• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11725
+
-

بدشانسی گریبان‌ تراکتورسازی را رها نمی‌کند

سرخپوشان تبریزی برای کسب سه امتیاز حیاتی در رشت به میدان می‌روند

مستطیل سبز
بدشانسی گریبان‌ تراکتورسازی را رها نمی‌کند




مریم سرخوش | خبرنگار:

دیدارهای لیگ برتر به روزهای آخر نزدیک می‌شود و تنها برگزاری 3 بازی دیگر پرونده‌ هفدهمین دوره این رقابت‌ها را می‌بندد. هر چند نمایندگان تبریز در این فصل نتوانستند انتظارها را برآورده کنند و در پایان هفته بیست و هفتم جایگاهی بهتر از نهم و دهمی جدول‌ رده‌بندی نصیب آن‌ها نشد. گسترش فولاد در آخرین دیدار با پیروزی مقابل استقلال خوزستان 34 امتیازی شد و در میانه جدول نشست. اما تراکتورسازی که هنوز مزه تلخ حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را زیر زبان دارد، برابر سپاهان با یک تساوی یک - یک 30 امتیازی شد و یک رتبه پایین‌تر از تیم همشهری‌اش قرار گرفت. هر چند سرخپوشان تبریزی هنوز در منطقه خطر سقوط از لیگ برتر قرار دارند اما به نظر می‌رسد با توجه به شکست تمام تیم‌های پایین جدول، تراکتورسازان می‌توانند با کسب امتیاز در دیدارهای باقیمانده به بقا در لیگ امیدوار باشند. البته باید دید بدشانسی نتیجه نگرفتن‌ها گریبان سرخپوشان تبریزی را رها می‌کند تا این تیم بعد از هفته‌ها ناکامی موفق به کسب پیروزی شود. 


خیال راحت شاگردان کریمی 

آبی‌پوشان تبریزی امروز در حالی میزبان استقلال هستند که سه امتیاز این دیدار برای مهمان تهرانی از نان شب واجب‌تر است. هر چند گسترش فولاد با پیروزی مقابل استقلال خوزستان در هفته بیست و هفتم امتیازاتش را به عدد 34 رساند و جایگاهش در میانه جدول را تثبیت کرد، اما کسب نتیجه در این دیدار مقابل استقلالی که این روزها با وینفرد شفر خوب نتیجه می‌گیرد هم می‌تواند جایگاه این را تیم در جدول ارتقا دهد. شاگردان فیروز کریمی این روزها دیگر نه چشم به بالای جدول دارند و نه در معرض سقوط هستند. آن‌ها در دیدار هفته گذشته در حالی به پیروزی رسیدند که کسب نتیجه حساسیت چندانی برای آن‌ها نداشت. در این بازی که کسب سه امتیاز برای حریف خوزستانی مهم بود تا در انتهای جدول باقی بماند، گسترشی‌ها موفق شدند بردی راحت و شیرین را کسب کنند و با نتیجه 2 بر یک از سد حریف خوزستانی گذشتند.

این پیروزی در حالی برای کریمی به دست آمد که او در دهه گذشته بهترین سابقه مربیگری خود را در اهواز و اتفاقا روی نیمکت یک تیم آبی پوش یعنی استقلال اهواز تجربه کرده بود. گسترش فولاد امروز در بنیان دیزل میزبان استقلال تهران است. آبی‌پوشان تهرانی برای کسب نایب‌قهرمانی به 3 امتیاز این دیدار نیاز دارند و بی‌شک برای برد پا به تبریز گذاشته‌اند. اما شاگردان کریمی هم نشان داده‌اند که در مقابل تیم‌های قدر حرفی برای گفتن دارند و حریف سختی برای تیم‌های بالای جدولی به شمار می‌روند. دیدار تیم‌های گسترش فولاد – استقلال تهران امروز از ساعت 17 در ورزشگاه بنیان دیزل برگزار می‌شود. 


3 امتیاز بقا در رشت 

اما دیگر نماینده فوتبال تبریز در شرایط متفاوتی به سر می‌برد. شاگردان ارطغرول ساغلام در ادامه دیدارهای لیگ برتر مصافی سخت با سپیدرود رشت دارند؛ مصافی که کسب 3 امتیاز این دیدار برای هر دو تیم برای فرار از قعر جدول به دلیل نزدیکی امتیازات تیم‌های ته جدولی حیاتی است. تراکتورسازی که در سال‌های اخیر همواره برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی نبرد می‌کرد، این روزها برای سقوط نکردن به دسته یک و فاصله گرفتن از جمع تیم‌های در معرض سقوط تلاش می‌کند و اگر در 3 هفته باقیمانده از رقابت‌های لیگ برتر امتیاز نگیرد شاید در میان بهت و ناباوری هوادارانش یکی از تیم‌های سقوط کننده به لیگ یک باشد. شاید یکی از مهم‌ترین عوامل ناکامی سرخپوشان تبریز در فصل اخیر محرومیت این تیم از دو پنجره نقل و انتقالات باشد که موجب شد مسئولان باشگاه قادر به جذب بازیکنان مد نظر نباشند. این مساله در تمامی دیدارهای این تیم در لیگ برتر و حتی رقابت‌های آسیایی قابل مشاهده بود که تراکتورسازان در خط حمله از یک مهاجم ششدانگ و تمام کننده محروم بودند.

این تیم در بیشتر بازی‌هایی که نتیجه را واگذار کرد و یا برابر حریفان متوقف شد، از نظر آماری نسبت به حریف برتری داشت اما فقدان مهاجم خوب و گل نشدن توپ‌ها در کنار برخی ناهماهنگی‌ها بین بازیکنان موجب شد تا تراکتورسازی حتی با تغییر کادر فنی در نیمه مسابقات هم در گرفتن نتیجه ناکام بماند. بی‌شک ساغلام مربی خوبی است و این مساله در کارنامه و بازی‌هایی که در ماه‌های اخیر از تراکتور شاهد بوده‌ایم، به خوبی قابل مشاهده است، اما بهترین مربی‌ها نیز اگر ابزار لازم را در اختیار نداشته باشند، نمی‌توانند در گرفتن نتیجه موفق شوند. بنابراین تراکتورسازان هر چقدر هم که خوب و قدرتمندانه بازی کنند، تا زمانی که بازیکنان فرصت‌طلب را در ترکیب نداشته باشند در نتیجه‌گیری موفق نخواهند بود. 

اما آنچه امروز نیاز تراکتورسازی است حمایت از این تیم است و باید تا دیر نشده فکری برای سرخپوشان کرد. دیدار مقابل سپیدرود رشت و دو دیدار باقیمانده تا پایان لیگ برتر برای ساغلام و شاگردانش حکم فینال را دارد. باید این تیم را حمایت کرد تا در لیگ بماند و و با برنامه برای رقابت‌های فصل بعد آماده شود. در حال حاضر سقوط سیاه‌جامگان مشهد به لیگ دسته یک قطعی شده و احتمال سقوط یکی از تیم‌های نفت تهران، استقلال خوزستان، سپیدرود رشت، پدیده، سپاهان و تراکتورسازی نیز وجود دارد. سرخپوشان تبریزی اگر در دیدارهای باقیمانده مانند دیدارهای گذشته موفق به کسب نتیجه نشوند، در صورت پیروزی دیگر حریفان ته جدولی شانسی برای بقا در لیگ برتر نخواهند داشت، اما اگر 3 امتیاز دیدار با سپیدرود در رشت به حساب سرخپوشان تبریز واریز شود، خیال آن‌ها تا حدودی برای بقا راحت‌تر خواهد کرد.
دیدار تیم‌های سپیدرود– تراکتورسازی جمعه 24 فروردین از ساعت 16 در رشت برگزار می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید