• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12374
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/WQ1W
+
-

ماجرای ناپدید شدن تیم فوتبال

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان به گم شدن تیم فوتبال واکنش نشان داد

پیگیری
ماجرای ناپدید شدن تیم فوتبال




هادی آپرا| زنجان - خبرنگار:

 «سجاد خدایی» سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان مدتی پیش در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان  گفت: اعضای شوراها از میان مردم و به پشتوانه مردم انتخاب می‎شوند و باید به مطالبات آنها رسیدگی کنند.

عضو پیشنهاد دهنده طرح تحقیق و تفحص از تیم لیگ دسته دومی شهرداری زنجان، ضمن تقدیر از بررسی صورت گرفته درباره طرح تحقیق و تفحص از شهرداری، گفت: تیم فوتبال شهرداری زنجان به استان دیگری واگذار شده است ولی این‌که این فروش امتیاز با اجازه و دستور چه کسی بوده و پول آن به‌حساب کجا واریز شده باید بررسی شود.

خدایی همچنین به جلسه با شهردار برای بررسی این موضوع اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتباط‌هایی که برخی‌ در فدراسیون دارند تاکنون موفق نشده‌ایم این موضوع را بیشتر بررسی کنیم و پاسخ مکاتباتمان را بگیریم.
وی با اشاره به این‌که این موضوع باید کاملا بررسی شود، اضافه کرد: طبق گفته رئیس کمیسیون نظارت، شرط شهرداری برای حمایت از تیم این بوده که به اسم شهرداری باشد و برابر صورت جلسه موجود هیچ مقامی در استان حق واگذاری و یا فروش تیم را نداشته است، بنابراین اگر این تیم فروخته شده باید بدانیم با دستور چه کسی بوده و مبالغ حاصل از آن به کدام حساب رفته و کجا مصرف شده است.

رئیس هیأت فوتبال استان در واکنش به موضوعات مطروح شده در آخرین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان درباره ابهامات واگذاری تیم لیگ دست دومی شهرداری زنجان اظهار کرد: چند سال قبل به پیشنهاد بنده مجوزی از فدراسیون فوتبال برای واگذاری تیم‌ فوتبال به استان‌هایی که بدون تیم لیگ دویی به پایین بودند، ارائه شد و مورد موافقت قرار گرفت.

«فریدون اصفهانیان» با اشاره به این‌که مصوبه هیأت رئیسه به 10 استان کشور ارسال شد که یکی از آنها نیز زنجان بود، گفت: در آن زمان چون بنده نیز عضو شورا بودم به شورا و شهرداری پیشنهاد اسپانسری آن تیم را دادم و در نهایت شهرداری پذیرفت که یک سال از این تیم حمایت کند. عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به این‌که پس از یک سال شهردار وقت محسن امین اعلام کرد که شهرداری قادر به حمایت از تیم نیست، بیان کرد: پس از اعلام موضع شهردار وقت، با پیگیری‌هایی که انجام شد، مقرر شد که حمایت از تیم به‌صورت 2 جانبه از طریق اتاق بازرگانی و شهرداری هرکدام به مبلغ 500 میلیون تومان انجام شود.

اصفهانیان با اشاره به این‌که شهرداری در مدت حمایت از تیم فوتبال 450 میلیون تومان کمک کرده و 50 میلیون تومان نیز به تیم بانوان کمک کرد، گفت: اما پس از گذشت مدتی به علت این‌که هزینه‌ها بالا رفت، شهرداری اعلام کرد: که ما قادر به حمایت تیم نیستیم و اگر قرار بر قبول اسپانسری باشد، باید تیم به اسم شهرداری زده شود که البته این موضوع نیز نشدنی بود، چرا که از ابتدا هم قراری بر این اتفاق نداشتیم و شهرداری تنها یک اسپانسر بود. 

وی افزود: اصلا سوال بنده این است، اگر دوستان ادعا دارند تیم متعلق به شهرداری بود، چرا دفعه بعد لایحه دادند که شهرداری در لیگ 2 شرکت کند و گفتید ما از این تیم حمایت نمی‌کنیم. عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با تاکید بر این‌که تیم فوتبال متعلق به هیأت فوتبال زنجان بوده و با مجوز فدراسیون به فروش رفته است، گفت: آقایان آگاه باشند، به علت شرایط بد تیم مجبور به فروش آن شدیم، اگر تیم را همان موقع نمی‌فروختیم و به دسته 3 سقوط می‌کرد، 30 میلیون تومان بیشتر ارزش نداشت.


 کل مبلغ را نگرفته‌ایم

اصفهانیان افزود: این را برای آگاهی کسانی که تحقیق و تفحص می‌کنند، می‌گویم که از محل فروش تیم مبلغی اخذ شده و هنوز کل مبلغ را نگرفته‌ایم و گرفتن بقیه مبلغ از طریق سازمان ورزش و جوانان در حال انجام است. وی با اشاره به این‌که از ابتدای واگذاری تیم از سوی فدراسیون تا فروش آن شفاف است، گفت: بنده حاضرم این موضوع را در جلسه رسمی و علنی شورای شهر کاملا توضیح دهم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به این‌که واگذاری تیم از سوی مالک انجام می‌شود، افزود: تعجب می‌کنم، چرا دوستان در شورا به‌دنبال تحقیق و تفحص هستند، مگر شهرداری تیمی داشته که گم شود، شهرداری یک اسپانسر بیشتر برای تیم نبود، همان‌طور که قبلا هم شهرداری از تیم‌های دیگری همچون تیم بانوان حمایت کرده بود و این موضوعی نیست که مختص زنجان باشد، بلکه در همه دنیا و کشور وجود دارد، اصلا سوال بنده این است مثلا اگر بانک صادرات برای پرسپولیس هزینه می‌کند، باید در واگذاری آن هم دخالت کند؟

 اصفهانیان گفت: با 500 میلیون تومان هزینه نمی‌توان تیمی را صاحب شد، همان‌طور که در هیچ کجا، رایگان تیمی را به کسی نمی‌دهند و اگر شهرداری هم می‌خواست، مالک تیم شود باید در همان زمان 600 میلیون تومان دیگر می‌داد.
وی ادامه داد: 500 میلیون تومان هزینه برای یک تیم ورزشی، پول زیادی در ورزش فوتبال محسوب نمی‌شود که دوستان برای آن جریان‌سازی می‌کنند، چرا که شهرداری باید در موضوعات ورزشی هم وارد شود، چون کار شهرداری تنها آسفالت کردن خیابان و یا کف‌سازی جوی آب نیست.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به این‌که پیش از این سخنانی درباره عدم توجیه اقتصادی تیم فوتبال از سوی رئیس کمیسیون فرهنگی مطرح شده بود، گفت: ورزش نباید هم توجیه اقتصادی داشته باشد، مگر ورزش بنگاه است که توجیه اقتصادی داشته باشد؟

 اصفهانیان با اشاره به این‌که امروز شهرداری‌ها در همه استان‌ها در لیگ‌های مختلف تیم دارند، گفت: الان شهرداری تبریز، ماهشهر، بندرعباس و دیگر شهر‌ها در لیگ یک و حتی لیگ برتر تیم دارند که یک موضوع معمول در ورزش است. 
وی با اشاره به این‌که شهرداری زنجان از نظر امکانات و تجهیزات ورزشی فقیر است، گفت: این در حالی است که تیم لیگ سومی «پرواز» زنجان چون اسپانسر ندارد در حال فروش است و یا همین تیم بانوان که در لیگ برتر است، اما اسپانسر  ندارد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به این‌که پس از گذشت نزدیک به یک‌سال از فعالیت شورای شهر کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا کاری برای ورزش نکرده است، افزود: به‌نظر می‌رسد، این افراد برنامه‌ای برای رفع مشکلات فرهنگی و ورزشی 
ندارند.

اصفهانیان با بیان ممنوعیت عضویت اعضای شورا در هیأت رئیسه هیأت‌های ورزشی که اقدام درستی از سوی شورای شهر نبود، گفت: درست نبودن این اقدام را از این لحاظ مطرح می‌کنم که اگر قرار بود، این‌گونه برخورد شود، چرا برخی از اعضای شورای شهر در زمان انتخابات روی ورزش مانور داده بودند؟


درد دل بازیکن سابق تیم شهرداری 

بازیکن سابق تیم فوتبال شهرداری زنجان نیز توضیحاتی را در مورد حواشی چند روز اخیر و پیرامون فروش امتیاز تیم لیگ دویی بیان کرد.
«بهمن رضایی» با بیان این‌که در آن روزها به همراه کادر فنی تیم که بومی بود، حدود 45 روز و حتی روزی 2 مرتبه تمرین کرده و به‌همراه چند بازیکن بومی و غیربومی تیم‌ را تشکیل دادیم، به امید اینکه شهرداری از این تیم حمایت خواهد کرد، اظهار کرد: بدون قرارداد و به‌خاطر تعصب و غیرت با تیم شهرمان همراه شده و اصلا فکر نمی‌کردیم که کار به‌جایی برسد که از این تیم حمایت نشود و در نهایت تکلیف و سرنوشت آن مشخص نباشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید