• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 2 دی 1399
کد مطلب : 119454
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/v2w0n
+
-

زمستان امسال منتظر تماشای چه فیلم‌هایی باشیم؟

آغاز‌ رؤیا در دهه جدید

زهرا رستگار مقدم_روزنامه نگار


 ۲۰۲۱ شروع دهه‌ جدیدی است. اکران بسیاری از فیلم‌های مهم سال۲۰۲۰ به‌علت شیوع کرونا به سال۲۰۲۱ موکول شده است. اما سال نوی میلادی دست‌هایش خالی نیست. در این زمستان باید فهرست بلند‌بالایی را آماده تماشا کنید؛ از انیمیشن تازه «مینیون‌ها؛ گرو» تا مستند «بیتلز؛ برگرد» و کلی اکشن و فیلم‌هایی در ژانر وحشت و کمدی. اما در اینجا فقط به چند مورد از این فهرست بلند‌بالا اشاره کرده و آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  زمانی برای مردن نیست (NoTime To Die) 
بیست‌‌وپنجمین فیلم از مجموعه‌ جیمز باند و از هیجان‌انگیزترین فیلم‌هایی که قرار بود سال۲۰۲۰ اکران شود اما به‌دلیل شیوع کرونا اکران آن به سال۲۰۲۱ موکول شد. فیلمی که با بودجه‌ای حدودا ۲۵۰‌میلیون دلاری تولید شده است. این آخرین قسمت مجموعه‌ است که در آن دنیل کریگ نقش جیمز باند را بازی می‌کند. داستان این فیلم جاسوسی 5سال بعد از دستگیری ارنست استاوروو بولفلد است و جیمز باند سرویس مخفی را ترک کرده است.
  بایوس (BIOS)
به کارگردانی میگوئل سپوچنیک که اپیزود «نبرد حرامزده‌ها» در سریال «بازی تاج و تخت» را ساخته بود. او در «بایوس» از تام هنکس بازی گرفته است؛ فیلمی علمی- تخیلی که در دوران پسا‌آخرالزمانی زمین اتفاق می‌افتد. داستان روباتی که قرار است از زندگی سگ محبوب سازنده‌اش محافظت کند. این روبات در طول ماموریتش با زندگی، عشق، دوستی و چیزهایی در مفهوم انسانیت آشنا می‌شود.
  آخرین دوئل (The Last Duel) 
ریدلی اسکات، کارگردان این فیلم است. فیلمنامه را هم دو بازیگر آن یعنی بن افلک و مت دیمون البته با همراهی نیکول هولفسنر نوشته‌اند. داستان فیلم زمان شارل ششم، در قرن چهاردهم فرانسه اتفاق می‌افتد. شوالیه ژان دوکاروژ و ژاک لو گری از اعضای گارد سلطنتی هستند. در اتفاقی که بین‌شان رخ می‌دهد، آنها تا پای مرگ با یکدیگر مبارزه می‌کنند.
  قدرت سگ ( The Power of  the Dog)
جین کمپیون، کارگردان فیلم «پیانو» در فیلم جدیدش از رمانی به همین نام نوشته‌ توماس سویج اقتباس کرده است؛ داستان مردی که به همسر جدید برادرش اعلان جنگ می‌کند. بازیگران فیلم بندیکت کامبربچ، کریستن و... هستند. قرار بود الیزابت ماس نقش اصلی زن را بازی کند که کریستن دانست جانشین او شد. فیلمنامه را خود کمپیون نوشته است.
  بابیلون (Babylon)
برد پیت، اما استون و... به کارگردانی دیمین شزل در فیلمی با هم همکاری کرده‌اند که داستان آن هنوز مشخص نیست. گویا فیلم درباره یکی از دوره‌های هالیوود است؛ اتفاقی که باعث می‌شود یاد حضور درخشان برد پیت در «روزی روزگاری در هالیوود» و بازی عالی اما استون در نقش یک دختر جوان مشتاق بازیگری در لس‌آنجلس در «لالا لند» بیفتیم.
  شرلوک هولمز ۳ (Sherlock Holmes3) 
قسمت سوم «شرلوک هولمز» را درو پیرس نوشته است. بعدتر جاستین هیث جای او را در تکمیل فیلمنامه گرفت. دکستر فلچر، جود لا و و رابرت داونی جونیور را جلوی دوربین برده است. 2قسمت قبلی شرلوک هولمز هم در گیشه موفق بود و هم نظر مثبت منتقدان را به‌خودش جلب کرد. باید دید شرلوک هولمز بدون گای ریچی هم آن موفقیت را تکرار می‌کند.
  جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها ۳ (Fantastic Beasts and Where to Find Them 3) 
این فیلم فانتزی سومین قسمت از فرنچایز «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» است. دیوید ییتس که در مجموعه «هری‌پاتر» هم چند فیلم را کارگردانی کرده بود تا امروز ساخت همه‌ قسمت‌های «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» را برعهده داشته و حتی قرارداد قسمت‌های چهارم و پنجم و ششم را هم از حالا بسته است. داستان فیلم ادامه‌ای بر «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها: جرایم گرینوالد» محسوب می‌شود. داستان این فیلم بیشتر در ریودوژانیروی برزیل می‌گذرد و نشان می‌دهد که اجتماع جادوگران در جنگ جهانی دوم چه فعالیت‌هایی داشتند.
  فیلم بی‌نام الویس( Untitled Elvis Film)
این فیلم داستان زندگی و کارنامه الویس پریسلی ستاره‌ بزرگ راک‌اند رول است. باز لورمن، کارگردانی این فیلم را انجام داده. تام هنکس در این فیلم بازی کرده و آستین باتلر، خواننده و بازیگر آمریکایی قرار است نقش الویس را ایفا کند. باز لورمن، استرالیایی یکی از بهترین موزیکال‌سازهای 2دهه اخیر است. کافی است فیلم «مولن روژ» یا «گتسبی بزرگ» را به یاد بیاورید. حالا لورمن، فیلمی موزیکال و بیوگرافیک درباره ستاره‌ موسیقی آمریکا ساخته است.
  تل ماسه (Dune)
۲۰۲۰ منتظر دیدن این فیلم بودیم اما کرونا نگذاشت. دنی ویلنوو کارگردان فیلم این بار سراغ ژانر ماجراجویانه علمی- تخیلی رفته است. این فیلم دو قسمتی که «تل ماسه» قسمت اول آن است، داستان آینده‌‌ای دور را روایت می‌کند. دوک، سراغ تل ماسه‌ خطرناکی می‌رود که تنها منبع ارزشمند موجودی بشر است؛ دارویی که باعث طولانی‌شدن عمر انسان‌ها می‌شود. او لیدی جسیکا و پسرش پل را با خودش به سرزمین دشمن می‌برد که در اعماق کویر زندگی می‌کنند.
  بیوه‌ سیاه (Black Widow)
اسکارلت جوهانسون نقش اول فیلم یعنی ناتاشا رومانف یا همان بیوه‌ سیاه را بازی می‌کند و کیت شورتلند «بیوه‌ سیاه» را کارگردانی کرده است. ناتاشا رومانف ناگهان خودش را تنها حس می‌کند و مجبور است با دسیسه خطرناکی روبه‌رو شود که مربوط به گذشته‌اش است. او باید ارتباطی را که پیش از اینکه تبدیل به انتقام‌جو شود، داشته بشکند تا همه‌‌چیز درست شود.
  آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho)
ادگار رایت، کارگردان «بچه راننده» جدیدترین اثرش یک فیلم ترسناک روانشناسانه است. داستان دختر جوانی که عاشق طراحی مد است. او به طرز اسرارآمیزی وارد دهه۶۰ میلادی می‌شود و و آنجا با بت همیشگی‌اش یک خواننده الهام‌بخش ملاقات می‌کند اما لندن دهه۶۰ دقیقا آن چیزی نیست که به‌نظر می‌رسد. زمان با عواقب وهم‌آلودی در هم شکسته می‌شود. «آخرین شب در سوهو» الهام‌گرفته از فیلم‌های ترسناک انگلیسی مثل «حالا نگاه نکن» نیکلاس روگ و «انزجار» رومن پولانسکی است.
  کروئلا(Cruella) 
«کروئلا» می‌خواهد با انیمیشن صد و یک سگ خالدار از دل یک قصه آشنا، ماجرایی نسبتا متفاوت را برایتان بیرون بکشد؛ فیلمی که در آن اما استون نقش اصلی را بازی می‌کند و به زنی می‌پردازد که تغییراتی بزرگ و جدی را تجربه خواهد کرد. در حقیقت اینجا ما با قصه‌ای مواجه می‌شویم که چرایی تبدیل‌شدن او به یک آنتاگونیست نسبتا ترسناک را به تصویر می‌کشد. کارگردان‌ این فیلم کریگ گیلسپی پیش از این «من تونیا هستم» را ساخته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید