• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 دی 1399
کد مطلب : 120725
+
-

نکته بازی- «یارو نمی‌زنه تو گل» چی شد؟

بعد از توقف پرسپولیس برابر ذوب‌آهن حمید درخشان به انتقاد از عملکرد سرخپوشان پرداخته و حتی جدایی بشار را هم در کیفیت ضعیف تیم بی‌تأثیر دانسته است: «اگر قرار باشد با جدایی یک بازیکن چنین شرایطی به‌وجود بیاید، عملکرد کادرفنی زیر سؤال می‌رود. » درخشان اما در دوران سرمربیگری‌اش در همین تیم پرسپولیس نظر متفاوتی داشت؛ به‌طوری که بعد از توقف برابر راه‌آهن در آن نشست خبری معروف فریاد می‌زد: «وقتی یارو نمی‌زنه تو گل، تقصیر مربیه؟» منظور از یارو، طبعا یکی از بازیکنان وقت پرسپولیس بوده، اما حالا نتایج تیم ربطی به عملکرد بازیکنان یا حتی ماندن و رفتن آنها ندارد و فقط سرمربی باید جوابگو باشد. به‌طور کلی سهم کادرفنی در ناکامی‌ها در دوران درخشان صفر بود و پس از آن 100 است.

آقا غافلگیر نکنید
یحیی گل‌محمدی بعد از دریافت گل مساوی از ذوب‌آهن در دقیقه 90 گفته: «روی یک غافلگیری گل خوردیم. » خب تیم‌های خوب تیم‌هایی هستند که کمتر غافلگیر شوند، اما انصافا این گل ذوب‌آهن یکی از غیرغافلگیرکننده‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال ایران بود. تیم اصفهانی قشنگ 45دقیقه از چپ و راست توپ آورد و بسیار بدشانس بود که قبل و بعد از گل مساوی به گل‌های دیگر دست پیدا نکرد. تیم مقابل در زمین هر کاری دلش می‌خواست صورت می‌داد، بعد آقا یحیی گفته غافلگیر شدیم. انگار مثلا 90 دقیقه پرسپولیس کوبیده و روی نخستین حمله ناگهانی حریف دروازه‌اش باز شده است. کلا عمر ما تمام می‌شود، اما حسرت شنیدن یک جمله از گل‌محمدی بر دل‌مان می‌ماند: «ما امروز بد بودیم. » به خدا اگر بگویی، اتفاقی نمی‌افتد.

خب چرا نگهش داشتید؟
ماجرای هروویه میلیچ در استقلال خیلی عجیب شده است. او جزو خوب‌های فصل گذشته تیم بود که در پایان فصل تا آستانه جدایی از جمع آبی‌ها پیش رفت. با این حال نهایتا باشگاه حفظش کرد. میلیچ امسال هم در بحث فنی خوب بوده و هر بار به بازی گرفته شده اثرش را گذاشته است. در این شرایط نیمکت‌نشینی‌هایش عجیب است. کاری به واکنش اینستاگرامی میلیچ نداریم و آن را تأیید نمی‌کنیم، اما پرسش اینجاست که اگر کادرفنی میلیچ را نمی‌خواست و حتی دانشگر را به او ترجیح می‌دهد، این بازیکن چرا با قیمت سرسام‌آور دلار و آن همه دردسر جانبی حفظ شد؟ مگر محمد نادری را برای همین پست نگرفته بودید؟ فقط می‌خواستید کلی پول دور بریزید و یک شاکی بالقوه در فیفا بتراشید؟

این خبر را به اشتراک بگذارید