• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 13 آذر 1399
کد مطلب : 117695
+
-

پدرسالار اصلاحات کیست؟

قائم‌مقام حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت به اظهارات اخیر عضو حزب کارگزاران سازندگی واکنش نشان داد؛ آذر منصوری به خبرآنلاین گفته که «تصمیمات اصلاح‌طلبان حداقل بعد از انتخابات۹۲ وجه جمعی و ائتلافی به‌خود گرفته است، همه احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌ها دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند و تصمیمات به‌صورت جمعی گرفته می‌شود. نه آقای خاتمی و نه هیچ تشکل دیگری خود را پدر سالار اصلاح‌طلبان نمی‌دانند.» فائزه هاشمی از اعضای حزب کارگزاران اخیرا طی اظهاراتی در واکنش به «علاقه‌مندی حزب کارگزاران برای تبدیل شدن به پدرسالار اصلاحات» گفته بود: «جریانی که پدرسالار است، حزب اتحاد ملت است که نزدیک‌ترین به آقای خاتمی است.»

  ادعای معین درباره یک ترور
مصطفی معین، وزیر علوم سابق در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده، از ترور یکی دیگر از دانشمندان کشورمان توسط تروریست‌های رژیم صهیونیستی در دهه۸۰ شمسی نوشت و به انتقاد از پنهان کاری در این خصوص پرداخت. به گزارش جماران، مصطفی معین در صفحه اینستاگرام خود تصاویری منتشر کرد و نوشت: «در تاریخ ۲۶دی۱۳۸۵، دکتر اردشیر حسین‌پور استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شیراز و سرپرست آزمایشگاه تحقیقاتی مالک اشتر در خوابگاه صدرای دانشگاه با گاز رادیواکتیو توسط عوامل موساد ترور شد. در آن زمان ترور این دانشمند برجسته هسته‌ای از سوی مقامات تکذیب شد (که سیستم اطلاعاتی زیر سؤال نرود!) و او به‌عنوان مورد گازگرفتگی معمولی، غریبانه به خاک سپرده شد.»

  روایتی از برخورد امام با گِرادهندگان
مرتضی مبلغ، عضو حزب اتحاد ملت درباره اظهارات اخیر وزیرامورخارجه مبنی بر اینکه «عده‌ای از داخل به خارجی‌ها گِرا می‌دهند که اگر ما در ایران روی کار بیاییم، می‌توانیم با شما توافق کنیم» به اعتمادآنلاین گفت: اینکه شخصی به‌خودش اجازه تماس غیرمتعارف با خارج را بدهد و به همین راحتی حاضر باشد مسایل سیاسی کشور تحت‌تأثیر عمل او قرار بگیرد، یک رفتار بسیار وحشتناک است. مبلغ با ذکر یک روایت تاریخی گفت: در زمان حضرت امام(ره) یکی از آقایانی که در وزارت خارجه مسئولیتی هم داشت، با یکی از کشورها تماسی برقرار کرده بود و در مسئله انتخاباتی کاری شبیه همین آقایان انجام داده بود. به محض اینکه خبر به امام رسید، بلافاصله دستور عزل را صادر کردند تا دیگران به‌خودشان اجازه وارد شدن به این بازی خطرناک را ندهند.

  مصوبه مجلس، گل به خودی بود
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران مجلس را مقصر گرانی‌ها دانست؛ سعید لیلاز با اشاره به مصوبه اخیر مجلس با عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» و صعودی شدن قیمت دلار و سکه پس از تصویب این طرح، به ایلنا گفت: با توجه به اینکه مجلس بعد از گرانی دلار در ماه‌های گذشته دولت را مسئول آن دانست، بی‌راه نیست که با افزایش نرخ ارز بعد از مصوبه مجلس درخصوص صنعت هسته‌ای، مجلس را مقصر و مسئول گرانی ناشی از این تصویب بدانیم. وی افزود: واضح است که تصویب چنین طرح‌هایی که هیچ پایه اجرایی‌ ندارد، اولا گل به خودی و دوما بازی در زمین حریف و دشمن است.

  تقدیر نمایندگان از دستگاه قضایی 
115 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای که در تریبون رسمی جلسه علنی روز گذشته قرائت شد، از عملکرد مثبت دستگاه قضا در برخورد با تخلفات خصوصی‌سازی قدردانی کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید