• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 30 دی 1399
کد مطلب : 122152
+
-

روز شیخ

شیخ دیاباته مثل فصل گذشته گلزنی‌هایش را از ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز کرد

روز شیخ

یک هفته بعد از داربی تهران و حرف‌وحدیث‌هایش، استقلال به تبریز رفت تا یک بازی سنگین را مقابل تراکتور برگزار کند. این دو تیم سال گذشته بازی‌های پرگلی روبه‌روی هم داشتند. در بازی لیگ، استقلال در همین ورزشگاه تراکتور را 4 بر2 برده بود و در فینال جام‌حذفی این تراکتور بود که با برتری 3 بر2مقابل استقلال قهرمان شد.
  وزش باد شدید در تبریز، کیفیت بازی 2 تیم را به‌خصوص در نیمه اول پایین آورده بود. در نیمه اول اغلب پاس‌ها به مقصد نمی‌رسیدند و تقریبا هیچ موقعیت مهمی روی دروازه 2 تیم خلق نشد. اما با این وجود استقلال به گل رسید و پاس گل این تیم را هم مسعود شجاعی صادر کرد! مربی-بازیکن تراکتور با یک پاس‌به‌عقب اشتباه دیاباته را در موقعیت گلزنی قرار داد و شیخ هم بازیکنی نیست که از این موقعیت‌ها به سادگی عبور کند.
  استقلال در هفته‌های اخیر روی اشتباه فاحش بازیکنان حریفش به گل می‌رسد. علیرضا حقیقی، کمال کامیابی‌نیا و مسعود شجاعی بازیکنان سرشناسی هستند که طی 4هفته اخیر چند پاس گل به مهاجمان استقلال داده‌اند. شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد که استقلال تیم خوش‌شانسی است اما حقیقت این است که این اتفاقات، حاصل یک تاکتیک تمرین‌شده در استقلال و پرس شدید و موفقی است که مهاجمان این تیم روی مدافعان و دروازه‌بان حریف اعمال می‌کنند.
  روند بازی استقلال و تراکتور در 20دقیقه آغازین نیمه دوم کاملا شبیه بازی دو تیم در فینال جام‌حذفی بود. یعنی استقلال کاملا برتر از حریف و صاحب موقعیت‌های متعدد گلزنی بود و تراکتور هیچ حرفی برای گفتن نداشت. با این تفاوت که در روز فینال 2گل استقلال برای فرار از شکست نیمه اول کافی نبودند اما این بار 2گل استقلال به تک‌گل این تیم در نیمه اول اضافه شد و شکست سختی را به تراکتور تحمیل کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :