• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 دی 1399
کد مطلب : 119916
+
-

گزارش/خسارت ترک‌فعل‌ها، بیشتر از فعل‌هاست

رئیس دستگاه قضایی در سفر به استان خراسان شمالی از مسئولیت‌ناپذیری‎ها انتقاد کرد

گزارش/خسارت ترک‌فعل‌ها، بیشتر از فعل‌هاست

رئیس قوه قضاییه در ادامه سفرهای استانی خود، پنجشنبه گذشته (4دی‌ماه) به بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی رفت. دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری و دیدار با قضات و کارکنان این استان ازجمله برنامه‌های سیدابراهیم رئیسی و هیأت همراه او در سفر یک‌روزه به خراسان شمالی بود. رئیس قوه قضاییه در بخشی از این سفر انتقاداتی به دولت و دستگاه‌های اجرایی داشت. به‌گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه در نشست خبری پایان این سفر، با اشاره به مسائل مطرح‌شده از سوی نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف استان، یکی از عمده‌ترین مشکلات را بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی به تعهدات‌شان در انجام پروژه‌ها در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها عنوان کرد.
 رئیسی یکی از این پروژه‌ها را ساخت مسکن برای مردم ذکر کرد که به‌دلیل مسئولیت‌ناپذیری دستگاه‌های دولتی و خصوصی بیش از ۱۰سال است بر زمین مانده است. وی با بیان اینکه هر کسی به مردم تعهد داده باید به آن پایبند باشد، خواستار انجام تکالیف دستگاه‌های اداری و شهرداری‌ها و شرکت‌های وابسته به بانک‌ها در این زمینه شد. 
رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه اهمال دستگاه‌ها در انجام تعهدات‌شان قابل گذشت نیست، رئیس دادگستری استان خراسان شمالی را ملزم کرد که اجرای تعهدات دستگاه‌ها را با جدیت از آنها مطالبه کند. رئیسی گفت: بسیاری از گره‌ها با همت مدیران به سرعت قابل گشایش است و امکانات و تدبیر آن نیز در داخل قرار دارد و تهدید و تحریم و مسائل خارجی در آن تأثیر‌گذار نیست. 
رئیس قوه قضاییه گفت: مجموعه مطالب ارائه‌شده از سوی مدیران استان هم نشانگر آن است که هر جا مدیری مصمم و پای کار بود و از اعتبارات استان درست و به‌موقع استفاده کرد، اتفاق جدی افتاد. وی افزود: هرجا که مدیران با احتیاط و محافظه‌کاری عمل کردند و کار‌ها مشمول مرور زمان شد، کار‌ها پیش نرفت و برای مردم هم مشکل به‌وجود آمد. 
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه خسارت برخی ترک‌فعل‌ها و تأخیر در انجام وظیفه بیشتر از انجام فعل‌ها بوده است، ابراز امیدواری کرد که مسئولان اجرایی استان خراسان شمالی با همت مضاعف به امور مردم رسیدگی کنند.

هشدار درباره فساد و فحشا و قمار در فضای مجازی
رئیسی در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار استان خراسان شمالی، آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را ناسازگار با سبک زندگی اسلامی دانست و ضمن مهم‌خواندن نقش مردم و نخبگان در کاهش این آسیب‌ها، به مقوله استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: فضای مجازی مورد استفاده همگان است و در زمره آن دسته از ساخته‌های بشری است که به سرعت گسترش یافته و لایه‌های مختلف زندگی اجتماعی را تحت‌تأثیر قرار داده است.
 رئیس قوه قضاییه در همین زمینه هشدار داد که اگر فضای مجازی مدیریت نشود و جلوی آسیب‌های آن گرفته نشود، این فضا به جای تسهیل امور و ارتباطات مردم به بستری برای افراد شرور و مفاسد تبدیل خواهد شد. 
رئیسی با بیان اینکه نباید اجازه داد فضای مجازی به فضای قمار، فساد، فحشا و جابه‌جایی و توزیع مواد‌مخدر تبدیل شود، گفت: نباید فضای مجازی به بستری برای جولان افرادی تبدیل شود که می‌خواهند به اقتصاد کشور و اخلاق اجتماعی و حریم خصوصی مردم ضربه وارد کنند؛ چراکه امکان‌دادن به افراد شرور در فضای مجازی قطعا امری خلاف حقوق عامه و حقوق اجتماعی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید