تدوین آیین‌نامه نخستین گام رسمی و قانونی برای رسمیت دادن به ماهیت این نهاد است.

 اعضای نهاد اجماع‌ساز چه کسانی هستند؟
این نهاد اجماعی متشکل است از ۳۲ حزب و ۱۵ عضو حقیقی که قاطبه آنها از چهره‌های شناخته‌شده اصلاحات هستند. بهزاد نبوی،سید حسین مرعشی، محسن امین‌زاده، محمدرضا جلایی‌پور، سیدحسن رسولی، سیدسراج‌الدین موسوی، محسن میردامادی، سیدمعروف صمدی، حسن صادقی، فخرالسادات محتشمی‌پور، علیرضا علوی‌تبار، عماد بهاور، اسماعیل گرامی مقدم، فاطمه سعیدی و بدرالسادات مفیدی 15عضو حقیقی این نهاد هستند. اعضای حقیقی به‌عنوان مشاور در نهاد اجماع‌ساز حضور دارند و برخلاف آنچه در شورای‌عالی سیاستگذاری می‌دیدیم، حق رأی ندارند. مهم‌ترین هدف این نهاد براساس آنچه در مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آمده است، شرکت اصلاح‌طلبان در انتخاباتی رقابتی و حمایت از یک نامزد اصلاح‌طلب است. موضوعی که حکایت از آن دارد که اصلاح‌طلبان اولا اصرار دارند در نهایت روی یک نامزد واحد به اجماع برسند و ثانیا آن نامزد باید کاملا اصلاح‌طلب باشد و دیگر قرار نیست سیاست حمایت از نامزد غیراصلاح‌طلب مانند آنچه در سال۹۲ و ۹۶ رخ داد، به وقوع بپیوندد.دومین نشست این نهاد چهارشنبه برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید