• دو شنبه 8 بهمن 1403
  • الإثْنَيْن 27 رجب 1446
  • 2025 Jan 27
چهار شنبه 24 دی 1399
کد مطلب : 121843
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0Rp4L
+
-

تحریم و تورم؛ موانع اورهال و نوسازی اتوبوس‌ها


 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران موانع اورهال اتوبوس‌های بخش خصوصی را تشریح کرد. محمود ترفع درباره جذب اعتبار از سازمان برنامه و بودجه برای اورهال ۵۰۰دستگاه اتوبوس، به تسنیم گفت: «در این راستا فقط شهرداری در حد بضاعت خود بودجه‌ای برای اورهال و راه‌اندازی اتوبوس‌های متوقف‌شده بخش عمومی اختصاص داده است.» او با اعلام اینکه راه‌اندازی اتوبوس‌های متوقف و اورهال اتوبوس‌ها همواره در دستور کار این شرکت قرار دارد، ادامه داد: «برای اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز قرار بود از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استفاده کنیم اما متأسفانه این امر به‌دلیل عدم‌امکان تودیع وثایق توسط شرکت‌های بخش خصوصی محقق نشده است.» ترفع عنوان کرد: «یکی از شرکت‌های بخش خصوصی را برای استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید معرفی کردیم اما این صندوق در پذیرفتن تضامین سختگیری داشت؛ شرکت‌های بخش خصوصی ماهانه مبالغی را به‌عنوان یارانه از ما دریافت می‌کنند، بر این اساس طی نامه‌ای به صندوق اعلام کردیم چنانچه شرکت معرفی‌شده اقساط خود را پرداخت نکرد، قسط آنها را از این محل پرداخت می‌کنیم ولی صندوق این نامه را نپذیرفت و اعلام کرد باید وثیقه ملکی ارائه شود که این امر برای بخش خصوصی دشوار است، بنابراین برای بخش خصوصی تاکنون وامی دریافت نشده است.»‌ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی یادآور شد: «باتوجه به اینکه با تحریم‌های ظالمانه، افزایش نرخ ارز و تورم‌های داخلی مواجه هستیم، هزینه‌ها به‌صورت سرسام‌آوری افزایش یافته است. بر این اساس هزینه‌ای که برای نگهداشت، تعمیر و اورهال اتوبوس‌ها در سال‌جاری انجام دادیم، بالغ بر ۷۰میلیارد تومان است.»‌ 
او گفت: «علاوه بر افزایش قیمت، تحریم و تورم، با کاهش ۶۸درصدی مسافران اتوبوس و در نتیجه کاهش درآمد مواجه هستیم و این وضعیت، شرایط سختی را برایمان رقم زده است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید