• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 23 فروردین 1397
کد مطلب : 11970
+
-

زندگی کنیم، مهر بورزیم، شاد باشیم

تشییع محمدابراهیم جعفری در دانشگاه هنر برگزار شد

تجسمی
زندگی کنیم، مهر بورزیم، شاد باشیم

مراسم تشییع محمدابراهیم جعفری صبح چهارشنبه 22فروردین با حضور شمار بسیاری از نقاشان و هنرمندان در دانشگاه هنر برگزار شد.
اسماعیل بنی‌اردلان، رئیس دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه هنر، در سخنانی گفت: تکه کلام محمدابراهیم جعفری این بود که زندگی کنیم، مهر بورزیم، شاد باشیم و دیگران را شاد کنیم. در 30سال آشنایی با جعفری اخم او را ندیدم و حتی در مدت بیماری خود لبخند می‌زد و شعر و آواز می‌خواند. او به همه ما اخلاق آموخت. او کوچ کرد اما همچنان در خاطر ما شادی، لبخند و گذشت‌های او پابرجاست. توفیق چنین زیبا زندگی کردن را هر کسی ندارد.

به گزارش همشهری، خسرو سینایی از دیگر حاضران در مراسم بود که با اندوه درباره رفاقت 40ساله خود با جعفری گفت:« من نمی‌توانم بگویم محمدابراهیم جعفری چون او همیشه «ممد» من است. حالا به سبک خود او می‌گویم که الان فرشته‌ها بالای سر ما می‌رقصند و خوشحال هستند که او را می‌برند. به ممد می‌گویم از تو تشکر می‌کنم که بودی و به زندگی ما رنگ بخشیدی و به همه‌‌چیز خندیدی. تو شادی، شعر و عشق را برای همه ما هدیه آوردی و حالا آنها را به‌جای دیگری می‌بری که تا همیشه ادامه خواهد داشت.»

ایرج اسکندری دیگر سخنران مراسم تشییع گفت: «جعفری کسی نیست که ما به راحتی درباره او صحبت کنیم و از آن بگذریم. او پدر و مادر گروه نقاشی دانشگاه هنر بود و حداقل ۴۰ سال در این دانشگاه رفت‌وآمد داشت. همه ما سال‌ها با او زندگی کردیم و نمی‌دانیم چطور می‌توانیم نبودن او را طاقت بیاوریم.

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی نیز در سخنان کوتاهی بیان کرد:« برای ارج نهادن به خدمات کسی که از دنیا می‌رود، نماز میت را به جا می‌آورند تا همه به خوبی و پاکی‌های تازه از دست رفته شهادت دهند و این توفیقی است که به من داده می‌شود تا این دین را برای اهالی هنر به جا بیاورم.»
پس از آن نماز میت به امامت حجت‌الاسلام دعایی بر پیکر محمدابراهیم جعفری اقامه شد.

زهرا موسوی، لیلی گلستان، ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، غلامرضا نامی، مهدی حسینی، مجید ملانوروزی، بهزاد شیشه‌گران، ناصر گیو، فریدون میرزالو، عباس مشهدی‌زاده، همایون سلیمی، رضا بانگیز، پری ملکی، کامبیز صبری، بابک اطمینانی، منوچهر معتبر، حسین محجوبی، محمدعلی بنی‌اسدی، حسینعلی ذابحی و بسیاری از نقاشان و دانشجویان سال‌های گذشته دانشگاه هنر ازجمله حاضران در مراسم تشییع محمدابراهیم جعفری بودند.

محمدابراهیم جعفری نقاش و استاد پیشکسوت دانشگاه هنر بود که سال‌های زیادی به تدریس و آموزش نقاشی اشتغال داشت. بسیاری از نقاشان و دانشجویان نقاشی را در کلاس‌های او آموختند.

این خبر را به اشتراک بگذارید