• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 دی 1399
کد مطلب : 119913
+
-

سیدحسن خمینی:

نمی‌گذاریم امام وجه‌المصالحه جناحی شود

نمی‌گذاریم امام وجه‌المصالحه جناحی شود

 تولیت حرم امام‌خمینی(ره) در مراسم معارفه روز پنجشنبه سرپرست جدید مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام در پاسخ به انتقادها از کارکردهای این تشکیلات و نحوه تبیین ابعاد فکری و اندیشه امام گفت: مؤسسه در طول عمر خودش با تمام توان ایستاده که امام وجه المصالحه هیچ تفکر و جناحی نشود و اتفاقا بخش مهمی از اتهامات به‌خاطر این است که این مجموعه استقلال خودش را حفظ کرده و با موج‌های گذرا همراه نشده است. ما نه خودمان و نه هیچ نهادی را متولی انحصاری قرائت و تفسیر شخصیت و اندیشه امام نمی‌دانیم و هیچ وقت نیز جلوی نقل خاطرات از امام را نگرفته ‌ایم؛ گرچه اگر جایی سندی برخلاف آن داشته باشیم، منتشر می‌کنیم.

نیاز باشد آبرو هم می‌دهیم
تولیت حرم امام‌خمینی همچنین با اشاره به اینکه ایستادن بر مواضع بسیار سخت است و ما باید بر عقیده‌ای که داریم ثابت قدم بمانیم، گفت: بسیاری افراد جانشان را در راه امام دادند و ما هم اگر لازم باشد باید آبرویمان را بدهیم. ان‌شاء‌الله دوستان با همت بتوانند این مسیر را ادامه بدهند.
براساس گزارش جماران، صبح روز پنجشنبه در مراسمی در حسینیه جماران، طی حکمی از سوی سیدحسن خمینی، علی کمساری به‌عنوان سرپرست جدید مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی منصوب شد. براساس توضیحات سیدحسن خمینی در این برنامه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) در آینده به‌صورت شورایی پیش خواهد رفت.
همچنین حمید انصاری، قائم‌مقام سابق مؤسسه نیز طی حکمی از طرف سیدحسن خمینی به‌عنوان مشاور عالی وی منصوب شد. پیش از این محمدعلی انصاری، سرپرستی مؤسسه را عهده دار بود و حمید انصاری به‌عنوان قائم‌مقام وی به خدمت اشتغال داشت، اما با تغییر اساسنامه سمت قائم‌مقامی در مؤسسه حذف می‌شود. محمدعلی انصاری نیز همچنان سرپرستی آستان مطهر امام‌خمینی(ره) را برعهده دارد.

   انصاری: مؤسسه پاتوق جریانات نبوده است
در این مراسم محمدعلی انصاری و حمید انصاری نیز سخنانی را ایراد کردند. محمدعلی انصاری درخصوص پرهیز این مؤسسه از جناح بندی‌های سیاسی گفت: اگر کارنامه هرکدام از مدیران مؤسسه را بررسی کنیم، به‌خاطر جایگاه مؤسسه از هر ‌‌چیزی که مربوط به زندگی شخصی خودشان بوده گذشته‌اند. مؤسسه باید آینه اعتدال و اندیشه سیاسی امام باشد. امروز فریاد زدن و انتقاد کردن کار مشکلی نیست. مؤسسه پاتوق جریان‌های سیاسی نبوده و از این جهت مبرا بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید