• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 9 بهمن 1399
کد مطلب : 123143
+
-

شهردار تهران در دیدار با علما و ائمه‌جماعات مساجد:

کاری کنیم ثروت عادلانه توزیع شود

شهردار
کاری کنیم ثروت عادلانه توزیع شود


روحانیت و مساجد همیشه همراه با مردم و پرچمدار حل مشکلات آنان بودند و در دوران سخت دفاع‌مقدس نقش ایشان بود که باعث شد از شرایط سخت عبور کنیم.
شهردار تهران با بیان این مطلب در دیدار با علما و ائمه‌جماعات مساجد شاخص در آستانه دهه مبارک فجر گفت: «در آستانه عبور از چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم که ظرفیت‌های فراوانی را در جوامع اسلامی فعال کرد و نشان داد نگاه مطرح شده در انقلاب اسلامی می‌تواند یک الگوی قابل تعمیم به جهان باشد. به همین دلیل هم هست که دشمنی‌های بی‌حد و حصر در مقابل آن وجود دارد و بدل‌های آن را هم به شکل‌های مختلف مطرح می‌کنند تا اصل را هدف قرار دهند.»
به گزارش پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی افزود: «وقتی به جوامع بین‌المللی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم یکی از توصیه‌هایی که برای حل مشکلات شهری مطرح می‌کنند، کنترل فقر است و می‌دانید که پیامبر(ص) و امامان(ع) ما در صدر اسلام چقدر به مقابله با فقر تأکید کرده‌اند. 
البته روحانیت و مساجد همواره در همراهی با مردم و غمخواری آنها نقش اساسی داشتند و شاید در دوران سخت دفاع‌مقدس نقش ایشان بود که باعث شد از شرایط سخت عبور کنیم. در آن زمان مطمئنا وضعیت مردم خیلی از الان بهتر نبود، ولی کمک روحانیت و مراکز مذهبی در حفظ آرامش شهر نقش مهمی داشت.»
شهردار تهران گفت: «حضرت امیر در نامه به مالک اشتر توصیه می‌کند برای ثروتمند شدن مردم اقدام کند و ما باید در گام دوم انقلاب، کاری کنیم که این مشکل حل شود. الگوی ما قطعا کره‌شمالی نیست و باید کاری کنیم که ثروت عادلانه در میان مردم توزیع شود و شرایط زندگی شرافتمندانه را برای مردم فراهم کنیم.»
او اضافه کرد: «در حل مشکلات مردم مثل همیشه روحانیت پرچمدار خواهد بود. ان‌شاءالله در 40سال دوم بعد از انقلاب الگویی موفق و بی‌بدیل به جهان ارائه می‌کنیم.»

محوریت مساجد در فضاهای شهر 
در این مراسم جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: «شهرداری مؤثرترین نهاد اجتماعی شهر است و پا به پای مساجد، در همه ۳۵۲ محله فعال بوده است. 
در 2سال اخیر با برگزاری مراسم‌های مذهبی همراهی نظام‌مندی با بسیج و مساجد داشتیم و امیدوارم همین فضا را در دهه فجر و اعیاد پیش‌رو و رویداد ۱۴۰۰ فراهم کنیم.»
معاون شهردار تهران با بیان اینکه اگر قرار باشد آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر تهران کم شود، حضور و پیگیری مساجد خیلی مهم است، گفت: «شهردار اصرار دارد فعالیت‌های شهرداری اجتماع‌محور باشد و این وقتی است که ارتباط با عناصر و اجزای محله برقرار باشد. امیدوارم وضعیت بیماری کرونا طوری تغییر کند که در آستانه اعیاد پیش‌رو و رویداد ۱۴۰۰ بتوانیم برنامه‌ها را پیش ببریم.»

فعالیت مساجد در دهه فجر
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در این نشست با تشکر از فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، گفت: «با توجه به اینکه در دهه فجر امسال راهپیمایی 22 بهمن برگزار نمی‌شود و مساجد هم بعد از اجرای محدودیت ها  تازه کار را شروع کرده‌اند، مراسم سالگرد پیروزی انقلاب شرایط ویژه‌ای دارد.»
سیدمهدی خاموشی با تأکید بر اینکه چراغ مسجد باید روشن باشد، ادامه داد: «نظر من این است که این دهه را باید به نام حاج‌قاسم و انقلاب اسلامی بگذاریم؛ چون این یک سرمایه بسیار عظیم در جهان تشیع و اسلام و جبهه مقاومت است.»
خاموشی گفت: «با شهادت حاج قاسم سلیمانی جریان سازش کنار می‌رود و ما باید پرقدرت‌تر جلوی دشمن بایستیم و باید به مردم وعده دهیم که قوی‌تر از گذشته عمل می‌کنیم. انتخابات را پیش‌رو داریم و با توجه به اینکه 4دهه از انقلاب گذشته است، نسل سوم به میدان می‌آید و باید انتقال درست قدرت صورت بگیرد.»
در ادامه این جلسه، امام جمعه موقت تهران، گفت: «ارتباط میان روحانیون و شهرداری هم در ارتقای سطح مدیریت شهری تأثیر دارد و هم در انعکاس تصمیماتی که شهرداری گرفته است، تأثیر می‌گذارد؛ زیرا این بزرگواران می‌توانند فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری را برای مردم بگویند.
محمدحسن ابوترابی، خطاب به علما گفت: آنچه این انقلاب را تا امروز حفظ کرده است روحانیت، علما و وعاظ هستند. روحانیت عقبه قدرتمند انقلاب هستند و با این عقبه انقلاب جلو می‌رود و پایگاه قوی و مستحکمی خواهد داشت.»
او افزود: «در شاخص‌های کلان اقتصادی شرایط ما خوب نیست، اما باید بدانیم که قدرت سیاسی اول منطقه و مؤثر در معادلات جهانی و قدرت دفاعی مطرح در جهان هستیم. قدرت علمی داریم و این انقلاب در همه حوزه‌ها نیروهای انسانی لازم را تربیت کرده که عامل پیشرفت است.» 
ابوترابی به اقدامات شهرداری در اداره شهر اشاره کرد و گفت: «اخیرا بارانی در تهران آمد، ولی ندیدیم که آب در خیابان‌ها جمع شود؛ این به‌خاطر کارهایی بود که شهرداری انجام داده است.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید