• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 فروردین 1397
کد مطلب : 12219
+
-

حسینی مکارم: خدمت‌رسانی به مردم از اولویت‌های کاری شهرداری است

سمیع‌الله حسینی مکارم می‌گوید ایده‌ای برای شهردار شدن ندارد. سرپرست شهرداری تهران که بعد از جدایی نجفی از شهرداری، مسئولیت‌های او را به‌صورت موقت برعهده گرفت، روز گذشته در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد. حسینی مکارم گفت که اولویتش در دوران سرپرستی شهرداری تهران، فراهم ساختن بستر مناسب برای شروع به‌کار شهردار جدید است. او توضیح داد: «من به‌عنوان سرپرست شهرداری تهران از سوی شورای اسلامی شهر انتخاب شدم و این دوران یعنی ایجاد زمانی که شورا بتواند فرصت کافی را برای انتخاب شهردار داشته باشد.» او البته به این نکته هم تأکید می‌کند که نیازی به نگرانی شهروندان در زمینه اجرای مسائل شهری نیست و اختلالی در کارهای اجرایی پیش نمی‌آید. مکارم گفت: «در دورانی که به‌عنوان سرپرست شهرداری تهران انجام وظیفه خواهم کرد قطعا اقداماتی که شهرداری تهران در زمینه‌های متعدد اعم از نگهداشت شهر، فعالیت‌های خدماتی و عمرانی، موضوعات حمل‌ونقل و ترافیک به‌ویژه بحث پیگیری خطوط مترویی انجام داده است در اولویت‌های کاری من نیز قرار دارد و به‌صورت جدی آنها را پیگیری خواهم کرد. تلاش خواهم کرد فعالیت‌هایی که شهرداری تهران انجام می‌دهد نسبت به گذشته با تحرک بیشتری پیش برود و در این مسیر تمام همکاران من آمادگی لازم را دارند. بی‌تردید همه  همکارانم اعم از معاونان، ‌مدیران و شهرداران مناطق تلاش مضاعفی خواهیم داشت تا شهردار بعدی که ان‌شاءالله توسط شورای اسلامی شهر تهران انتخاب می‌شود، بتواند به راحتی کار را ادامه دهد.»  

با این حال حسینی مکارم که  از بدنه شهرداری به صندلی سرپرستی شهرداری تهران رسیده، درباره احتمال انتخاب او به عنوان شهردار جدید تهران گفت : طبیعتا پیشنهاد فردی برای تصدی سمت شهرداری تهران جزو خواسته‌های اعضای شورای اسلامی شهر تهران است و اگر شورا از من بخواهد و توفیق خدمت برای شهروندان را داشته باشم در آن زمان تصمیم‌گیری خواهم کرد ولی بی‌تردید توفیق خدمت برای شهروندان را خداوند می‌دهد و تصمیم آن را باید شورای شهر بگیرد. من فعلا در این دوران در ارتباط با موضوع شهردار شدن ایده خاصی ندارم و تنها امیدوارم هم‌اکنون امانتی که در اختیار من گذاشته شده به نحو مطلوب و احسن به انجام برسانم. همچنین تلاش می‌کنم که زمینه را فراهم کنم که شهردار منتخب شورا استقرار پیدا کند و خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی را بدون هیچ مشکلی ادامه دهد.

ملاقات سرپرست شهرداری تهران با آیت‌الله امامی کاشانی

سرپرست شهرداری تهران با حضور در مدرسه عالی شهید مطهری ضمن دیدار با امام جمعه موقت تهران، گزارشی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهرداری تهران ارائه کرد. به گزارش شهرنوشت، سمیع‌الله حسینی مکارم در این دیدار ضمن اشاره به برنامه‌های شهرداری برای ماه‌های مبارک شعبان و رمضان تأکید کرد: در حال تمهید برنامه‌های متنوع و متفاوت با رویکرد تعمیق باورهای دینی، قرآنی و تربیتی شهروندان با محوریت جوانان هستیم. آیت‌الله امامی کاشانی نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های دینی شهرداری تهران بر توسعه اقدامات با رویکرد تربیتی و گرامیداشت مناسبت‌های دینی و مذهبی تأکید کرد و از سرپرست شهرداری تهران خواست که در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نگاه ویژه‌ای به جوانان داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید