• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 دی 1399
کد مطلب : 119465
+
-

مروری بر جذاب‌ترین مسابقه‌های فوتبال در زمستان99

گل‌ها

گل‌ها

سیاوش ابدی_روزنامه نگار

تماشای مسابقه‌های فوتبال در روزهای اوج کرونا تبدیل به یکی از روش‌های تحمل زندگی در قرنطینه شد. حتی در روزهایی که برگزاری بازی‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کووید-19در بیشتر کشورها ممنوع شده بود، آدم‌های معتاد به تماشای فوتبال به پیگیری لیگ‌های کم‌اهمیت مثل لیگ بلاروس روی‌آوردند. آن روزهای کمیاب شدن فوتبال جذاب باعث شد، بیش از پیش قدر رویارویی‌های تیم‌های بزرگ را بدانند. مرور بازی‌های مهم در زمستان99 نشان می‌دهد فصلی جذاب پیش روی اهالی فوتبال است.

چهارشنبه 17دی 99

 میلان – یوونتوس
هفته 16سری آ

یوونتوس به‌دنبال دهمین قهرمانی پی‌در‌پی در سری آ است و جالب اینکه آخرین قهرمانی میلان در سری آ دقیقا به 10سال پیش (2011) برمی‌گردد. میلان در فصل جاری دوباره در جمع مدعیان قهرمانی در لیگ ایتالیا قرار گرفته و اهالی فوتبال می‌دانند این بازی را نباید از دست بدهند.

یکشنبه 28دی 99

 اینتر- یوونتوس
 هفته 18سری آ 

اینتر در فصل جاری از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده و حالا تنها امید این تیم برای دریافت جام در این فصل قهرمانی در سری آ است. اینتر فصل گذشته رقابتی جدی با یوونتوس برای تصاحب سری آ داشت ولی آنها رفت و برگشت را به یوونتوس باختند. یوونتوس پیرلو برای باقی ماندن در جمع مدعیان فصل جاری چاره‌ای جز تکرار بردهای فصل گذشته ندارد.

یکشنبه 28دی 99

 لیورپول- منچستریونایتد
 هفته 19لیگ برتر

یورگن کلوپ- با وجود تمام انتقادها به انتخاب فیفا – حالا بهترین مربی سال است. این اتفاق باعث شده تمام مربیان روبه‌روی او انگیزه مضاعف برای برد مقابل او داشته باشند. بماند که مسابقه لیورپول – منچستریونایتد یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود.

دی یا بهمن 99

استقلال – پرسپولیس
معوقه از هفته هشتم لیگ برتر ایران

دربی ایران را بیشتر ایرانی‌ها تماشا می‌کنند، حتی آنها که در طول سال کمتر پیش می‌آید علاقه‌ای به تماشای مسابقه‌های فوتبال داشته باشند. الان تنها نکته زمان برگزاری این بازی است. چند بازی پرسپولیس به‌دلیل حضور در فینال لیگ قهرمان آسیا به تعویق افتاد و اگر قرار باشد پرسپولیس اول این بازی‌ها را انجام دهد و بعد با استقلال بازی کند، دربی این فصل لیگ برتر ایران باید اواخر دی یا اوایل بهمن برگزار شود.

چهارشنبه 1بهمن 99

یوونتوس- ناپولی
 سوپرکاپ ایتالیا

آندره آ پیرلو بالاخره نشان می‌دهد که برای یوونتوس گزینه‌ای بهتر از ساری است؟ سوپرکاپ ایتالیا فرصتی برای اثبات این موضوع است چون ساری که موفق نشد این جام را در فصل گذشته ببرد. البته که ناپولی تیمی پرستاره با روحیه‌ای جنگنده شبیه به مربی‌اش جنارو گتوزو است ولی هوداران یووه این بازی را به امید تصاحب نخستین جام فصل تماشا می‌کنند.

پنجشنبه 9بهمن 99

 تاتنهام- لیورپول
 هفته 20لیگ برتر

مورینو روبه‌روی کلوپ؛ همین رویارویی برای اینکه مسابقه تاتنهام و لیورپول را تماشا کنیم کافی است. این دو مربی در ماه‌های گذشته نبردهای کلامی بسیاری داشته‌اند. لیورپول در آذر‌ماه گذشته در خانه تاتنهام را شکست‌داد و چه‌کسی است که نداند مورینیو از شکست دوباره چقدر متنفر است، آن هم مقابل کسی مثل یورگن کلوپ.

سه‌شنبه 14بهمن 99

 میلان- اینتر
 هفته 23سری آ 

حسن دربی ایتالیا به این است که کمتر مساوی می‌شود. در سال‌های اخیر حتی مساوی‌های این دربی هم بسیار پرگل بوده ولی علاوه بر اینها، دو تیم در فصل جاری مدعی قهرمانی در سری آ هم هستند. تماشای دربی این فصل میلان و اینتر را نباید از دست داد.

شنبه 25بهمن 99

منچسترسیتی- تاتنهام
 هفته 24لیگ برتر

این هم یکی دیگر از مسابقه‌هایی است که علاوه بر قدرت دو تیم، به‌خاطر شخصیت‌های ویژه مربیان دو تیم هم ارزش دیدن دارد. رقابت مورینیو و گوآردیولا که در زمان نشستن این دو روی نیمکت‌های رئال و بارسا شروع شد، حالا یکی از رویارویی‌های کلاسیک در عالم مربی‌های فوتبال به شمار می‌رود.

سه‌شنبه 28بهمن 99

 بارسلونا- پاری‌سن‌ژرمن 
مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان 

مرحله حذفی لیگ قهرمان اروپا از 28بهمن شروع می‌شود و بدون تردید جذاب‌ترین مسابقه این مرحله رویارویی بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن است. بارسلونا در فصل گذشته مقابل بایرن مونیخ با دریافت 8گل تحقیر شد و حالا هواداران این تیم از بارسا می‌خواهند آن خاطره تلخ را از ذهن‌شان پاک کند. البته تیم مقابل فینالیست فصل گذشته بازی‌هاست که با ستاره‌هایش در زمره مدعیان قهرمانی فصل جدید قرار دارد. آنها می‌خواهند انتقام شکست تاریخی از بارسلونا در فصل2017 بگیرد. در بازی رفت پاری‌سن‌ژرمن بازی را 4 بر صفر برده بود ولی در بازی برگشت 6بر یک باخت و حذف شد. مسابقه برگشت دو تیم در فصل جاری روز چهارشنبه 20 اسفند در پاریس برگزار می‌شود.

 
سه‌شنبه 5 اسفند 99

آتلتیکومادرید- چلسی 
یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان

یکی دیگر از قرعه‌های جذاب مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رویارویی چلسی لمپارد با آتلتیکوی سیمئونه است. چلسی یکی از گران‌ترین و پرستاره‌ترین تیم‌های فصل جاری در قاره اروپاست ولی آتلتیکومادرید یکی از تیم‌های گردن‌کلفت اروپا در چند فصل اخیر است که سخت گل می‌خورد و شکست‌دادنش برای هر تیمی دشوار است. مسابقه برگشت این دو تیم روز چهارشنبه 27 اسفند در لندن برگزار می‌شود.

شنبه 16اسفند 99

 بایرن‌مونیخ- دورتموند
 هفته 24بوندس‌لیگا 

زنبورها (لقب دورتموند) در فصل جدید مثل گذشته به حریفانشان نیش نمی‌زنند ولی این دلیل نمی‌شود که رویارویی تاریخی این تیم با غول ترسناک فوتبال آلمان، بایرن‌مونیخ دیگر تماشایی نباشد. دست‌کم رقابت لواندوفسکی و هالند به حد کافی جذاب هست که طرفداران فوتبال را پای تلویزیون بنشاند.

یکشنبه 17 اسفند 99

 آتلتیکومادرید- رئال‌مادرید
 هفته 26لالیگا

دربی پایتخت اسپانیا در هر صورت جذاب است و اگر دو تیم مدعی قهرمانی هم باشند این جذابیت بیشتر هم می‌شود. رئال‌مادرید در بازی رفت 2بر صفر پیروز شد و حالا دیه‌گو سیمئونه به‌دنبال گرفتن انتقام آن شکست است. گرچه زیدان نشان داده استاد موفقیت در بازی‌های بزرگ است و این موضوع دربی مادرید را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند.

چهارشنبه 24دی تا 28دی 99

 سوپرکاپ اسپانیا
شاید رئال - بارسا 

سوپرکاپ اسپانیا در این فصل به شکلی متفاوت برگزار می‌شود. طبق برنامه اعلام شده، تیم‌های اول و دوم لالیگا در فصل گذشته (رئال‌مادرید و بارسلونا) با فینالیست‌های کوپا دل ری (سوسیداد و آتلتیکوبیلبائو) بازی می‌کنند و برنده‌ها راهی مسابقه فینال می‌شوند. بارسا روز چهارشنبه 24دی با سوسیداد بازی می‌کند و مسابقه رئال برابر بیلبائو هم روز پنجشنبه 25دی برگزار می‌شود. تاریخ بازی نهایی هم روز 28دی اعلام شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :