• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 21 بهمن 1399
کد مطلب : 124193
+
-

درخواست کدملی در مترو برای کنترل کرونا

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران: ارائه کدملی برای شارژ و خرید کارت بلیت در ایستگاه‌ها ضروری نیست

مترو
درخواست کدملی در مترو برای کنترل کرونا

مسافرانی که می‌‌‌خواهند کارت بلیت مترو را شارژ کنند در بعضی ایستگاه‌ها با این پیام روبه‌رو می‌شوند «لطفا کدملی ده‌رقمی خود را وارد کنید» بیشتر مسافران کدملی دارند اما اتباع خارجی که بخشی از مسافران مترو هستند و کدملی ندارند، چطور باید کارت‌های خود را شارژ کنند؟ 
به‌گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران ارائه کدملی، شروع طرحی برای کنترل و رصد بیماری کروناست که در برخی از کشور‌های دیگر هم به اشکال مختلفی اجرا می‌شود. فرنوش نوبخت می‌گوید: بیشتر مسافران در این زمینه همکاری داشته‌اند و برای اتباع کشور‌های دیگر که فاقد کدملی هستند نیز، محدودیتی که مانع استفاده از مترو باشد وجود ندارد.
اوایل آذر امسال سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از الزام همراه داشتن کارت‌ملی برای گرفتن خدمت در ادارات و همچنین استفاده از حمل‌ونقل عمومی، خبر داد. به‌گفته علیرضا رئیسی مراجعان باید کارت‌ملی خود را ارائه دهند تا اگر در آزمایش کرونا مبتلا تشخیص داده شوند بتوان آنها را شناسایی کرد. از آذر تاکنون این طرح نه در ادارات و نه در حمل‌ونقل عمومی اجرا نشده بود اما حالا کسانی که می‌خواهند کارت بلیت دریافت کنند یا آن را شارژ کنند، باید شماره ملی خود را وارد دستگاه کنند. مدیرعامل شرکت بهر‌ه‌برداری متروی تهران می‌گوید: «این طرح طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا تازه شروع شده است و اجباری نیست اما در آینده توسعه پیدا خواهد کرد. در این چند روز مسافران معمولا شماره‌ملی خود را ارائه داده‌اند و کسانی که شهروند ایران نیستند هم شماره‌هایی برای اقامت یا گذرنامه دارند که از آن استفاده می‌شود.»
فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه در مترو باید مراقبت‌های بیشتری در زمینه جلوگیری از انتشار کرونا اعمال کرد، می‌افزاید: «هدف این طرح حفظ سلامت جامعه است. در برخی از کشور‌های دیگر هم ابزار‌های گوناگونی برای شناسایی بیماران در سطح شهر استفاده می‌شود. دیدیم که در همین هفته‌های گذشته 2نفر از ورزشکاران‌مان به‌دلیل این بیماری فوت کردند و چقدر باعث اندوه هموطنان شد.»
او با تأکید بر اینکه به‌تدریج باید کارت بلیت‌ها شخصی‌‌سازی شود، می‌گوید: «دریافت کدملی برای شارژ کارت بلیت یک‌بار انجام می‌شود و زمانی که شماره‌ملی در این کارت ثبت شد، دیگر نیازی به وارد کردن مجدد نیست. همچنین اگر با استفاده از دستگاه‌های خودکار امکان شارژ وجود نداشته باشد مسافران می‌توانند به باجه مراجعه کنند.»
در هفته‌های اخیر با وجود اخطار‌های متعدد مسئولان بهداشتی درباره خطر انتقال ویروس کووید-19، میزان رفت‌وآمد در پایتخت افزایش یافته است.
حمل‌ونقل عمومی تهران مثل خیلی از شهرهای جهان باید به سمت شخصی‌سازی‌ کارت‌ بلیت‌ها و ثبت دقیق‌تر رفت‌وآمد در این شبکه حرکت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید