• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 19 بهمن 1399
کد مطلب : 123942
+
-

استقلال- وریا؛ شکایت روی شکایت

کاپیتان استقلال بابت مطالباتش شاکی است و مدیران باشگاه قرارداد او را که به گفته آنها یک‌شبه 3‌ برابر شده به کمیته اخلاق فرستاده‌اند

استقلال- وریا؛ شکایت روی شکایت

همه‌‌چیز ناگهانی و در چند دقیقه اتفاق افتاد. وریا غفوری در 20دقیقه پایانی بازی با نساجی درحالی‌که کاملا عصبی به‌نظر می‌رسید، ابتدا از داور بازی کارت زرد گرفت و 3دقیقه بعد با احمد موسوی تعویض شد. او بعد از تعویض با عصبانیت راهی رختکن شد و پیش از پایان بازی هم ورزشگاه را ترک کرد. محمود فکری در نشست بعد از بازی مدعی شد کاپیتان تیمش مشکلی با کادر فنی نداشته و از اینکه توپ به او نمی‌رسیده، عصبانی بوده است. اما همه حدس می‌زدند که مشکل کاپیتان بزرگ‌تر از این حرف‌هاست. حقیقت این است که میانه کاپیتان استقلال با مسئولان این باشگاه کاملا شکرآب شده است. روز گذشته خبرگزاری فارس با انتشار نامه شکایت باشگاه استقلال از وریا غفوری، جزئیات این اختلاف را رسانه‌ای کرد تا ماجرا وارد مرحله تازه‌ای شود. طبق گزارش فارس، وریا غفوری که سال98 در زمان مدیرعاملی فتحی قراردادی 2ساله با استقلال امضا کرده، یک سال بعد در دوره مدیریت سعادتمند این قرارداد را فسخ می‌کند تا قراردادی جدید و با سه چهار برابر مبلغ قبلی ببندد. همین موضوع باعث می‌شود بعد از رفتن سعادتمند و روی کار آمدن مدیران جدید، باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به کمیته اخلاق در روز اول آذرماه از کاپیتان خود شکایت کند. در این نامه که فارس تصویر آن را هم منتشر کرده، عنوان شده که غفوری با وجود داشتن قرارداد تا پایان لیگ بیستم، قرارداد 2ساله‌ای را در زمان مدیریت سعادتمند با باشگاه استقلال امضا کرده که باعث افزایش دستمزد او شده است. طبق قرارداد قبلی وریا باید در این فصل 2میلیاردو700میلیون تومان از استقلال دستمزد دریافت می‌کرده، اما قرارداد او به 6میلیارد افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر قرارداد این بازیکن برای سال دوم یعنی فصل 1401-1400 به 8میلیارد تومان خواهد رسید. اینکه احمد سعادتمند و تیم همراهش در زمان نقل‌وانتقالات بر چه اساسی قرارداد وریا را به 3‌ برابر مبلغ قبلی افزایش داده‌اند، نکته‌‌ای است که مدیران جدید استقلال در شکایت به کمیته اخلاق به‌دنبال پیگیری آن هستند.

  فسخ قرارداد؟
اما شکایت باشگاه استقلال به کمیته اخلاق تمام ماجرای وریا غفوری نیست. کاپیتان استقلال هم به نوبه‌خودش از مسئولان این باشگاه شاکی است و بابت عدم‌پرداخت مطالباتش در سال‌های گذشته دل خوشی از آنها ندارد. وریا غفوری حتی از  چهارپنج سال گذشته هم هنوز مطالباتی دارد که پرداخت نشده و این در حالی است که گفته می‌شود سایر بازیکنان مطالبات مربوط به فصل گذشته را هم تمام و کمال دریافت کرده‌اند و فقط وریا‌ست که با این مشکل روبه‌رو‌ست. او و وکیلش بارها بابت این موضوع به باشگاه تذکر داده‌اند اما بی‌توجهی مسئولان باشگاه در نهایت منجر به شکایت کاپیتان و تهدید باشگاه به فسخ قرارداد شده است. روز گذشته سایت ورزش3 در گزارشی نوشت وریا غفوری پیش از این طی نامه‌‌ای یک فرصت 10روزه برای پرداخت مطالباتش به باشگاه داده و تهدید کرده بود درصورت عدم‌انجام این مورد، او قادر به شکایت رسمی برای دریافت آن خواهد بود. وکیل وریا طی نامه‌ای به مدیران استقلال اعلام کرده که درصورت عدم‌پرداخت مطالبات، قرارداد کاپیتان آبی‌ها فسخ یکطرفه خواهد شد. نکته عجیب این است که مدیران استقلال بعد از این نامه هیچ اقدامی انجام نداده‌اند و جدی نگرفتن موضوع توسط آنها ناراحتی وریا غفوری را بیشتر کرده است؛ اتفاقی که حتی می‌توانست باعث‌ غیبت وریا در جدال با نساجی شود اما او برای اینکه دامنه اختلافاتش با مدیران باشگاه باعث حاشیه برای تیم نشود، از این اقدام خودداری کرده است. از بی‌توجهی مدیران جدید استقلال نسبت به وریا می‌شود اینطور برداشت کرد که شاید آنها دل خوشی از کاپیتان تیمشان ندارند و از فسخ قرارداد او استقبال هم می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید