• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 19 بهمن 1399
کد مطلب : 123943
+
-

استقلال شلخته

5 نکته در مورد پیروزی دشوار آبی‌ها برابر نساجی

استقلال شلخته

بهروز رسایلی|  در آخرین بازی هفته چهاردهم، استقلال به سختی و با تنها گل فرشید اسماعیلی موفق شد نساجی قائم‌شهر را شکست بدهد و همچنان صدرنشین لیگ برتر فوتبال ایران باقی بماند. این پیروزی مجموع امتیازات استقلال را از 14بازی به عدد 26رساند؛ اندوخته‌ای که بد نیست و قشنگ بخشی از سرمایه لازم برای قهرمانی در نیم‌فصل یا پایان فصل به شمار می‌آید، اما واقعیت آن است که کیفیت نمایش‌های آبی‌پوشان هنوز باعث رضایت هواداران و کارشناسان نشده است.

  استراتژی محمود فکری در انتخاب حسین حسینی برای بازی با نفت مسجدسلیمان اشتباه بود. او 2 امتیاز بابت این تصمیم اشتباه ضرر کرد و در مسابقه با نساجی دوباره مظاهری را در ترکیب گنجاند. با این حال خطای محاسباتی فکری و کادرش باعث شد روحیه حسینی پژمرده شود و رشید هم به‌خودش اجازه بدهد علیه کادر فنی مصاحبه کند. مظاهری بعد از بازی با نساجی با انتقاد از سیاست‌های فکری گفته: «تفکر او در این مورد، روی دروازه‌بان‌ها فشار می‌آورد.» این همه تاوان برای یک اشتباه، واقعا ارزشش را داشت؟
   ارسلان مطهری که پارسال به نیمکت‌نشینی اعتراض داشت، امسال به‌خاطر شرایط خاص شیخ دیاباته فرصت بسیار زیادی برای بازی پیدا کرده است. ارسلان تقریبا در تمام مسابقات به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته، اما در پایان هفته چهاردهم تنها 3گل به ثمر رسانده است. مسئله فقط گلزنی نیست. گاهی یک مهاجم با اثرگذاری روی جریان بازی جلب توجه می‌کند. مطهری در این زمینه واقعا ضعیف است. او وقتی گل نمی‌زند به ندرت به چشم می‌آید. در دیدار با نساجی، این بازیکن چقدر در زمین دیده شد؟
   محمد نادری بی‌گمان یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال تا اینجای فصل بوده است. او با شرایط خاص، جنجالی و پرهزینه حضورش در استقلال باید می‌توانست باری از روی دوش تیم بردارد، اما زشت است که حتی در غیاب میلیچ هم فیکس نمی‌شود. حضور نادری در نیمه دوم بازی با نساجی تنها یک کارت زرد برای او به همراه داشت.
   از بابک مرادی هم باید یاد کرد که بعد از صدور مجوز حضورش در زمین جزو بازیکنان خوب و پرتلاش استقلال بوده است. او در دیدار قبلی با نفت مسجدسلیمان حضور مؤثری در زمین داشت و به تیمش کمک کرد. مرادی در دیدار با نساجی فیکس شد و باز زحمتش را کشید. اینجا هم او فرشید اسماعیلی را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد. استقلال نیاز دارد به اینکه خط میانی‌اش با چنین بازیکنانی تنوع تاکتیکی و حرکتی پیدا کند. شاید گلزنی فرشید اسماعیلی روحیه او را هم احیا کند و این اتفاق خوب بعدی باشد.
   اگر قرار به انتخاب یک کلمه برای توصیف استقلال این روزها باشد، چیزی جز «شلخته» به‌کار نمی‌آید. وریا غفوری در جریان بازی عصبی است و وحشتناک‌ترین اعتراض ممکن را به تعویضش انجام می‌دهد، مهدی قائدی تصمیم می‌گیرد ضربه پنالتی آخر بازی را چیپ بزند و در میکس‌زون ورزشگاه هم فوجی از اظهارات انتقادی و بی‌پروا را از زبان بازیکنان استقلال می‌شنویم؛ برخی به مدیران باشگاه یورش می‌برند و عده‌ای به‌خود محمود فکری. استقلال نظم ندارد؛ نه درون زمین و نه حتی بیرون از آن. این تیم بیش از حد شلوغ و پرهرج و مرج به‌نظر می‌رسد. خود فکری هم کاریزمای لازم برای به کنترل در آوردن اوضاع را ندارد. با این شرایط، ادامه رقابت برای استقلال سخت خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :