• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 14 دی 1399
کد مطلب : 120724
+
-

180درجه برعکس

3 تفاوت سپاهان امسال با سپاهان پارسال


 بهروز رسایلی
برنامه و جدول لیگ ایران بسیار پیچیده است و شاید خود تیم‌ها هم ندانند که الان دارند کدام مسابقه را برگزار می‌کنند(!) با این حال در آغاز هفته دهم لیگ برتر، سپاهان هشتمین بازی‌اش را در خانه ماشین‌سازی برگزار کرد و نهایتا با نتیجه مساوی 3-3متوقف شد. بازی عجیبی بود که 5گل از 6گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. نهایتا اما این یک امتیاز باعث شد سپاهان 14امتیازی شود. میانگین کسب 1.75امتیاز از هر بازی بد نیست و می‌تواند یک تیم را در قامت مدعی نگه دارد؛ هرچند که سپاهان هنوز با پرسپولیس و استقلال بازی نکرده است. در هر صورت در همین بازه زمانی هم نسبت به فصل گذشته حداقل 3تغییر در سپاهان احساس می‌شود.

  نیازمند گلباران می‌شود
بدون تردید بزرگ‌ترین تغییر در سپاهان امسال نسبت به تیم فصل گذشته در فاز دفاعی به‌وجود آمده است. به‌طور مشخص پیام نیازمند در حالی در 8بازی نخست امسال 11گل دریافت کرده که تعداد گل‌های خورده او در 8دیدار ابتدایی فصل گذشته «صفر» بود! باورکردنی نیست که نیازمند در آن مقطع با 8کلین‌شیت پیاپی در مسیر ثبت یک رکورد بزرگ گام برمی‌داشته، اما حالا 11گل خورده و در 3بازی هم 3گله شده است. البته پیام بدشانس هم بوده؛ چون در دیدار اخیر برابر ماشین‌سازی هر 3گل را از روی نقطه پنالتی خورد و حتی یکی از پنالتی‌ها را مهار کرد، اما ریباند آن از خط گذشت. در هر صورت نیازمند پارسال با 17کلین‌شیت بهترین دروازه‌بان لیگ نوزدهم شد. او فصل گذشته در 19هفته اول 11گل خورد، اما این عدد برای او در فصل جاری طی تنها 8بازی به ثبت رسید.

 داستان کی‌روش و سجاد
فصل گذشته ستاره اول خط حمله سپاهان، کی‌روش استنلی بود و سجاد شهباززاده روزهای پرفروغی را پشت سر نمی‌گذاشت؛ حتی زیاد پیش آمد که او نیمکت‌نشین باشد. با این حال، سجاد امسال متحول شده و بیشتر بار گلزنی سپاهان را خودش به دوش می‌کشد. او در دیدار با ماشین‌سازی دبل کرد و در 8بازی به عدد 8گل زده رسید؛ هرچند که هر دو گل شهباززاده در تبریز از روی نقطه پنالتی زده شد. در نقطه مقابل اما استنلی فصل چندان خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و تا‌کنون تنها یک گل برای تیمش زده است.
 
همه حرف می‌زنند جز سپاهان
تفاوت سوم مجموعه سپاهان با فصل گذشته اما فنی نیست؛ رفتاری است. حقیقت آن است که با حضور محرم نویدکیا روی نیمکت طلایی‌پوشان، این تیم به آرامش رسیده و دیگر در متن اخبار و حواشی نیست. محرم در مورد داوری حرف نمی‌زند و به بردها و باخت‌های پرگل تیمش هم واکنش‌های عجیب و غریب نشان نمی‌دهد. پارسال سپاهان هر چند ساعت یک‌بار یک بیانیه تند منتشر می‌کرد، اما امسال درحالی‌که همه مشغول اعتراض هستند، صدایی از این باشگاه بلند نمی‌شود. مسائل فنی سر جای خودش باید بحث شود، اما غیر از آن اگر فقط یک دلیل برای موفقیت احتمالی سپاهان در این فصل وجود داشته باشد، همین آرامش محرم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :