• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 29 آذر 1399
کد مطلب : 119135
+
-

برف و کولاک در 22 استان آب‌گرفتگی در خوزستان


فعالیت سامانه جدید بارشی در کشور طی روزهای گذشته جاده‌های 9استان را برفی و بارانی کرده و در برخی از استان‌ها مانند خوزستان و بوشهر موجب آبگرفتگی شده است.
به گزارش همشهری، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف در محورهای آذربایجان شرقی، اردبیل و چهارمحال و بختیاری و بارش باران در محورهای آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان شمالی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان خبر می‌دهد. سرهنگ «احمد شیرانی» با بیان اینکه ترافیک در جاده‌های کشور روان و بدون گره است، می‌افزاید: محورهای شهداد - نهبندان، خرم آباد- پلدختر و محور ساحلی بندرریگ - شیف - در بوشهر تا اطلاع بعدی مسدود است. در کیلومتر ۱۰ محور قزوین - همدان نیز تا اطلاع بعدی تردد از لاین روبه‌روی محور و به‌صورت دوطرفه انجام می‌شود. همچنین محورهای شمشک- دیزین، اولنگ - شاهرود، سی‌سخت- پادنا، گنجنامه- تویسرکان، سروآباد- پاوه، وازک - بلده و پونل- خلخال به‌دلیل انسداد فصلی و بارش سنگین برف تا اطلاع ثانوی مسدود هستند. در چهارمحال و بختیاری هم مسیر 22روستا در شهرستان کوهرنگ با برف مسدود شده است. «مرتضی زمانپور» فرماندار کوهرنگ تأکید می‌کند ارتفاع برف در گردنه‌های کوهستانی 70سانتی‌متر و در مرکز شهرستان 40سانتی‌متر گزارش شده است و بارش همچنان ادامه دارد.
محمدصادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این وضعیت را تا اواخر امروز پایدار می‌داند و با اشاره به بارش برف و باران در ۲۲ استان کشور تا یکشنبه می‌گوید: امروز (شنبه)‌ به ‌جز شمال غرب، غرب و جنوب شرق در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد. فردا (یکشنبه) نیز در برخی مناطق هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه و سه‌شنبه هم جو پایداری در کشور حاکم خواهد بود. تهران نیز روزهای گذشته شاهد بارندگی و مه‌گرفتگی در برخی مناطق بود که تا صبح امروز (شنبه) ادامه داشت. در خوزستان اما بارندگی‌ها در شرایطی ادامه دارد که بار دیگر شهرستان‌های اهواز، مسجد سلیمان، لالی و شوشتر شاهد آبگرفتگی‌های شدید هستند. بارش باران در دهه اول آذرماه نیز ۱۶شهرستان خوزستان را با مشکل مواجه کرده و با پس‌زدگی فاضلاب در اهواز، ماهشهر و بندرامام(ره) پای سازمان بازرسی کل کشور را به این استان باز کرده است. در روزهای گذشته نیز بیش از 100نقطه کلانشهر اهواز مشکل آبگرفتگی داشتند که شهرداری تأکید می‌کند 80درصد این مناطق پاکسازی شده‌اند. علاوه بر آبگرفتگی در برخی شهرستان‌ها، ایذه، اندیکا و باغملک درگیر برف هستند و امداد رسانی به این مناطق ادامه دارد. بر اثر بارش باران و برف در شهرستان ایذه یک منزل مسکونی در روستای پاماله این شهرستان دچار ریزش شد که در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید