• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 10 دی 1399
کد مطلب : 120318
+
-

اعضای قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب در ذهن اهالی خلیج‌فارس ماندگار شده‌اند

این بار نخستین درمانگاه محرومان

این بار نخستین درمانگاه محرومان

ساختمان قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران برای اهالی محله خلیج‌فارس نامی آشناست و به تعبیر اهالی قدم این گروه جهادی برای شهروندان خوش یمن و مبارک بوده است. اگر بخواهید سری به این قرارگاه بزنید باید از مسیر بزرگراه فتح و جاده قدیم کرج به سمت بلوار گلها در منطقه ۲۱ و بلوار خلیج‌فارس در منطقه ۱۸ بروید و این مسیر را تا بوستان پروین اعتصامی ادامه دهیدتا تابلوی قرارگاه محرومیت‌زدایی را ببینید.
 

بچه‌های قرارگاه با صفا هستند
این ساختمان پر رفت‌وآمد به نظر می‌رسد و هرکسی مشغول به کاری است. اینجا رئیس و به قول خودشان فرمانده از دیگر اعضا قابل تشخیص نیست و حتی علی قربانی که خودش مسئول این قرارگاه مردمی است آستین بالا زده و کیسه‌های گچ و سیمان را بار خودرومی کند.
 او عنوان می‌کند که این بچه‌ها هرکدام از نقطه‌ای از شهر اینجا آمده‌اند تا به محرومان خدمت کنند شاید دانشجو، پزشک، مهندس و... باشند اما از اینکه در اینجا لباس کارگری تن می‌کنند و برای محرومان و مستضعفان زحمت می‌کشند خیلی راضی‌اند. در حالی که گرم صحبت با فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی هستیم یکی از اهالی خلیج‌فارس که پیرمردی ۷۰ ساله است با چند کاسه آش نذری که روی سینی گذاشته جلو می‌آید. او می‌گوید: «بچه‌های این قرارگاه خیلی باصفا هستند و این کمترین‌کاری است که برایشان می‌کنم. امسال چند خانه فرسوده و در حال ریزش را از نو ساختند. خانه‌هایی که آدم‌های فقیر و مستضعف در آن زندگی می‌کردند و توانایی ساخت و مرمت خانه‌هایشان را نداشتند»

ساخت نخستین درمانگاه اختصاصی محرومان در تهران
این روزها اعضای قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران در حال ساخت و تکمیل نخستین درمانگاه اختصاصی محرومان و نیازمندان در شهر تهران هستند و البته در این کارشهرداری منطقه ۱۸ نیز مشارکت دارد. قربانی می‌گوید با کمک خیّران و افراد نیکوکار محلی این درمانگاه تا چند ماه آینده با تجهیز امکانات و وسایل مورد نیاز به بهره‌برداری می‌رسد و همه می‌توانند به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند.
مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران تعریف می‌کند که زمین مورد نیاز برای ساخت این درمانگاه را شهرداری منطقه ۱۸ در اختیارگروه جهادی قرار داده تا صرف امور خیرخواهانه، خدمات پزشکی و درمانی رایگان به محرومان و نیازمندان شود. در ساخت این درمانگاه افراد خّیر و نیکو کار از طبقات اجتماعی مختلف همکاری می‌کنند از
پزشک، روحانی و طلبه‌های جوان تا دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه‌های تهران. هرکسی گوشه کار را برعهده گرفته تا هرچه زودتر این درمانگاه ساخته شود و محرومان خیلی زود بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.
«علی قربانی» اضافه می‌کند که خدمات درمانی و پزشکی این درمانگاه برای همه محرومان و خانواده‌های بی‌بضاعت مجانی است و حتی تعدادی از خیّران و افراد نیکو کار قول داده‌اند که هزینه‌های داروهای مورد نیاز این خانواده‌ها را تقبل کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید