• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 30 دی 1399
کد مطلب : 122153
+
-

داستان‌های یک‌انتخابات

وزیر ورزش می‌گوید: بازنشسته‌ها به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال نمی‌رسند اما انتخابات همچنان پراز ابهام است

با اخباری که روز گذشته در رسانه‌ها منتشر شد، به‌نظر می‌رسد داستان انتخابات پیش‌روی فدراسیون فوتبال وارد فاز جدیدی شده است. انتشار مصاحبه وزیر ورزش با ایسنا و گفتن اینکه بازنشسته‌ها اجازه حضور در انتخابات را ندارند، نخستین خبر مهم دیروز بود. 
مسعود سلطانی‌فر با اعلام اینکه وزارت ورزش قرار نیست از هیچ نامزدی حمایت کند، گفته است: «وزارت ورزش و جوانان در این انتخابات کاملا بی‌طرف است و هر کاندیدایی در هر کجایی اعلام کند که از طرف وزارت حمایت می‌شود، شدیدا این مسئله را تکذیب می‌کنم. وزارت در مورد هیچ کاندیدایی نظر خاصی ندارد و به‌دنبال برگزارشدن یک انتخابات کاملا آزاد و رقابتی است. البته فدراسیون فوتبال، همانند سایر فدراسیون‌ها به‌عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی دارای استقلال، ملزم به رعایت قوانین و مقررات داخلی کشور است و طبیعتا در رابطه با مسئولیت‌هایی که در هیأت‌رئیسه به‌عنوان شغل تلقی می‌شود، حتما باید قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اجرا شود و این دسته افراد نمی‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند.»
این صحبت‌های وزیر بیشتر از همه حضور حیدر بهاروند در انتخابات پیش‌رو را با تردید روبه‌رو کرده؛ سرپرست حال‌حاضر فدراسیون فوتبال خودش مدعی است مشکلی برای ورود به انتخابات ندارد اما خیلی‌ها به او لقب نامزد بازنشسته را داده‌اند. البته این تنها خبر بد دیروز برای تیم بهاروند و عزیزی‌خادم نبود، تیمی که قرار است یکی رئیس باشد و دیگری نایب‌رئیس! صبح دیروز خبرگزاری دانشجو گزارش داد پس از واکنش فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به ثبت نام اعضای هیأت‌رئیسه کنونی فدراسیون فوتبال در انتخابات، شنیده شده 2نفر از نامزد‌ها که با توجه به شرایط مجمع از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند، رد صلاحیت می‌شوند و اجازه حضور در انتخابات را پیدا نمی‌کنند. البته این خبرگزاری مدعی شده این دو نفر با استفاده از شرایط کنونی و عنوان‌کردن این موضوع که در صورت رد صلاحیت به فیفا شکایت خواهند کرد تا فوتبال تعلیق شود، سعی دارند با فشار به مسئولان، در انتخابات شرکت کنند. 
فدراسیون هم که این روزها توسط تیم بهاروند اداره می‌شود، خیلی زود به این حرف‌و‌حدیث‌ها واکنش نشان داده و همه‌چیز را شایعه دانسته است. در بیانیه فدراسیون آمده است: «در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی پیرامون رد صلاحیت نامزدهای محترم هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به اطلاع می‌رساند موارد مطروحه فاقد واقعیت و بی‌اعتبار بوده و کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال پس از بررسی کامل درباره صلاحیت کاندیداها مراتب را در مهلت قانونی تعریف‌شده در اساسنامه و مقررات انتخاباتی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید