• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 30 دی 1399
کد مطلب : 122162
+
-

روی خط انتخابات / مقدمه‌چینی برای نشاندن جلیلی جای قالیباف


منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا درباره تحرکات انتخاباتی جبهه پایداری به اعتماد آنلاین گفت: اعضای پایداری تا اردیبهشت‌ماه به‌دنبال فرد مستقل خودشان هستند تا او را به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری در معرض رأی مردم قرار دهند. اما احتمالا در هفته‌های منتهی به انتخابات با اصولگرایان توافق خواهند کرد. به‌عنوان مثال، چند وزارتخانه دولت سیزدهم را طلب خواهند کرد و همچنین برنامه‌شان این خواهد بود که در صورت رئیس‌جمهور‌شدن قالیباف، مقدمات رئیس مجلس‌شدن سعید جلیلی را فراهم کنند.

  با حضور رئیسی، همه کنار می‌روند
حسین‌ الله‌کرم، از چهره‌های اصولگرا در گفت‌وگو با نامه‌نیوز با اشاره به چالش‌های احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات1400 گفت: اکنون به‌نظر می‌رسد گردش نخبگان موجب شده است تا احمدی‌نژاد نیز بپذیرد که از فرد دیگری در انتخابات۱۴۰۰ حمایت کند. ‌الله‌کرم افزود: البته این حمایت نیز موجب مشارکت بیشتر می‌شود؛ خصوصا هم‌اکنون که شاهد دوگانه عدالت و نابرابری هستیم. لذا فردی مثل حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی می‌تواند نامزد اصلی و کاریزمای این صحنه باشد. گرچه آقایان علی نیکزاد، سعید جلیلی، پرویزفتاح و صادق محصولی نیز دارای این جایگاه هستند اما همه آنها گفته‌اند درصورت آمدن حجت‌الاسلام رئیسی، از نامزدی۱۴۰۰ کناره‌گیری خواهند کرد.

  اتمام حجت با وحدت‌شکنان اصولگرا
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره فعالیت‌های انتخاباتی شورای وحدت اصولگرایان به ایلنا گفت: یکی از نکات مهم در این شورا آن است که هیچ فرد حقیقی نباید عضو شورا باشد. اکنون هم شخصیت‌های حقوقی اعم از جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین، احزاب مختلف، همینطور تشکل‌های بانوان و جوانان حضور دارند. احمد کریمی‌اصفهانی افزود: از همان ابتدای امر آقای موحدی کرمانی به آقایانی که از شورای ائتلاف با ایشان جلسه داشتند، گفته بودند که اصولگرایان با هم وحدت داشته باشند تا بتوانند کارها را به‌خوبی پیش ببرند؛ منتها این توصیه یک امر لازم و اتمام‌حجتی بود بر اینکه باید وحدت داشته باشیم به آنهایی که دم از وحدت می‌زنند اما خودشان ائتلاف نمی‌کنند، که آقای موحدی‌کرمانی انجام دادند.

  وحدت اصلاح‌طلبان دشوار نیست
سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران درباره آرایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: ایجاد وحدت برای آنها اقدام دشواری نیست، اما این‌بار در کارزار انتخاباتی باید توضیح دهند که چرا از دولتی ناتوان حمایت کردند که کشور دچار چنین مشکلات و خساراتی شد و این سؤال جدی را پاسخ دهند که دفاع و توجیه‌شان در برابر کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم چیست. حسینی افزود: بنابر‌این وحدت آنها تأثیر چندانی نخواهد داشت، زیرا عموم مردم به‌طور کلی از عملکرد آنها ناراحت هستند و معتقدند که آنها صرفا به‌دنبال منافع فردی، باندی و جناحی هستند، به‌جای اینکه به فکر برطرف‌شدن مشکلات مردم باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید