• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 آذر 1399
کد مطلب : 117783
+
-

کیوسک


زمانی برای به تاریخ سپردن زغال‌سنگ
اکونومیست گزارش اصلی این شماره خود را به ضرورت پایان‌دادن به استفاده از زغال‌سنگ برای نجات کره زمین پرداخته است. به‌نوشته این مجله، اکنون برای نخستین‌بار، دولت‌ها پا را از شعاردادن فراتر گذاشته و به‌سمت عمل‌کردن وعده‌هایشان رفته‌اند. چین قرار است تا سال2060 استفاده از زغال‌سنگ را پایان دهد. آمریکا در دولت بایدن بار دیگر به توافقنامه آب‌وهوایی می‌پیوندد. شرکت‌های انرژی پاک در حال سودآوری هستند.



موج سوم کرونا در آمریکا
روزنامه یو‌اس‌ای تودی با انتشار نقشه پراکندگی مبتلایان به کرونا در آمریکا، چگونگی وقوع موج سوم شیوع ویروس در این کشور را بررسی کرده است. به نوشته این روزنامه، طی 2هفته بیش از 2میلیون‌و300هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند؛ وضعیتی که نشان می‌دهد این موج بسیار شدیدتر از 2موج قبلی است.

آماده‌باش اسرائیل و آمریکا برای انتقام ایران
به‌نوشته روزنامه العربی الجدید دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا انتظار دارند پاسخ ایران به عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده تا پیش از پایان‌ماه دسامبر و روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن رخ دهد. منابع گاز در شرق دریای مدیترانه و سایر اهداف ارزشمند اسرائیلی ازجمله گزینه‌های احتمالی برای انتقام ایران به‌شمار می‌رود.


جبهه جولان: 
مقاومت در اینجا می‌ماند

روزنامه الاخبار به مواضع دولت رژیم صهیونیستی درباره تاسیس جبهه نظامی جدید در جنوب سوریه پرداخته است. به نوشته این روزنامه، بی‌نتیجه ماندن حملات هوایی مداوم علیه مواضع مقاومت، سران این رژیم را نگران کرده است. الاخبار به نقل از منابع ارشد حزب‌الله می‌نویسد جبهه مقاومت تحت هیچ شرایطی جنوب سوریه را ترک نخواهد کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :