• دو شنبه 8 آذر 1400
  • الإثْنَيْن 23 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 29
دو شنبه 22 دی 1399
کد مطلب : 121523
+
-

گرانی 3 برابری مغز تخمه


خشکبار و مغز آجیل و تخمه از دیرباز از تنقلات مورد علاقه مردم ایران بوده و جدا از مناسبت‌هایی مثل عید و شب چله که پیک خرید و مصرف آجیل و خشکبار است، در مهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌های معمولی هم تخمه و آجیل پای ثابت پذیرایی‌هاست. اما از اول امسال و از وقتی کرونا زمان بیشتری برای خانه‌نشینی به مردم داده مصرف مغزهای بسته‌بندی شده و کارخانه‌ای هم بیشتر شده است. یک دلیل هم البته این بوده که علاقه و اعتماد مردم به انواع بسته بندی شده خوراکی‌ها در ایام کرونا بیشتر شده و کمتر خوراکی‌ها را به‌صورت فله می‌خرند.
امسال فروش مغز تخمه بسته بندی شده در سوپرمارکت‌ها بیشتر شده و حتی فروشنده‌ها از جهش دوسه برابری تقاضا می‌گویند، اما در کنار این افزایش فروش، گلایه‌ها از گرانی این تنقلات هم بیشتر شده است. یکی از مشتری‌هایی که خریدار پروپاقرص این قبیل اقلام است می‌گوید: قیمت مغز تخمه از پارسال تا امروز 3برابر شده و ازآنجایی که به انواع باز تخمه جات اعتماد ندارم به زحمت بسته‌بندی‌های 10هزار تومانی را در سبد خرید نگه داشته‌ام درحالی‌که این قیمت برای یک بسته 100گرمی تخمه قیمت بسیار زیادی است. مقایسه قیمت پارسال و امسال مغز تخمه‌های بسته‌بندی نشان می‌دهد قیمت این اقلام حتی بیشتر از 3برابر افزایش یافته است. از ابتدای امسال قیمت همه اقلام خوراکی چندین مرحله افزایش یافته و تخمه هم از این قاعده مستثنی نبوده است. قیمت از 2هزار تومان به 3و 4و 6هزار تومان افزایش یافت و بعد یکباره 10هزار تومان شد و این قیمت کنونی بیشتر برندهای معروف است. سنجابک، مزمز، چی توز، برتر، برندهای بیشتر شناخته شده تخمه‌جات در سوپرمارکت‌ها هستند اما محصولات گلستان، خشکپاک، ناتلز، مانی و برفود را هم می‌توان در بعضی از سوپرمارکت‌ها دید. بعضی از برندها البته هنوز قیمت پایین‌تری دارند ولی میانگین قیمت از 8هزار تومان کمتر نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید