• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 23 فروردین 1397
کد مطلب : 11891
+
-

افسردگی و بی‌حوصلگی بعد از نوروز را با این روش‌ها از بین ببرید

تعطیلات آفریدنی است؛ اگر...

سهادادمند
هرچه‌قدر هم که در طول تعطیلات شاد و خوشحال بوده باشیم و به‌قدری که باید،از آن لذت برده باشیم، فردای روز تعطیلات که باید سر کار برویم، حال‌مان رو به راه نیست! اگر دانش‌آموز یا دانشجوی شهرستانی باشیم که این وضعیت وخیم‌تر است. خلاصه این که باید افسردگی و اضطراب خاصی را به نام افسردگی و اضطراب پس از تعطیلات! وارد علم روانپزشکی کنند و برای آن چاره‌ای بیندیشند. معمولا تا یکی- دو هفته بعد از سیزدهم فروردین هم، حال و هوای عید از سرمان نمی‌افتد. برای همین هم برای دلخوشی خودمان که شده معتقدیم« تا آخر فروردین عیده»! اگرچه بسیاری از ما سه روز آخر هفته را هم کنار سیزده بدر گذاشتیم و از شنبه؛ کارمان را شروع کردیم؛ اما شکی نیست که هنوز هم هوای تعطیلات را در سر داریم. اصلا مگر هوای بهار با کار کردن آن‌هم در فضای بسته جور درمی‌آید؟ برای اینکه بتوانیم زودتر احوالات افسرده، مضطرب و شیدای بهاری را کنترل و زندگی عادی را شروع کنیم، باید الگوی جدیدی را برای زندگی خود تعریف کنیم. در این الگو، علاوه بر رسیدگی به امور عادی، به شکل درستی نیز با تعطیلات و حال و هوای آن مرتبط می‌مانیم.



افسردگی بعد از تعطیلات را مدیریت کن

با کمی تفاوت در مقدار آن، همه افراد بعد از تعطیلات یا یک دوره تفریح و گردش، دچار افسردگی شده و علاقه‌ای به بازگشت به حالت عادی زندگی ندارند. این بی‌علاقگی در کارمندان، دانش‌آموزان و دانشجویان و گروه‌هایی که به هر دلیل اجبار به تغییر اساسی رفتارها بعد از تعطیلات دارند، دیده می‌شود. اما راهکارهایی برای کنترل و درمان آن وجود دارد.













آسیب اشعه را از پوست‌تان بزدایید

پوست و مو



سال‌هاست که همه ما درگیر کار با کامپیوتر شده‌ایم. بعد از آن هم پای لپ‌تاپ و تبلت و موبایل به خانه‌های‌مان باز شد و رد پای‌شان را روی صورت‌مان گذاشتند. شاید این تاثیر آنی نباشد، اما تاثیر تدریجی آن را نمی‌توان نادیده گرفت. با این راهکارها می‌توانید تاثیر مخرب اشعه‌های ساطع شده از این وسایل الکترونیکی را از پوست زدود.

این خبر را به اشتراک بگذارید