• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 5 آذر 1399
کد مطلب : 116843
+
-

کافه مجلس / اولتیماتوم به رئیس‌جمهور


حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا قانونی نیست، گفت: کشور کمونیستی نیستیم که هر چه رئیس‌جمهور بگوید، بگوییم درست است و از خود قانون وضع کند. به گزارش آنا، نوروزی در ادامه بر پاسخگویی رئیس‌جمهور در قبال « اقدامات خلاف قانون» ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد و افزود: باید در رابطه با مصوبات و فعالیت ستاد ملی مقابله با کرونا از رئیس‌جمهور سؤال می‌پرسیدیم و پاسخ می‌گرفتیم اما اول کار مجلس است و از طرف دیگر بزرگان به ما توصیه می‌کنند که صبور باشید ولی در نهایت ممکن است رئیس‌جمهور را پاسخگو کنیم. هم‌اکنون روحانی به بهانه کرونا به هیچ عنوان به مجلس نمی‌آید اما معتقدیم هنگام تحویل لایحه بودجه باید خود رئیس‌جمهور به مجلس بیاید در غیراین صورت لایحه را نمی‌پذیریم.

  تلاش برای تغییر اختیارات اصل نود 
نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه ضروری است تا تغییراتی در تشکیلات و اختیارات کمیسیون اصل نود ایجاد شود، گفت:بسته‌های پیشنهادی دهگانه‌ای از سوی نمایندگان برای اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس تدوین شده که یکی از بسته‌های پیشنهادی همین طرح اصلاح تشکیلات کمیسیون اصل نود است که مربوط به بازنگری در فعالیت و اختیارات این کمیسیون است. رئیس کمیسیون اصل نود افزود:از جمله پیشنهادها این است که اعضای کمیسیون اصل نود همانند کمیسیون‌های تخصصی مجلس هنگام بررسی بودجه و همچنین برنامه‌های توسعه 5ساله در کمیسیون تلفیق و برنامه حضور داشته باشند. وی اظهار کرد: ما خواستار افزایش تعداد اعضای دائم کمیسیون مانند سایر کمیسیون‌های تخصصی با کف و سقف 19و 22نماینده هستیم.

  چرا مجلس به‌دنبال استیضاح خاوازی است 
ولی اسماعیلی، نماینده گرمی از کلید خوردن طرح سؤال از کاظم خاوازی، وزیر جهادکشاورزی در مجلس خبر داد و در شرح چرایی آن به تسنیم گفت:عدم‌استفاده از نیروهای متخصص و متعهد استان اردبیل و منطقه مغان در مدیریت کشت و صنعت مغان، گرانی و کمبود بذر و نامرغوب بودن و همچنین گرانی سموم و کود مناسب برای کشاورزان ازجمله محورهای سؤال از وزیر جهادکشاورزی است. اسماعیلی اضافه کرد:عدم‌برنامه‌ریزی دولت برای مناطق دیم‌کاری، نداشتن چرخه مناسب توزیع، مشکلات دامداران و نازل بودن قیمت دام زنده نسبت به قیمت گوشت در بازار از دیگر محورهای سؤال از آقای خاوازی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید