• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 4 دی 1399
کد مطلب : 119760
+
-

روی خط انتخابات-تنگ‌تر کردن دایره انتخاب

قاسم میرزایی‌نکو، نماینده پیشین مردم دماوند و عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت : به‌نظر می‌رسد که نمایندگان مجلس یازدهم در تهیه و تدوین طرح‌ها، آنگونه که قوانین آن جامع باشد و مورد پذیرش جامعه قرار بگیرد، عمل نمی‌کنند.  ضمن اینکه، این طرح‌ها در روند تهیه از پختگی لازم برخوردار نبوده و در نتیجه، مصوبات آن نیز، چیزی جز تنگ‌تر کردن دایره و دوختن عبا و قبای ریاست‌جمهوری برای یک شخص خاص به‌نظر نمی‌رسد. به گزارش اعتمادآنلاین، وی افزود: این طرح‌ها و مصوبات به روح قانون اساسی درخصوص استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، خدشه وارد کرده است. ضمن اینکه، برخی از محورها و مسائل این طرح‌ها، اساسا برخلاف قانون اساسی است.  میرزایی نکو گفت: امام، حضور نظامیان در سیاست را منع کردند و مهم‌ترین پست سیاسی کشور ما، جایگاه ریاست‌جمهوری است. بر این اساس، یک نظامی، چگونه بنا بر شرکت در انتخابات را داشته و پس از انتخابات نیز، لابد قصد بازگشت به جایگاه خود را خواهد داشت؟ 
وی گفت: شخصی نظامی که در عرصه انتخابات شرکت کرده و از ۶‌ماه قبل از آن نیز به زمینه‌چینی می‌پردازد، چگونه بعد از انتخابات و درصورت نیاوردن رأی، مجددا به عرصه نظامی‌گری باز خواهد گشت؟ به هر حال، یا یک فرد، سیاسی است یا خیر!

  مسئولیت‌پذیری
محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات درباره انتخاب نامزد ریاست‌جمهوری از سوی این جریان سیاسی به سایت فردا گفت: «ممکن است نامزدی ارائه نکنیم اما با نامزد ائتلافی وارد انتخابات نمی‌شویم و اگر از یک نامزد اصلاح‌طلب حمایت کنیم، مسئولیت او را به‌طور کامل می‌پذیریم.» 

  همه به‌جز پایداری!
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره فعالیت‌های ائتلاف شورای وحدت نیروهای انقلاب و نقش جامعه روحانیت مبارز در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، به ایسنا گفت: ۴۸تشکل اصولگرا به این ائتلاف پیوسته‌اند و به‌لحاظ کمی پیشرفت خوبی حاصل شده است. تلاش جامعه روحانیت هم ایجاد انسجام و وحدت میان این تشکل‌ها‌ست. خود جامعه روحانیت نگفته است که می‌خواهد محور وحدت باشد، بلکه اظهار کرده‌اند که میزبان وحدت خواهند بود؛ در واقع آنها مایل نیستند که نقش پدری و آقابالاسری داشته باشند. این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه پایداری هم به این ائتلاف پیوسته است، گفت: خیر، جبهه پایداری هنوز به این ائتلاف وارد نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید