• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 19 بهمن 1399
کد مطلب : 123946
+
-

فوتبال ایران/ روزهای سیاه تراکتور و زنوزی

مالک تراکتور در پاسخ به هواداران معترض گفته حاضر است تیم را تحویل بدهد اما از سوی دیگر برنامه‌ای 3ساله  با سرمربیگری مسعود شجاعی ریخته است

فوتبال ایران/ روزهای سیاه تراکتور و زنوزی


تراکتور در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر، چهارمین شکست خانگی این فصلش را برابر پرسپولیس تجربه کرد تا این تیم به‌همراه محمدرضا زنوزی زودتر از حد تصور به بن‌بست برسند. البته بعد از برکناری علیرضا منصوریان و عدم‌انتخاب سرمربی، قابل پیش‌بینی بود که تراکتور با این بحران مواجه شود، آن هم درحالی‌که مسعود شجاعی تمایل چندانی برای قبول هدایت این تیم نداشت و با اعمال فشار از سوی زنوزی این مسئولیت را قبول کرد.
یک روز پس از شکست تراکتور مقابل پرسپولیس، هواداران این تیم تجمعی اعتراضی را در بنیان‌دیزل (محل باشگاه تراکتور) برگزار کردند. آنها ابتدا در مقابل مجموعه دور هم جمع شدند و سپس با تصمیم مدیران باشگاه، به اتاق کنفرانس خبری رفتند. نکته مهم این جلسه، تماس تلفنی با مالک باشگاه تراکتور بود چرا که نوک پیکان شعارها او را هدف می‌گرفت؛ عده‌ای از هواداران خواستار پاسخگویی وی بابت نتایج باشگاه بودند و برخی هم خواستار واگذاری باشگاه به بورس، کارخانه تراکتورسازی یا مالک قبلی. این در حالی است که بسیاری از هواداران تراکتور هم در صفحات مجازی علیه زنوزی و برخی از بازیکنان این تیم موضع گرفتند. زنوزی در این تماس تلفنی خطاب به هواداران تراکتور گفت: «اگر خواست هواداران این است، همین حالا تیم را به هر کسی که هوادار می‌خواهد تحویل می‌دهم، چون یکسری از پیج‌ها و کانال‌ها که منافع‌شان در تراکتور قطع شده هر روز در حال توهین و ناسزا به‌خودم و خانواده‌ام هستند. اگر به خانواده‌ام کوچک‌ترین بی‌احترامی شود و آرامش آنها به مخاطره بیفتد، برایم قابل تحمل نیست و عطای این خدمت کردن را به لقایش می‌بخشم. من فقط به‌خاطر شادی و عشق این هوادارها این همه هزینه می‌کنم.»البته زنوزی پیش‌تر هم تهدید به کناره‌گیری کرده بود اما به‌نظر می‌رسد این جملات در حد تهدید باقی بمانند چراکه او به این سادگی از مسیری که پیش گرفته پا پس نمی‌کشد. شاید زنوزی در خلوت خودش باید به تصمیمات اشتباهش در 3سال گذشته فکر کند که باعث شده تراکتور با چنین وضعیتی مواجه شود، شرایطی که برای خیلی‌ها قابل‌پیش‌بینی بود. زنوزی مدتی پیش در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که می‌خواهد برای تراکتور با سرمربیگری شجاعی، یک برنامه 3ساله درنظر بگیرد. مسئله مهم اما این است که شجاعی فعلا قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد. یکی از بازیکنان تراکتور به خبرنگار همشهری می‌گوید: «بازیکنان رابطه خوبی با شجاعی دارند و او بهترین گزینه برای هدایت تراکتور است چون الان گزینه خوبی برای تیم ما وجود ندارد. اما مسئله مهم این است که باشگاه شجاعی را راضی کند که از فوتبال خداحافظی کند بعد تیم را به او بدهد.»مسئله مهم تراکتور در این شرایط، یک تصمیم‌گیری درست درخصوص انتخاب سرمربی است، موضوعی که البته زنوزی و مدیران تراکتور به خوبی از عهده آن برنیامده‌اند و ادامه این روند قطعا تراکتور را در وضعیت سخت‌تری قرار خواهد داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید