• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 بهمن 1399
کد مطلب : 123028
+
-

کوتاه از سیاست/ کفه مخالفت با FATF در مجمع سنگین‌تر است

مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دست دولت برای توجیه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب پیوستن به لوایح باقی‌مانده از FATF خیلی پر نیست و با این اطلاعاتی که دولت داده است، روند بررسی خیلی در مجمع تشخیص مصلحت تغییری نکرده است. به گزارش ایسنا، نبوی با اشاره به اینکه در دوره قبلی در این زمینه تعادلی میان استدلال‌های اعضای مجمع و پاسخ‌های دولت برقرار نبود، گفت: یعنی کفه به این سمت بود که ضرر پیوستن به FATF بیشتر از نپیوستن به آن است و هنوز هم سنگینی کفه در مجمع تغییری نکرده است. در واقع سؤال اعضای مجمع این است که از پارسال تا الان چه اتفاق جدیدی افتاده است و آیا دولت می‌تواند بگوید اگر این لوایح تصویب شود، وضعیت معیشت مردم بهتر می‌شود؟

  دستاورد رزمایش اقتدار چه بود؟
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، رزمایش اقتدار نزاجا را بیانگر مهارت‌های نیروی انسانی در اجرای عملیات ترکیبی توصیف کرد و گفت:یگان‌های «واکنش سریع» و «متحرک هجومی» بنا به تغییرات ساختاری در نیروی زمینی ارتش در جریان این رزمایش به شکل منسجم و هماهنگ اجرای مأموریت کردند. به گزارش ایلنا، سرلشکرموسوی درباره برگزاری رزمایش «اقتدار۹۹» نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از اهداف مهم این رزمایش جابه‌جایی سریع نیروها از نقاط مختلف کشور به منطقه رزمایش بود که با کمک نیروی هوایی و هوانیروز با موفقیت انجام شد. سناریوهای تدوین شده در این رزمایش بنابر دستورالعمل‌های عنوان شده، مرحله به مرحله با موفقیت اجرا شد.

  توکلی: یادداشت را خودم نوشتم
 احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دفاع از مستند‌بودن ادعای اخیرش درمورد غسال میلیاردی، گفت: ۵۳ سال فعالیت سیاسی داشتم و حالا می‌گویند یادداشتی که نوشته‌ام از سوی من نوشته نشده است. به گزارش الف، رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت‌ در واکنش به سخنان محمدجواد ابطحی، نماینده سابق خمینی‌شهر در مجلس، توضیح داد: آقای ابطحی دچار یک سوء‌برداشت شدند. بله، من دچار بیماری پارکینسون هستم اما بیماری پارکینسون روی تفکر افراد تأثیر نمی‌گذارد. اشاره توکلی به سخنان اخیر  محمدجواد ابطحی، نماینده نزدیک به جهبه پایداری است که گفته بود با توجه به وضعیت حاد بیماری پارکینسون احمد توکلی، نمی‌توان درباره اظهارات او انتظار خاصی داشت؛ چرا‌که وضعیت سلامتی مناسبی ندارد. احمد توکلی اما اعلام کرد، نویسنده یادداشت خود او بوده و هیچ ادعایی را بدون مستندات ابراز نکرده است. دوشنبه گذشته احمد توکلی در یادداشتی مدعی شد: «غسال محمدتقی مصباح یزدی، یک ابَربدهکار بانکی است که جنازه‌های روحانیون سرشناس را به خانه خود می‌برد و غسل می‌دهد.»

  کیفیت دولت‌ها قابل دفاع نیست
جهانبخش محبی‌نیا، نماینده ادوار مجلس گفت: نمی‌توان گفت همه دولت‌های بعد از انقلاب ناکارآمد بوده‌اند، 42سال است که دولت‌ها یک نظامی را سرپا نگه داشته‌اند؛ اگرچه کیفیت نگه‌داشتن قابل دفاع نیست. به هر کدام ایرادات جدی وارد است در عین اینکه نکات مثبتی هم دارند.
به گزارش ایسنا، او افزود: دعوایی که ما داشتیم این بود که بعد از انقلاب رؤسای جمهور همه بعد از روی کار آمدن با جامعه و بخشی از حاکمیت زاویه پیدا کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید