• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12187
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/00Ov
+
-

علی دایی صدرنشین ایرانی‌ها

علی دایی صدرنشین ایرانی‌ها

سایپا در آستانه بهترین عنوانش بعد از قهرمانی در لیگ ششم است.

با نتایجی که این هفته در لیگ‌برتر به‌دست آمد، علی دایی در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با یک موفقیت بزرگ و کسب سهمیه آسیا برای سایپا قرار گرفت. دایی و تیمش به رتبه دوم جدول رسیده‌اند و اگر موفق به حفظ این رتبه شوند یک اتفاق تاریخی برای باشگاه سایپا رخ داده است. چون این تیمِ همیشه ‌متوسط بعد از قهرمانی‌اش در فصل ششم که آن‌هم با هدایت همین علی دایی به‌دست آمد دیگر هرگز رنگ رتبه‌های اول و دوم را ندیده بود. نایب‌قهرمانی در لیگ‌برتر و یا حتی کسب رتبه سوم این لیگ می‌تواند پایان خوشی برای سال خوب و موفق شهریار باشد. اتفاقی که می‌تواند دایی را به‌عنوان بهترین مربی ایرانی فصل معرفی کند.
    دو گام تا دومی
باشگاه سایپا که در دهه70 دو قهرمانی در لیگ آزادگان را در کارنامه‌اش ثبت کرده بود در سال‌های بعدی هیچ‌گاه برای قهرمانی بسته نشد و سطح مطالبات مدیران این تیم همیشه در حد یک حضور متوسط در رتبه‌های میانی جدول باقی ماند. اما همین تیم متوسط یک‌بار با علی دایی در لیگ86-85 به‌عنوان قهرمانی رسید و راهی آسیا شد. سوای آن قهرمانی غیرمنتظره، بالاترین رتبه‌ای که سایپا در تاریخ لیگ‌برتر به‌دست آورده به مقام سومی در لیگ پنجم با هدایت بیژن ذوالفقارنسب برمی‌گردد. اما در بهار96 و در ابتدای فصلی که حالا روزهای پایانی‌اش را سپری می‌کنیم، دایی یک‌بار دیگر به سایپا برگشت تا در همکاری دوباره با این باشگاه بخت خودش را آزمایش کند. این همکاری با اتکا به چند چهره جوان و درخشان از جمله مهدی ترابی، علی قلی‌زاده، محمد دانشگر و بعدها آرش رمضانی به کسب نتایجی در خور توجه انجامید. از یاد نبریم که دایی در نیم‌فصل بهترین گلزن تیمش محمد عباس‌زاده را از دست داد و گلر ملی‌پوش این تیم یعنی محمدرضا اخباری هم با نمایش‌هایی ناامیدکننده در طول فصل به مرور از صحنه محو شد اما شهریار بدون این دو هم گلیم تیمش را از آب بیرون کشید و حالا در آستانه نایب‌قهرمانی لیگ است. یعنی ایستادن بالاتر از قلعه‌نویی و شفر؛ جایی که دایی فقط برانکو را بالای سر خودش می‌بیند و می‌تواند عنوان بهترین مربی ایرانی فصل را کسب کند. این اتفاق، بی‌تردید یک گام بلند روبه‌جلو برای شهریار محسوب خواهد شد.
    پیشرفت در تمام عرصه‌ها
علی دایی در لیگ هفدهم یک فصل متفاوت را سپری کرد؛ فصلی با موفقیت‌های بیشتر و البته حاشیه‌های کمتر. او امسال کمتر از هر سال دیگری وارد فاز مصاحبه‌های جنجالی و اعتراض‌های سریالی به داوران شد. تقریبا در تمام طول فصل هیچ درگیری و تنش خاصی از شهریار دیده نشد مگر همین چند هفته اخیر که شهریار انتقاداتی را متوجه صداوسیما کرده و با دوربین‌های تلویزیونی مصاحبه نمی‌کند. در ادامه خبرسازی‌های متعدد فصول گذشته، دایی در این فصل فقط همین یک حاشیه را پشت‌سر گذاشته و تغییرات بسیار مثبتی را در این زمینه داشته است. علاوه بر این، شهریار در جریان زلزله غرب کشور با تمام قدرت و امکاناتش به میانه میدان آمد و نقش بسیار پررنگی را در کمک به آسیب‌دیدگان این زلزله ایفا کرد. این اتفاقات بی‌تردید باعث ارتقای محبوبیت او و اعتبار بیش از پیش وجهه اجتماعی‌اش نزد ایرانی‌ها شد. به این ترتیب او علاوه بر اتفاقات مثبت فوتبالی، در خارج از میدان هم سال موفق و رو به رشدی را
سپری کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید