• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 20 دی 1399
کد مطلب : 121298
+
-

نکته بازی / صددرصد تقصیر خارجی‌هاست


شاید طی این سال‌ها هیچ آدمی به‌اندازه محمدرضا ساکت در فوتبال ایران اختیارات نداشته و هیچ آدمی هم به اندازه او از پاسخگویی طفره نرفته است. مدیرعامل فعلی سپاهان که زمان عقد قرارداد خانمان‌برانداز با ویلموتس دبیر کل فدراسیون بود، به تازگی در یک مصاحبه بلند گوشه‌ای هم به آن داستان زده و گفته: «جریان‌هایی خارج از کشور ویلموتس را نسبت به همکاری با فدراسیون بدبین کردند.» به همین راحتی؛ تمام شد و رفت. دیدید کاری نداشت؟ داستان ویلموتس را هم مثل آلودگی هوا، گرانی، تورم، بیکاری و بقیه مشکلات بیندازید گردن عوامل خارجی و راحت لذتش را ببرید. هرچند انصافا این نکته اول باید به ذهن مهدی تاج می‌رسید، اما اینجا رفیق قدیمی روی دست او بلند شد. آفرین آقای ساکت! 

این قانون «پول» است
به‌نظر می‌رسد حتی درخشش در مسابقه اخیر العربی برابر الخور هم شرایط مهدی ترابی را تغییر نداده و او همچنان نزدیک لیست خروجی قرار دارد. ترابی در این بازی توانست نخستین گل فصلش را برای العربی بزند، اما گفته می‌شود باشگاه درصدد حذف نام او است تا یک جای خالی برای یوسف‌المساکنی تونسی باز شود. این گزارش رسانه‌های قطری است و ما بی‌خبریم، اما امثال ترابی که جذب پول قطری‌ها می‌شوند باید انتظار چنین رفتارهایی را هم داشته باشند. آنها با کمی پول بیشتر قادرند بازیکنی بهتر از ترابی بگیرند و اینجاست که امثال او را مثل آب خوردن کنار می‌گذارند. تنها کافی است خبرها را دنبال کنید و ببینید باشگاه‌های متمول قطری چطور بازیکنان خارجی‌شان را بین هم پاسکاری می‌کنند.

اصلا چی شدی پسر؟
در هیاهوی خبر فسخ قرارداد حجت حق‌وردی با پیکان، یک بازیکن دیگر هم از جمع خودروسازان جدا شد و او مهدی شریفی بود. شریفی زمانی از مهم‌ترین استعدادهای فوتبال ایران به شمار می‌آمد و اوج درخشش او در لیگ سیزدهم با پیراهن سپاهان بود، اما پس از گذراندن خدمت سربازی در تراکتور، این بازیکن هرگز سایه‌ای از آن مهاجم تیزچنگ قبلی هم نشان نداد. شریفی در این مدت به پیراهن پرسپولیس هم رسید، اما عمدتا نیمکت‌نشین بود و هر زمان هم که به بازی گرفته شد چیزی نشان نداد. حضور در سومقاییت آذربایجان گزینه بعدی او بود و ابتدای فصل هم به پیکان پیوست، اما آنقدر بازی به او نرسید که ترجیح داد جدا شود. این عجب سقوط وحشتناکی است برای بازیکنی که فقط 28سال دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید