• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 11 دی 1399
کد مطلب : 120489
+
-

هیأت دولت در آستانه سالگرد حادثه هواپیمای اوکراین تصویب کرد

پرداخت 150هزار دلار به بازماندگان قربانیان هواپیمای اوکراین

هیأت دولت در جلسه روز گذشته با توجه به پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، تصویب کرد خسارات مربوط به جان‌باختگان، بدون هیچ‌گونه تبعیض ناشی از ملیت و تابعیت براساس قوانین متبوع و قابل اعمال کشورهای جان‌باختگان، به ورثه و بازماندگان آنها پرداخت شود. در این مصوبه، وزارتخانه‌ راه و شهرسازی موظف شده‌ است با همکاری دستگاه‌های ذیربط ترتیب پرداخت مبلغ 150هزار دلار یا معادل یورویی آن به خانواده و بازماندگان هریک از قربانیان را در اسرع‌وقت فراهم و مبالغ را براساس مستندات به ذی‌نفعان پرداخت کند. همچنین در مصوبه پیشنهادی آمده است که این جبران مانع از پیگیری جنبه کیفری موضوع در مرجع قضایی صلاحیت‌دار نیست.
به‌گزارش همشهری، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در این‌باره اعلام کرد: در ادامه پیگیری‌های مستمر و مؤثر معاونت حقوقی درباره تعیین مبانی حقوقی قانونی لازم و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و ارائه پیشنهادهای اجرایی برای پرداخت این خسارات و دلجویی از این هموطنان و تأکید بر ضرورت تأمین فوری اعتبار لازم برای پرداخت این خسارات، نهایتا، با پیگیری معاونت حقوقی، اعتبار لازم در آغازین روزهای دی‌ماه سال‌جاری، تأمین شد.
پس از تأمین اعتبار، پیش از فرارسیدن سالگرد حادثه، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور با جلب‌نظر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مبانی و میزان پرداخت خسارات را با رعایت عرف و رویه بین‌المللی تعیین و پرداخت بدون تبعیض مبلغ خسارات به بازماندگان جان‌باختگان را به هیأت دولت پیشنهاد کرد.
معاونت حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرده است این معاونت ضمن ابراز تسلیت و همدردی دوباره با این خانواده‌ها، امیدوار است اگرچه خسارات پرداختی همه درد و رنج ناشی از حادثه را از بین نمی‌برد، ولی تعهد به پاسداری از حقوق همه آحاد ملت و احترام و تکریم انسان‌ها را یادآور شده و ضرورت حفظ پیوندهای اجتماعی و سرمایه‌‌های انسانی به‌ویژه در کشور عزیزمان را به همراه داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید