• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 6 آذر 1399
کد مطلب : 116892
+
-

سه پیشنهاد آپاراتچی برای تماشا در روزهای قرنطینه

زنگ تماشا!

علی مولوی

دوباره قرار است تا بهترشدن اوضاع در خانه و در قرنطینه بمانیم. اما باید روحیه‌مان را در قرنطینه، مثبت و پرانرژی نگه داریم و نباید به سمت افسردگی و احساس تنهایی برویم. پس بعد از زنگ‌های کلاس‌های آنلاین و انجام تکالیف مدرسه، یادمان باشد که زنگ تماشا را از دست ندهیم!
آپاراتچی این هفته هم به سراغ سایت‌های پخش آنلاین «فیلیمو» و «نماوا» رفته و برای سرگرم‌شدن در این روزهای قرنطینه، سه پیشنهاد تماشایی آماده کرده است.

عجیب‌‌ترین سریال تاریخ!

دیرین‌دیرین که نیازی به معرفی ندارد. از نوروز 1394 که پخش روزانه‌ی مجموعه‌ی دیرین‌دیرین از تلویزیون آغاز شد، پنج سال است که با این مجموعه و شخصیت‌های بامزه‌اش خاطره داریم؛ وی، پیرهن قرمزه، پیرهن قهوه‌ایه، پیرهن آبی‌کم‌رنگه، اون یکی، اینیوئه و...  آن‌قدر بامزه‌اند که هنوز هم پس از این‌همه‌ وقت، برایمان تکراری نشده‌اند و همیشه دوست داریم جدیدترین قسمت دیرین‌دیرین را تماشا کنیم. اما حالا دیرین‌دیرین، دیگر فقط همان وب‌سری‌های کوتاه یک تا دو دقیقه‌ای روزانه نیست.
حالا سریال دیرین‌دیرین از راه رسیده است. این مجموعه نیز به کارگردانی علی درخشی و تهیه‌کنندگی عبدالحسین ابوالحسنی و محمد ابوالحسنی ساخته می‌شود و شعار آن احمقانه‌ترین سریال تاریخ ایران است!
البته هم‌چون گذشته محمدرضا علیمردانی با صدای اعجاب‌انگیزش به‌جای تمام شخصیت‌های این مجموعه صحبت می‌کند. آیدین سیارسریع هم یکی از نویسندگان مجموعه است و سلمان طاهری هم کارگردانی هنری این سریال طنز را برعهده دارد.
این انیمیشن‌ها برخلاف وب‌سری‌های قبلی که رویکردی انتقادی با چاشنی طنز داشتند، به‌خاطر افزایش زمان هرقسمت متنوع، قصه‌گو و فانتزی است. این سریال در ۵۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تهیه شده و پخش آن از ۱۰ آبان‌ماه آغاز شده است.
اگر دوست دارید این سریال بانمک، احمقانه و کمدی را تماشا کنید، هرهفته روزهای شنبه و یک‌شنبه قسمت تازه‌ی این مجموعه در سایت فیلیمو بارگذاری می‌شود. ناگفته نماند که تا حالا هشت قسمت از این سریال در فهرست پخش فیلیمو قرار گرفته است.

مافیا علیه شهروندان!

تا حالا مافیا بازی کرده‌اید؟ اصلاً قوانین آن را بلدید؟
مافیا از آن بازی‌های گروهی و فکری جذاب است و اگر اهلش باشید، حتماً می‌دانید که بازیکنان بازی با قرعه به دو گروه مافیا و شهروند تقسیم‌بندی می‌شود و با بحث و گفتمان تلاش می‌کنند گروه خودشان پیروز بازی شود.
مافیا یک بازی کاملاً گروهی است و نمی‌شود تنهایی بازی کرد و احتمالاً پیش از شیوع کرونا، هربار که با دوستانتان برای پیک‌نیک یا گردش بیرون می‌رفتید یا در خانه‌ی یکدیگر جمع می‌شدید، مافیا بازی می‌کردید. اما حالا در دوران کرونا که نمی‌شود مافیا بازی کنیم، چه‌کار کنیم؟ حالا می‌توانیم مافیا تماشا کنیم!
سعید ابوطالب که در ماه‌های اخیر، فصل‌های جدید شام ایرانی را در شبکه‌ی نمایش خانگی تولید و کارگردانی می‌کند، مجموعه‌ی تازه‌ای را هم به‌نام شب‌های مافیا شروع کرده که دقیقاً همین بازی مافیای خودمان است. در هرقسمت از این مجموعه، 12 بازیگر شناخته‌شده دور هم جمع می‌شوند، کارت می‌کشند، شخصیتشان مشخص می‌شود و بعد با هم بازی می‌کنند و ما هم تماشاگر این بازی پرهیجان خواهیم بود.
حامد آهنگی، نسیم ادبی، بیژن بنفشه‌خواه، آزیتا ترکاشوند، سیما تیرانداز، خاطره حاتمی، هومن حاجی‌عبداللهی، سمیرا حسن‌پور، کاوه خداشناس، سارا خوئینی‌ها، بهاره رهنما،رضا شفیعی‌جم، عماد طالب‌زاده، بهرنگ علوی، محمدرضا علیمردانی، هادی کاظمی، روشنک گرامی، میرطاهر مظلومی، نسرین مقانلو، مریم مؤمن، فریبا نادری، مجید واشقانی، سیدجواد هاشمی و محمدرضا هدایتی بازیگران فصل اول این بازی هستند.
اگر دوست دارید این رقابت مافیایی و پرهیجان را دنبال کنید، سه‌شنبه‌ی هرهفته قسمت تازه‌ی این مجموعه در سایت فیلیمو بارگذاری می‌شود.

زندگی پرسروصداى یک نوجوان!

از اسمش معلوم است با چه چیزی طرف هستیم! سریال انیمیشن «خونه‌ى پرسروصدا»، از آن سریال‌های بامزه و به‌روز است که می‌تواند حسابی اوقات فراغتتان را پر کند. این سریال، داستان پسری 12ساله به‌نام لینکلن است که با پدر و مادر، پنج خواهر کوچک‌تر، پنج خواهر بزرگ‌تر، یک سگ، یک گربه، یک جوجه و یک خوکچه‌ى هندى در یک خانه زندگی می‌کند!
مسلم است که زندگی در چنین خانه‌ی پرهیاهویی کار ساده‌ای نیست، به‌خصوص که رابطه‌ی هیچ‌کدام از اعضای این خانواده هم با دیگری خوب نباشد! هرکدام از خواهرهای لینکلن، یعنی لوری، لِنی، لونا، لوآن، لین، لوسی، لالا، لولا، لیسا و لیلی، شخصیت به‌خصوصی دارند، اما می‌شود گفت هرکدام به‌نوعی با لینکلن مشکل دارند!
داستان‌های این مجموعه‌ی کمدی، کاملاً نوجوانانه‌اند و برخلاف برخی از سریال‌های انیمیشن، کاملاً درباره‌ی مشکلات زندگی پسران و دختران نوجوان در خانه و رفتارهای والدینشان است.
طراح این مجموعه، کریس ساوینو، کارگردان و انیماتور آمریکایی است که پیش از این هم آثار موفق بسیاری هم‌چون آزمایشگاه دکستر را از او دیده‌ایم.
هرقسمت از این مجموعه 11 دقیقه است و تا حالا 212 قسمت از آن در پنج فصل در شبکه‌ی نیکلودئون ساخته شده است.
اگر دوست دارید با تماشای زندگی لینکلن و خواهرهایش، کمی از تلخی این‌روزها دور شوید و بخندید، سایت نماوا این سریال بامزه را با دوبله‌ی فارسی در اختیار کاربران خود گذاشته‌ است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید