• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 30 دی 1399
کد مطلب : 122167
+
-

کافه مجلس / شکایت یک نماینده از رئیس‌جمهور


شکایت یک نماینده از رئیس‌جمهور به‌خاطر عدم‌ ابلاغ قوانین مجلس، دیروز در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی شد. حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست دیروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در این جلسه شکایت حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر از رئیس‌جمهور در قالب ماده234 آیین‌نامه مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شکایت‌کننده به‌ علت استنکاف رئیس‌جمهور از ابلاغ قوانین مصوب مجلس در 13مورد این شکایت را مطرح کرده بود که در جلسه دوشنبه، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به دفاع و ارائه توضیح در این‌ باره پرداخت. نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: حسینعلی امیری در توضیحات خود عنوان کرد که در 3مورد قوانین ابلاغ شده ولی در روزنامه رسمی کشور به چاپ نرسیده، اما توضیحات وی در مورد 10 قانون دیگر، برای اعضای کمیسیون قانع‌کننده نبود. نوروزی افزود: در نهایت اعضای کمیسیون توضیحات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور را قانع‌کننده ندانستند و با اکثریت آرای اعضای کمیسیون، بنا شد تا گزارش این شکوائیه برای رأی‌گیری به صحن علنی مجلس ارسال شود.

   اعتراض نمایندگان کردزبان به صداوسیما 
کمال حسینی‌پور، نماینده سردشت و پیرانشهر در تذکری در جلسه علنی دیروز مجلس خطاب به رئیس سازمان صداوسیما گفت: کردها از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین اقوام ایرانی هستند. چرا در رسانه ملی که از بیت‌المال تأمین اعتبار می‌شود هر روز به اقوام اصیل ایرانی کرد، لر، آذری، ترکمن و بلوچ توهین می‌شود؟ چرا اجازه می‌دهید در برنامه‌های صداوسیما به اقوام اصیل ایرانی توهین شود؟ به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه لباس کردی، لباس غیرت، شهامت و مردانگی است و ما نمایندگان کرد به هیچ فردی اجازه توهین نمی‌دهیم، اضافه کرد: لازم است در انتخاب مجریان و مهمانان برنامه‌های صداوسیما دقت کنید و از مردم غیور و انقلابی کرد معذرت‌خواهی کنید. سیدمهدی فرشادان، نماینده مردم سنندج در مجلس هم در انتقاد از توهین یک مجری صداوسیما به لباس کردی گفت: صحبت‌های اخیر این مجری نسبت به لباس کردها درباره اینکه نماد چوپانی است، از 2حالت خارج نیست؛ یا این مجری بی‌سواد، ناآگاه و خام است و یا اینکه این گفتار سیاست غلط سازمان صداوسیما را نشان می‌دهد. علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس که اداره جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکرها گفت: از آقای علی عسگری (رئیس صداوسیما) می‌خواهم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنند.

  از گردشگر خارجی می‌ترسند
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه صنعت توریسم یکی از بزرگ‌ترین و پردرآمدترین صنایع جهان است اما برخی از گردشگر خارجی می‌ترسند و نگرانند افرادی که از آمریکا و انگلیس می‌آیند، شاید به کشور ضربه بزنند. جواد نیک‌بین در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: باید بتوانیم ذهنیت منفی شکل گرفته از ایران را با رفتار صحیح و برگرفته از فرهنگ ایرانی - اسلامی تغییر دهیم. وی ادامه داد: براساس گفته کارشناسان به ‌ازای ورود 3گردشگر خارجی به کشور، یک شغل ایجاد می‌شود و بنابراین رواج این صنعت ارزآوری بسیاری دارد.

  طرح مجلس برای امنیت گروه‌های مقاومت
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: طرح پیمان دفاعی امنیتی گروه مقاومت در مجلس تهیه شده و در حال جمع‌آوری امضاست. وی افزود: براساس این طرح چنانچه رژیم صهیونیستی به هر یک از کشورهای جبهه مقاومت حمله کند و یا اقدامی علیه آنها داشته باشد دیگر کشورهای عضو این گروه تمام تلاش خود را از نظر نظامی، اقتصادی، سیاسی تا زمان دفع کامل خطر به‌کار خواهند گرفت. براساس این طرح جنبش‌های آزادی‌‌بخش با تأیید شورای‌عالی امنیت ملی شناسایی می‌شوند و آیین‌نامه درخصوص مکان دبیرخانه، هزینه‌ها و تقسیم کار بین دستگاه‌ها توسط دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی تهیه شده و به‌تصویب این شورا می‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید