• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 دی 1399
کد مطلب : 120723
+
-

خرید غیرآرمانی

چرا «یحیی- رمضانی» یادآور ترکیب «برانکو- پریموف» است؟

خرید غیرآرمانی

بهروز رسایلی
بعد از توقف پرسپولیس برابر ذوب‌آهن بار دیگر اسم آرمان رمضانی به کلیدواژه هواداران این تیم و مخاطبان فوتبال ایران تبدیل شد. رمضانی مطابق معمول در نیمه دوم این بازی به میدان آمد و در شرایطی که روی ارسال دیدنی سیامک نعمتی می‌توانست گل دوم را بزند و برتری پرسپولیس را بیمه کند، یک ضربه بسیار بد به توپ زد. دقایقی بعد هم دروازه پرسپولیس باز شد تا خیلی‌ها این توقف خانگی را از چشم رمضانی ببینند. به‌طور کلی حضور او با آمار ضعیف قبلی‌اش در پرسپولیس به‌عنوان یک خرید لیگ برتری سهمیه بزرگسالان بسیار عجیب بود و حالا عملکرد این بازیکن هم انتقادها را تندتر کرده است.

 267دقیقه، تقریبا برای هیچ
آرمان رمضانی از زمان پیوستن به پرسپولیس تعویض ثابت یحیی گل‌محمدی تقریبا در تمام بازی‌ها بوده و این روند حتی پیش از محرومیت عیسی آل‌کثیر هم وجود داشت. او تا به حال در لیگ و آسیا مجموعا 267دقیقه برای قرمزها به میدان رفته که حاصل آن تنها ارسال یک پاس گل در جریان پیروزی 4بر صفر این تیم مقابل الشارجه بوده است. آرمان البته در جریان بازی با نساجی هم روی گل تساوی‌بخش سرخپوشان مؤثر بود. رمضانی با یک ضربه سر توپ را به سیامک نعمتی رساند، سیامک شوت زد و احمد نوراللهی در دهانه دروازه با اثرگذاری روی توپ آن را از خط عبور داد. ریز دقایق حضور آرمان رمضانی در مسابقات پرسپولیس به این شرح است: التعاون رفت (12دقیقه)، التعاون برگشت (21دقیقه)، الدوحیل (25دقیقه)، الشارجه (3دقیقه)، النصر (24دقیقه)، اولسان هیوندای (16دقیقه)، سایپا (23دقیقه)، نفت آبادان (12دقیقه)، نفت مسجد سلیمان (11دقیقه)، شهرخودرو (67دقیقه)، نساجی (23دقیقه)، ذوب‌آهن (30دقیقه).

از موقعیت‌سوزی تا محرومیت پهلوان
انتقادها از آرمان رمضانی بی‌جهت نیست. او به اندازه 3 مسابقه کامل برای پرسپولیس بازی کرده، اما اغلب عملکردش بحث‌برانگیز بوده است. ضربه سر ناشیانه این بازیکن که در دیدار با ذوب‌آهن از کنار دروازه به بیرون رفت تنها موقعیت سوخته او برای پرسپولیس در این فصل نبوده است. این بازیکن برابر شهرخودرو هم 2 موقعیت طلایی گلزنی را ناباورانه از کف داد. آن روز البته پیروزی 3 بر صفر سرخپوشان باعث شد سایر بازیکنان به‌صورت دسته‌جمعی از آرمان حمایت کنند، اما این بار موقعیتی که او سوزاند 2 امتیاز مهم را هدر داد و دیگر مجالی برای حمایت باقی نماند. از سوی دیگر رمضانی در دقایق پایانی بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر عربستان با یک استپ سینه اشتباه احسان پهلوان را به دردسر انداخت. پهلوان برای دفع توپ روی پای بازیکن حریف رفت، کارت زرد دوم را گرفت و فینال را از دست داد. آیا واقعا رمضانی برای چنین عملکردی جذب شده و در هر مسابقه به بازی گرفته می‌شود؟
 
چرا بازی می‌دهی؟
شاید این فرضیه درست نباشد، اما برخی عقیده دارند شرایطی که الان برای یحیی گل‌محمدی و آرمان رمضانی به‌وجود آمده، شبیه وضعیتی است که برای برانکو و پریموف اوکراینی پیش آمده بود. حضور پریموف و پل یانسکی در پرسپولیس اعتراضات بسیار زیادی را به‌دنبال آورد و تقریبا همه از روزهای اول فهمیدند که آنها بازیکنان استانداردی نیستند. با این حال برانکو برای اینکه خریدهایش را توجیه کند، علاوه بر دفاع شفاهی و مکرر از این بازیکنان، مخصوصا پریموف را مدام بازی می‌داد و مهاجم اوکراینی نیز هر بار بیش از قبل باعث ناامیدی کارشناسان می‌شد. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که پریموف از پرسپولیس رفت و برانکو هم خطاب به خبرنگاران گفت: «بروید حالش را ببرید!» حالا هم انگار یحیی در مورد آرمان رمضانی مصمم است که کیفیت بالای این بازیکن را نشان بدهد. خب البته خط حمله پرسپولیس هم خالی است، اما شاید اگر بخشی از این فرصت به استعدادهای جوان و نیمکت‌نشین داده می‌شد، نتیجه بهتری به‌دست می‌آمد. خرید بد یک عیب است و اصرار بر خوب بودن آن خرید بد، یک عیب بزرگ‌تر.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :