• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 7 بهمن 1399
کد مطلب : 122854
+
-

شکست اول در اولین سفر به اراک

آلومینیوم اراک با ارسال 2 ضربه ایستگاهی اولین شکست پرسپولیس را رقم زد و سپاهان با یک برد باارزش در آبادان همسایه استقلال شد

شکست اول در اولین سفر به اراک

3بازی پایانی از هفته دوازدهم لیگ برتر ایران عصر دیروز در اراک، تبریز و آبادان برگزار شد و به‌جز پرسپولیس 2 میهمان دیگر برنده از زمین خارج شدند. البته پرسپولیس هم در اراک ابتدا از میزبانش پیش افتاد اما موفق به حفظ نتیجه نشد و در غیاب 2 مدافع اصلی‌اش 2 گل از تیم رسول خطیبی دریافت کرد. در غیاب کنعانی‌زادگان و سیدجلال حسینی، سرمربی پرسپولیس از زوج احسان حسینی و مهدی شیری در دفاع میانی استفاده کرد. در حالی که تنها مدافع میانی تخصصی حاضر در اردوی پرسپولیس احسان حسینی بود، پیش‌بینی می‌شد یحیی در کنار این مدافع جوان از میلاد سرلک یا کامیابی‌نیا در دفاع میانی استفاده کند اما او ترجیح داد مهدی شیری را بعد از چند بازی غیبت در ترکیب اصلی قرار داده و در بخش میانی خط‌دفاعی به سرعت این بازیکن دل ببندد. اما پرسپولیس از جایی ضربه خورد که فکرش را هم نمی‌کرد. بعد از اینکه کمال کامیابی‌نیا در دقیقه7 روی کرنر نوراللهی دروازه آلومینیوم را باز کرد، پرسپولیس روی 2 ارسال بلند با 2 ضربه سر دروازه‌اش را باز شده و برتری‌اش را ازدست‌رفته دید. بعد از این 2 گل که توسط شاهین توکلی و حامد پاکدل زده شد، یحیی تصمیم به تغییر در خط دفاعی‌اش گرفت. او مهدی شیری را به دفاع راست برد، سیامک نعمتی را به خط هافبک اضافه کرد و به‌جای شیری از میلاد سرلک در دفاع میانی استفاده کرد تا این خط دفاعی دیگر روی ارسال‌های بلند با مشکل مواجه نشود. تلاش سرخپوشان در دقایق باقیمانده نیمه اول و 45دقیقه نیمه دوم برای فرار از شکست 2 بریک ثمری نداشت و این بازی در نهایت با ثبت اولین باخت پرسپولیس به پایان رسید. جالب اینکه پرسپولیسی‌ها تا دقیقه75 حملات نسبتا خوبی روی دروازه میزبان داشتند و موقعیت‌هایی هم به دست آوردند اما بعد از اینکه یحیی مهاجمانش را تعویض کرد و رمضانی و مهدی‌خانی را به زمین فرستاد دیگر موقعیتی روی دروازه میزبان خلق نشد و آلومینیوم خیلی راحت‌تر توانست از برتری‌اش محافظت کند. این اولین حضور تیم پرسپولیس در  اراک بود.در بازی همزمان، فولاد خوزستان با تک‌گل پاتوسی از سد ماشین‌سازی گذشت.

  سپاهان وارد می‌شود
یک ساعت بعد از اولین شکست پرسپولیس، نفت آبادان هم اولین باخت خانگی‌اش را در این فصل متحمل شد و فرصت رسیدن به صدر جدول را از دست داد. در عوض این سپاهان بود که با برتری 2 بر یک در آبادان 22امتیازی شد و هم‌امتیاز با استقلال در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت. سپاهان در همان دقایق ابتدایی با گل زیبای سجاد شهباززاده پیش افتاد تا سجاد با 10گل به تنهایی صدرنشین جدول گلزنان شود. گل این بازیکن آماده را احمد شریعت‌زاده در نیمه دوم پاسخ داد اما در دقایق پایانی اشتباه مدافعان صنعت‌نفت باعث شد گل برتری سپاهان توسط مهدی‌زاده رقم بخورد و سپاهان در صدر همسایه استقلال شود. تیم نویدکیا که فصل را با نتایجی ضعیف آغاز کرده بودند حالا خودشان را به عنوان مدعی قهرمانی معرفی کرده‌اند. نمایش این روزهای زردپوشان انصافا از 2 تیم مدعی تهرانی جذاب‌تر و باکیفیت‌تر بوده و احتمالا در روزهای آینده باید شاهد یکه‌تازی آنها در صدر جدول باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید