• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 15 بهمن 1399
کد مطلب : 123665
+
-

رئیس دستگاه قضا در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی:

هنر امام، حفظ کردن مردم در صحنه بود


رئیس قوه قضاییه در مراسم تجدید میثاق مسئولان قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی، میثاق با امام را میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌ها دانست و گفت: خط امامی‌ترین افراد کسانی هستند که شاخص‌های خط امام را خوب بشناسند و خوب به این شاخص‌ها عمل کنند و وفادار باشند. 
سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه بهترین تبیین‌کننده خط امام امروز جانشین بحق ایشان یعنی مقام معظم رهبری هستند که بنای معظم‌له، هم در گفتار و هم رفتار و سلوک احیا و زنده نگهداشتن خط امام است، گفت: از سلوک ایشان باید خط امام را بیاموزیم، حفظ کنیم و زنده نگه داریم.
رئیسی با تأکید بر اینکه قبل از نگرانی برای مشارکت مردم، باید نگران کارآمدی نظام اداری در کشور بود، گفت: اگر نظام اداری کارآمدی خود را نشان دهد، امید، نشاط و مشارکت را در بین مردم تضمین کرده است. به‌گزارش میزان، وی با تاکید بر اینکه هنر امام، حفظ کردن مردم در صحنه بود، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی در مردم کاری است که امام انجام دادند و در همه امور نه به‌صورت تشریفاتی بلکه به‌صورت واقعی، مردم را حساب کردند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: امروز در رفتار سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری، توجه دادن به مردم را می‌بینیم و به قوه قضاییه، قوه اجراییه و قوه مقننه بر مردمی بودن و توجه به مردم و رفع دغدغه‌های آنها و به‌حساب آوردن مردم تأکید فرموده‌اند. وی تصریح کرد: کارآمدی نظام اداری در کشور سرمایه اجتماعی را همچنان که در رفتار امام بود و در رفتار مقام معظم رهبری است، افزایش داده و امروز ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری کشور می‌توانند این سرمایه اجتماعی را روزبه‌روز افزایش دهند و اگر سرمایه اجتماعی افزون شود، بدون تردید امید، نشاط و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها را به‌دنبال خواهد داشت. رئیسی گفت: دستگاه‌های اداری باید بتوانند این مشارکت و سرمایه اجتماعی را روزبه‌روز افزون کنند.

حضور اقتدارآفرین زنان یک ضرورت است
رئیس قوه قضاییه همچنین دیروز طی سخنانی در نشست تحول در نظام حقوقی و قضایی زنان و خانواده گفت: حقیقتا امروز حضور اقتدارآفرین زنان در جامعه ما هم یک ضرورت است و هم یک فرصت؛ در اصل زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، در جنگ تحمیلی و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، حضور بسیار بابرکت و نقش‌آفرینی بسیار ارزشمندی داشتند. به گزارش میزان، سیدابراهیم رئیسی گفت: اگر یک روز به هر دلیلی خانواده آسیب دید، راهکارش حکم قضایی نیست. بسیار دیده شده رأی قاضی مبنی بر سازش و یا عدم‌سازش صادر می‌شود و خلاف آن عمل می‌شود. رئیسی با بیان اینکه رویکرد سند تحول قضایی بر تعالی و تحکیم نظام خانواده است، گفت: رویکرد سند تحول قضایی بر آیین دادرسی متناسب با رسیدگی به اختلافات خانوادگی و مسائل خانواده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید