• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 دی 1399
کد مطلب : 119912
+
-

روحانی با اشاره به پایان عمر سیاسی ترامپ در آمریکا:

برای لغو تحریم نیاز به ترحم هیچ‌کس نداریم

دولت
برای لغو تحریم نیاز به ترحم هیچ‌کس نداریم

رئیس‌جمهور روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از 5طرح پتروشیمی در استان‌های ایلام، همدان و آذربایجان غربی با اشاره به تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران گفت: «به اعتقاد من عمر این جنگ به‌سر آمده و به پایان رسیده و آن کسی که فرماندهی شرورانه این جنگ را به‌دست گرفته بود، در هفته‌های آخر عمر سیاسی در زندگی است اما این ملت برای همیشه تاریخ زنده می‌ماند و سربلند خواهد بود؛ همانگونه که در طول تاریخ سربلند بوده است.» حسن روحانی از نفت و بانک به‌عنوان 2بخش عمده‌ای یاد کرد که در جنگ اقتصادی مورد بمباران روزانه دشمن قرار گرفته‌اند. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی جایگزینی فروش نفت با محصولات صادراتی را اقدام دولت در ازبین‌بردن اثر تحریم‌ها حسب درخواست مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: «یکی از آن محصولات، پتروشیمی بود. پتروشیمی یک روزی 2میلیارد برای ما درآمد داشت و حداکثر ارزش‌ آن در آغاز این دولت 11میلیارد بود، اما سال آینده ارزش این محصول به 25میلیارد می‌رسد. پس آمدیم جایگزین کردیم. وقتی جایگزین می‌کنیم، یعنی اثر تحریم را از بین می‌بریم. در عین حال تحریم محصول کار مشترک صهیونیسم، ارتجاع و تندروهای آمریکا بود و باید توطئه اینها را بشکنیم و نباید بگذاریم یک طراحی ظالمانه، به غلط، نادرست و ضدقانون که علیه ملت ما انجام دادند، ادامه یابد.» روحانی در عین حال افزود: «البته نیازمند این نیستیم که کسی بخواهد در دنیا به ما ترحم کند و نیاز به ترحم نداریم و آنچه مهم است اگر آمریکا دست از این تحریم بردارد، یعنی جنایت خودش را متوقف کرده است. یعنی کسی که جنایت می‌کرده جنایت و کار غیرانسانی خودش را متوقف کرده است. البته به نفع دنیا هم است؛ طرح توافق هسته‌ای به نفع همه جهان است.»

روز به روز شرایط بهتر می‌شود
رئیس‌جمهور خطاب به مردم ابراز امیدواری کرد: «به مردم عزیزمان نوید می‌دهم که سال آینده و پایان امسال روزبه‌روز شاهد شرایط بهتری در معیشت، سلامت، تولید و در شکستن تحریم خواهیم بود.»
روحانی با اشاره به برنامه دولت برای افتتاح 7طرح باقیمانده دیگر پتروشیمی از 17طرح پتروشیمی بزرگ دولت گفت: «بیش از 70درصد این طرح‌ها ساخت ایرانی است و در طرح‌های پتروشیمی، اجرا و برنامه‌ریزی و همه کارها به‌دست جوان‌های ما انجام گرفته است. این، افتخاری بزرگ و یک ضربه بزرگ به استکبار جهانی است که می‌خواست این روزها ایران تعطیل و همه کارخانه‌ها بسته باشد و در تصور و خیال خام آنها، صف‌های طولانی برای گرفتن نان و مواد ضروری زندگی‌ باشد که چنین چیزی در ایران و در 3سال جنگ اقتصادی اتفاق نیفتاد و اگر این جنگ 30سال هم به طول بینجامد، باز هم مردم ما ایستادگی می‌کنند.» ارزش 3طرح پتروشیمی افتتاح‌شده در روز پنجشنبه یک‌میلیارد یورو معادل بیش از 28هزار میلیارد تومان بود.

   ارزش پتروشیمی در دولت تدبیر و امید دوبرابر شد
رئیس‌جمهور در برنامه افتتاح پروژه‌های پتروشیمی با بیان اینکه امروز قادر هستیم 70درصد یک پتروشیمی را بسازیم و مطمئنم این 70درصد به 74 الی 80درصد تبدیل می‌شود، تأکید کرد: «یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم و وزارت نفت و پتروشیمی در این دولت این بود که توانستیم پتروشیمی را   از لحاظ وزنی و ارزشی به دوبرابر آنچه قبل از سال92 بود، برسانیم و اگر دولت هیچ کاری در این 8سال و در این دوران تحریم و جنگ نکرده باشد می‌تواند بگوید پتروشیمی را به دوبرابر در 8سال   رسانده‌ام. از لحاظ وزنی، از 56میلیون تن به 100میلیون تن در سال آینده می‌رسیم که تقریبا دوبرابر و از لحاظ ارزشی از 11میلیارد دلار به 25دلار یعنی از دوبرابر هم بیشتر می‌رسیم که در فولاد هم همینطور است و به دوبرابر رسیدیم.» او از اینکه در دولت تدبیروامید برای دولت بعد ریل‌گذاری انجام شده ابراز خوشحالی کرد و افزود: «یکی از نکات بسیار مهم است که دولت در زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات به‌ویژه دولت الکترونیک، شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌ویژه در زمینه سلامت مردم، کارهای عظیمی کرد و ریل را هم برای سال‌های بعد گذاشت و راه و خط مشخص است که در سال‌های بعد به کجا خواهیم رسید.»

این خبر را به اشتراک بگذارید