• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 6 دی 1399
کد مطلب : 119909
+
-

حقیقت 90میلیونی

حقیقت 90میلیونی

رقم بلیت‌فروشی این دوره جشنواره سینما حقیقت ۹۰میلیون تومان اعلام شد.
به‌گزارش همشهری، محمد حمیدی‌مقدم، دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» در گفت‌وگو با برنامه شهر فرنگ شبکه خبر گفت: قیمت بلیت برای فیلم بلند ۱۰هزارتومان، نیمه‌بلند ۷هزار تومان و فیلم کوتاه ۵هزار تومان درنظر گرفته شد. سال گذشته که در برگزاری فیزیکی شاهد جهش بودیم، در بلیت‌فروشی ۷۵میلیون تا ۸۰میلیون تومان درآمد داشتیم. این رقم در این دوره به مرز ۹۰میلیون تومان رسید. در این دوره تعدادی بلیت رایگان هم به فیلمسازان دادیم که در اختیار عوامل و همکاران‌شان قرار بدهند یعنی تقریبا به هر فیلمساز ۲۰ تا ۳۰ بلیت رایگان دادیم.
وی با اشاره به بارگذاری ۱۵فیلم در هر روز افزود: روز اول از خانه جشنواره ۴ هزار بازدید داشتیم و روز آخر این رقم از مرز ۵۰هزار بازدید گذشت. روز اختتامیه و در مراسم پایانی با درخواست‌های بی‌شماری مواجه بودیم که فیلم‌ها را دوباره نمایش دهید و به‌نظر می‌رسید تازه مسیر ورود به جشنواره کشف شده است.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ به این سؤال که آیا فیلمی در این دوره سرقت شده است؟ گفت: این معضل در همه‌جای دنیا وجود دارد و شامل همه پلتفرم‌ها می‌شود. اما هدف ما این بود که مستند باید وارد حوزه گسترش مخاطب بشود. مستندسازان به ما اعتماد کردند، ما هم تلاش کردیم که فضایی امن به‌وجود بیاوریم. ‌ای‌پی‌های خارجی را بستیم. زیرساخت‌ها را تقویت کردیم. کپی شدن یک فیلم، زمانی مسئله به‌وجود می‌آورد که آن فیلم در سایتی منتشر بشود و آینده فیلم به خطر بیفتد. خوشبختانه در 4 سامانه‌ای که همراه جشنواره بودند امنیت کامل برقرار بود. ممکن است در حداقل‌ترین شکل ممکن اتفاقی رخ داده، اما کلیت فضا امن بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :