• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 25 آذر 1399
کد مطلب : 118846
+
-

روی خط دیپلماسی/ ایرانیان 444جنگ تحمیلی را دفع کرده‌اند

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به اقتدار و مقاومت متحدانه ملت ایران در برابر جنگ‌های متعدد طی تاریخ چند‌هزار‌‌ساله آن پرداخت. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری نوشت: در طول تاریخ چند‌هزار‌ساله و پرافتخار ما، تمام ایرانیان- فارغ از نژاد، گویش و اعتقاد- متحد و در کنار هم بیش از ۴۴۴ جنگ تحمیلی علیه خود را دفع کرده‌اند. بی‌دلیل نیست که ایران کهن‌ترین کشور تداوم‌دار در تمدن بشری است.

  بورل: انتظار معجزه نداشته باشیم
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نگارش یادداشت ۹‌صفحه‌ای درباره مسائل مختلف بین‌المللی شامل برجام، مواضع «دولت جو بایدن»، روسیه، چین، ترکیه و لیبی اظهارنظر کرد. به گزارش فارس، او تأکید کرد که «ما باید راهی را برای باز‌گشت آمریکا به توافق هسته‌ای پیدا کنیم و همچنین راهی برای ایران که به‌طور کامل از این توافق پیروی کند». این مقام ارشد اروپایی معتقد است «پیروزی» جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باعث افزایش امیدها به تقویت چندجانبه‌گرایی است، اما اتحادیه اروپا «نباید انتظار داشته باشد که معجزه‌هایی رخ خواهد داد».

  فشار به  بایدن
به‌رغم گفته ‌جو بایدن‌ و مشاورانش درباره قصد آنها برای بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای ایران در دولت جدید آمریکا، خبرگزاری فارس به نقل از نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشت: چند تن از مشاوران نامزد دمکرات که در آستانه ورود به کاخ سفید قرار دارد، تلاش می‌کنند تا وی را برای اتخاذ رویکردی در قبال ایران متقاعد کنند که برخی از مولفه‌‌های سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ در آن حفظ شود.

  در احضار سفرا چه گذشت
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات احضار سفرای فرانسه و آلمان به‌دلیل مواضع اروپا پیرامون اعدام روح‌الله زم، متهم امنیتی گفت: در این دو دیدار مدیرکل اروپای وزارت خارجه به سفرای آلمان و فرانسه یادآور شد با کدامین استاندارد، تعلیم ساخت بمب‌های آتش‌زا، برنامه‌ریزی برای درگیری‌های خیابانی، همکاری با دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی با هدف براندازی ساختار سیاسی ایران و معاونت در اقدامات مجرمانه مسلحانه، ژورنالیسم نام دارد؟ و یا براساس کدام‌ تعریف یک ژورنالیست تحت رصد، حفاظت و در همکاری با سازمان امنیت داخلی فرانسه و در ارتباط نزدیک با موساد قرار می‌گیرد، مبادرت به جمع‌آوری گسترده اطلاعات حساس ملی ازجمله نظامی کرده و آنها را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خاص قرار می‌دهد؟/ همشهری

  حذف صفحه مجعول در سایت فائو
به‌دنبال استفاده از نام مجعول عربی به جای عبارت بین‌المللی خلیج‌فارس در سازمان فائو (غذا و کشاورزی ملل متحد)، با پیگیری‌های چندین‌هفته‌ای تیم کارشناسان مرکز مطالعات خلیج‌فارس، ارسال صدها برگ سند انگلیسی و اعتراضات انجام‌شده، در نهایت صفحات بخش انگلیسی و عربی فائو که از عبارت‌های جعلی علیه ایران استفاده شده بود، حذف شد. / همشهری

  بولیوی به‌دنبال بازگشایی سفارتش در ایران
رولیگو مایتا، وزیر خارجه بولیوی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور قصد احیای روابط با مکزیک، کوبا، آرژانتین، نیکاراگوئه و ایران را دارد. به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد که بولیوی به‌دنبال بازگشایی سفارت در ایران بوده و این اقدامی حیاتی علیه سیاست خارجی دولت آمریکا محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید