• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 16 دی 1399
کد مطلب : 120942
+
-

پیاده‌راهی برای کتابخوان‌ها

پیاده‌راهی برای کتابخوان‌ها

همه جذابیت‌های رشت به خوراک و غذا محدود نیست. وجود مفاخر نام‌آشنا، بناها و معماری قابل توجه خانه‌های تاریخی یا تولید یکی از مهم‌ترین محصولات مصرفی یعنی برنج هرکدام رتبه و جایگاهی برای رشت رقم زده‌اند. اما یکی از ویژگی‌های جالب توجه که پیوندی هم با بافت شهری دارد، کتابخوانی اهالی است.
رشت چند سالی است در رده‌های اول کتابخوانی و خرید کتاب قرار گرفته است و کتابفروشی‌های رشت با فروش 18هزار و 18نسخه کتاب به ارزش بیش از 5میلیارد ریال، رتبه پنجم فروش براساس تعداد کتاب و رتبه هفتم فروش براساس مبلغ کتاب را در بین شهرهای کشور کسب کرده اند. کتابفروشی فرازمند رشت با فروش 7201نسخه کتاب، رتبه اول پرفروش‌ترین کتابفروشی طرح بهاره کتاب99 براساس تعداد کتاب را داشت.
از وقتی انواع کتابفروشی‌ها چون نصرت، طاعتی، مژده و فرازمند در اطراف پیاده‎راه رشت و در کنار بازار و سینما یا نخستین کتابخانه ملی در رشت مستقر شد، کتابخوانی برای رشتی‌ها یک عادت شده است.
ابراهیم فرازمند، صاحب کتابفروشی فرازمند تأکید می‌کند که رشت در سال‌های قبل هم به شهری کتابخوان و روزنامه‌خوان شهره بوده، اما اینکه در سال‌های اخیر با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی نسبت به استان‌های پیشرفته و مرکزی در خرید و خوانش کتاب جزو اولین‌ها قرار گرفته‌، هنر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید