• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 فروردین 1397
کد مطلب : 12319
+
-

معرفی داوران جایزه بهترین فیلم اول

جشنواره
معرفی داوران جایزه بهترین فیلم اول

اسامی 3داوری که امسال برای نخستین بار جایزه بهترین فیلم اول را در سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اهدا می‌کنند، اعلام شد.

داوران این بخش محمدعلی باشه‌آهنگر نویسنده و کارگردان از ایران، ویرا لانگروفا مدرس از جمهوری چک و بَرمک اکرم کارگردان از افغانستان هستند.

به گزارش همشهری، امسال از میان همه آثار جشنواره جهانی فیلم فجر که فیلم اول محسوب می‌شوند اعم از فیلم‌هایی که در بخش مسابقه و غیررقابتی هستند، یک جایزه فیلم اول اهدا می‌شود. محمدعلی باشه‌آهنگر متولد 1341دزفول، فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سینما تئاتر است. او فعالیت هنری‌اش را با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در تئاتر آغاز کرد. فیلم‌های او در مقام کارگردان عبارتند از:

«نیمه گمشده»، «نبات داغ»، «فرزند خاک»، «، بیداری رویاها»، «ملکه» و «سرو زیر آب». ویرا لانگروفا، منتقد، استاد دانشگاه، برنامه‌ریز، برگزارکننده و مشاور جشنواره‌های سینمایی است. او دانش‌آموخته رشته نظریه فیلم و تئاتر در آکادمی هنر براتیسلاوا، اسلواکی و رشته مطالعات فرهنگی در دانشگاه چارلز پراگ، جمهوری چک و سردبیر چندین نشریه فیلم در اسلواکی و چک است. برمک اکرم، کارگردان و مستندساز اهل کشور افغانستان، سال ۱۳۴۵ در شهر کابل متولد شده است. او هم‌اکنون در شهر پاریس زندگی می‌کند. این سینماگر در سال‌هایی که در زمینه فیلمسازی مشغول به‌کار بوده آثار زیادی ساخته است که از میان آنها می‌توان به «بچه کابل» و«وژمه، غزل‌نامه عشق افغانی» اشاره کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید