• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 7 بهمن 1399
کد مطلب : 122862
+
-

نکته بازی/ بدهی بودیمیر هم تقصیر داور است

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با آلومینیوم اراک در سخنانی حکمیانه گفت: «اشتباه زاهدی‌فرد باعث مصدومیت 3 بازیکن پرسپولیس در مقابل فولاد شد.» حالا باز خدا را صد هزار مرتبه شکر پرسپولیس این بازی را برد، وگرنه یحیی جنگ جهانی اول و دوم را هم گردن زاهدی‌فرد می‌انداخت. با این حال اینکه مصدومیت 3 بازیکن چطور می‌تواند به‌خاطر تصمیم اشتباه داور باشد، واقعا سؤال بزرگی است؛ یعنی زاهدی‌فرد گفت به جلال حسینی 40 ساله آنقدر بازی بدهید که بالاخره یک جا کم بیاورد؟ زاهدی‌فرد گفت کنعانی توپ را بردارد و همینطور بزند توی قلب دفاع حریف؟ یعنی با هر پنالتی اشتباه در جهان، 3 نفر باید مصدوم شوند؟ آقا اصلا بدهی بودیمیر هم به‌خاطر همین داور است. خوب شد یحیی خان؟

گزینه تعویض چی؟
استفاده همزمان محمود فکری از 3 مهاجم تیمش یعنی شیخ دیاباته، مهدی قائدی و ارسلان مطهری در بازی با تراکتور جواب داد و همه این مربی را تحسین کردند، اما همین ترفند در دیدار با سایپا به نتیجه نرسید و به‌عنوان مثال مطهری کاملا در زمین محو بود. مسلما اختیار انتخاب بازیکنان و ترکیب با کادرفنی است، اما پرسش اینجاست که وقتی فکری همه قوای تهاجمی‌اش را با هم بازی می‌دهد، در شرایط بن‌بست و گرفتاری کدام گزینه برای تعویض باقی می‌ماند؟ یعنی اگر استقلال با حضور هر سه فورواردش عقب افتاد، چه‌کسی باید از روی نیمکت بلند شود و ورق را برگرداند؟ آیا به همین دلیل نیست که فرهاد مجیدی فصل گذشته معمولا این سه نفر را با هم بازی نمی‌داد؟

برگرد، فدای سرت!
سرانجام اتفاقی که مدت‌ها در موردش گمانه‌زنی می‌شد رخ داد و باشگاه العربی قطر بعد از جذب یوسف المساکنی قرارداد مهدی ترابی را فسخ کرد. به این ترتیب بازیکنی که شبانه و یواشکی پرسپولیس را به مقصد این تیم متمول ترک کرد، حالا به تهران برمی‌گردد و احتمالا دوباره به عضویت سرخپوشان در خواهد آمد. خب چه اشکالی دارد؛ این وسط فقط یک فینال آسیا سوخت که فدای سر ترابی. برگرد استاد؛ برگرد. ترکیب سرمربی مشتاق و هوادار فراموشکار، معجزه می‌کند. بیا و دوباره برای‌مان لوگو ببوس. حتی آن عضو عصبی هیأت‌مدیره هم دیگر حضور ندارد که 4 تا جمله ادبی در موردت به زبان بیاورد و فایل تصویری‌اش بیرون بیاید. برگرد و دوباره دم از تعصب بزن؛ ما آنقدر ساده هستیم که باز باور کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید