• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 27 آذر 1399
کد مطلب : 119033
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Z6gRv
+
-

شب چله قرار است در خانه بمانیم اما می‌توانیم کلی بازی سرگرم‌کننده با خانواده داشته باشیم

شب‌نشینی به صرف بازی

چله نشینی
شب‌نشینی به صرف بازی

قرار شب یلدای امسال را که فراموش نکرده‌اید؛ اینکه در خانه بمانیم و به فکر سلامت خودمان و دیگران باشیم. اما خب قرار نیست در خانه ماندن مساوی برگزار نکردن شب یلدا باشد. شما می‌توانید شب یلدای متفاوتی را برای اعضای خانواده خود رقم بزنید. یک راه رقم زدن شب یلدای متفاوت، داشتن سرگرمی و بازی جذاب دورهمی است. بازی‌ای که بتوان با دوسه نفر یا حتی بیشتر انجام داد. به هر حال شب یلدا بهانه‌ای است تا وقتی بیشتری برای خانواده بگذارید؛ بهانه‌ای برای معاشرت و فرار از دغدغه‌های روزمره و درگیری‌های ذهنی. بازی و سرگرمی می‌تواند این وقت را برای شما به شکل اعجاب‌انگیزی رنگ‌آمیزی و زیبا کند. اینجا چند سرگرمی جذاب را به شما معرفی کرده‌ایم.

کارت بازی و برد گیم
اگر یک سر به شهرهای کتاب یا مراکز فروش کتاب و اسباب‌بازی بزنید، می‌توانید انواع و اقسام بردگیم‌ و کارت بازی را پیدا کنید. تعدادشان آنقدر زیاد است که شاید به راهنمایی نیاز داشته باشید. هر کدام از این کارت‌‌بازی‌ها یا بردگیم‌ها می‌توانند ساعت‌ها شما را کنار خانواده سرگرم کنند. معروف‌ترین بردگیم که در فروشگاه‌ها حتما پیدا می‌کنید «مونوپولی» است که هم جذاب است و هم ساده. یعنی خیلی سریع می‌توانید با اعضای خانواده، قوانین این بازی را یاد بگیرید و یک دورهمی جذاب داشته باشید. گزینه‌های بعدی هم می‌تواند بازی‌های «ریسک»، «کانن»، «کلودو» باشد که آنها هم جذاب هستند. بازی کارتی معروف هم «اونو» نام دارد که آن هم بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است. خیلی نگران نباشید، این بازی هم بسیار ساده است. بازی‌های «فلافل» و «ناشتایی» را هم می‌توانید به‌عنوان گزینه‌های بعدی سراغش بروید. از بازی «جنگا» یا همان برج چوبی هم غفلت نکنید که حسابی سرگرم‌کننده است.

بازی‌های سنتی ایرانی
خب حتما لازم نیست برای بازی کردن و سرگرم‌شدن در شب یلدا، سراغ خرید بردگیم‌ها و کارت‌های بازی بروید. در فرهنگ ما ایرانی‌ها کلی بازی دورهمی جذاب وجود دارد که می‌تواند در شب چله هم اعضای خانواده را سرگرم کند. یادتان باشد که اصلا یلدا یک آیین سنتی است و انجام بازی سنتی شاید با حال و هوای این شب همخوانی بیشتری داشته باشد. گزینه اول و جذاب میان بازی‌های سنتی «اسم فامیل» است. احتمالا کسی نیست که تا به حال یک‌بار این بازی را انجام نداده باشد و با آن آشنا نباشد. «گل یا پوچ» و «دبرنا» هم می‌تواند گزینه‌های دیگر شما برای یک بازی دورهمی باشد. اگر می‌خواهید کمی بازی متفاوت‌تری را در کنار خانواده تجربه کنید پیشنهاد ما بازی «مافیا» است که برنامه‌های تلویزیونی هم از روی این بازی ساخته شده. این بازی هم مثل اسم فامیل، فقط به چند تکه کاغذ نیاز دارد، اما در عوض ساعت‌ها سرگرم می‌شوید.

پانتومیم و ادا بازی
پانتومیم و ادابازی هم در سال‌های اخیر پای ثابت بسیاری از دورهمی‌های خانوادگی شده است. خب درست است که امسال به‌خاطر کرونا کمی جمع‌تان محدود شده و فقط اعضای خانواده در شب‌نشینی شب یلدا حضور دارند، اما این بازی می‌تواند حسابی سرگرم‌تان کند. توانایی لغوی، توانایی جسمی و مشخصا تلاش اعضای خانواده شما برای حفظ ظاهر، با پانتومیم و ادابازی کاملا به چالش کشیده می‌شود. هر چند نفر که در اعضای خانواده هستید به 2دسته تقسیم شوید و انتخاب لغت را به آن افرادی بسپارید که 4عدد کتاب بیشتر از شما خوانده‌اند. اتفاقات غیرمنتظره، پای ثابت پانتومیم‌بازی هستند. اگر می‌بینید که مدتی است مشغول پانتومیم‌بازی هستید و هنوز حرکات عجیب و غریبی از سمت اعضای خانواده ندیده‌اید، بازی را عوض کنید که پانتومیم مناسب شما نیست! بازی در واقع از زمانی شروع می‌شود که برای توصیف لغات، یکی‌دو حرکت عجیب و غریب از اعضای خانواده
دیده باشید!




 

این خبر را به اشتراک بگذارید